ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ و اینترنت اشیا
تکنولوژی

سامسونگ و ارائه جزئیات بیشتری از سرویس ابری و ماژول های ARTIK

تقریباً یک سال از زمان معرفی پلتفرم اینترنت اشیای سامسونگ به نام ARTIK می گذرد؛ یک پلتفرم سخت افزاری و سرویس ابری که قصد دارد توسعه و اتصال ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا را سهولت بخشد. حال سامسونگ در ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تقریباً یک سال از زمان معرفی پلتفرم اینترنت اشیای سامسونگ به نام ARTIK می گذرد؛ یک پلتفرم سخت افزاری و سرویس ابری که قصد دارد توسعه و اتصال ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا را سهولت بخشد. حال سامسونگ در خلال کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود جزئیات بیشتری را در خصوص پلتفرم ابری و ماژول های ARTIK با توسعه دهندگان در میان گذاشته است.

سامسونگ قصد دارد سهم بزرگی از بازار اینترنت اشیا را در سال های پیش رو از آن خود کند. کره ای ها می خواهند به بزرگترین پشتیبان ابزارهای مورد نیاز توسعه دهندگان تبدیل شوند و در عین حال تامین کننده اصلی سخت افزار و سرویس های مورد نیاز سازندگان باشند. راهکار سامسونگ برای رسیدن به این هدف ارائه همزمان پلتفرم ابری و ماژول های سخت افزاری اینترنت اشیا است.

در کنفرانس امسال، کمپانی کره ای از امکانات و قابلیت های جدید پلتفرم ابری ARTIK رونمایی کرد و به شرح جزیات بیشتری از ماژول های پیش ساخته خود پرداخت.

با آن که در حال حاضر شرکت های بزرگی چون آمازون و مایکروسافت نیز خدمات ابری مشابهی را در این زمینه ارائه می دهند، سامسونگ مدعیست که پلتفرم آنها از لحاظ سادگی در توسعه و راحتی در اتصال ابزارها، نسبت به رقبا برتری چشمگیری دارد.

ایده اصلی این است که یک سیستم یکپارچه سخت افزاری (ماژول های از پیش تولید شده) و نرم افزاری (پلتفرم ARTIK) کار توسعه دهندگان و سازندگان را برای طراحی و تولید سریع تر نماید، و در عین حال ایجاد هماهنگی بین ابزارهای بهره مند از اینترنت اشیا را ساده تر کند. این بستر ارتباطی سریع تر قرار است به واسطه ارائه API های باز و پشتیبانی از اتصال های محلی بین ابزارها تامین شود.

در بخش سخت افزاری نیز کمپانی کره ای تا به امروز از سه ماژول پیش ساخته با نام های ARTIK ۵، ARTIK 1 و ARTIK 1۰ رونمایی کرده است. ماژول ARTIK 1 از همه کوچکتر و طول و عرض آن تنها ۱۲ میلیمتر است. روی این ‌‌برد کوچک یک پردازنده دو هسته ای با کلاک 250 مگاهرتز، ۱ مگابایت رم و ۴ مگابایت حافظه فلش تعبیه شده است. چیپ بلوتوث کم مصرف برای اتصال و سنسور حرکتی ۹ محوره، این کیت کوچک را کامل می کنند.

به نظر می رسد ماژول ARTIK ۵ بیشتر با هدف ابزارهای پوشیدنی توسعه یافته باشد؛ روی این کیت یک پردازنده ARM دو هسته ای با کلاک ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali 400 MP2، رم ۵۱۲ مگابایتی LPDDR3 و ۴ گیگابایت حافظه داخلی eMMC نصب شده است. این ماژول جهت ارتباط مجهز به وای فای و بلوتوث کم مصرف خواهد بود.

آخرین و قویترین ماژول از این سری نیز ARTIK 1۰ است که ابعادی برابر با  ۲۹ ×۲۹ میلیمتر دارد. پردازنده هشت هسته ای با کلاک ۱.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali T628 MP6، به همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، از خصوصیات سخت افزاری آن است. این کیت از جهت ابزارهای ارتباطی مشابه کیت ARTIK ۵ است.

Samsung-ARTIK-modules

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی