ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علیرغم کاهش سهم اپل از بازار جهانی تبلت، آیپد هنوز هم پیشتاز است

بازار تبلت ظاهرا در حال کوچک شدن است و آنطور که در گزارش موسسه IDC آمده، فروش این محصول در سه ماهه نخست امسال به رقم 39.6 میلیون دستگاه رسید. این رقم 14.7 درصد کاهش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۱

بازار تبلت ظاهرا در حال کوچک شدن است و آنطور که در گزارش موسسه IDC آمده، فروش این محصول در سه ماهه نخست امسال به رقم 39.6 میلیون دستگاه رسید. این رقم 14.7 درصد کاهش را در مقایسه با 46.4 میلیون تبلت به فروش رفته در بازه زمانی مشابه سال قبل نشان می دهد.

طبق این گزارش، اپل با فروش 10.3 میلیون آیپد از ماه ژانویه تا مارس 2016 صدرنشین است. این شرکت حالا 25.9 درصد از بازار تبلت دنیا را در اختیار دارد اما رقم اعلام شده نشان می دهد که فروش کوپرتینویی ها نسبت به سال قبل (یعنی رقم 12.6 میلیون تبلت) افتی 18.8 درصدی را شاهد بوده است و طبق برآوردهای صورت گرفته، این شرکت 27.2 درصد از سهم بازار جهانی را در سه ماهه نخست 2015 در اختیار خود داشته است.

سامسونگ جایگاه دوم جدول IDC را در اختیار دارد و افت فروش آن در فصل ابتدایی امسال نسبت به اپل به مراتب بیشتر بوده است. این تولید کننده در جریان سه ماهه نخست 2016 شش میلیون تبلت را به فروش رسانده که افت 28.1 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد. به این ترتیب حالا 15.2 درصد از سهم بازار جهانی در اختیار چشم بادامی های کره ای قرار می گیرد.

بعد از سامسونگ آمازون در جایگاه سوم جدول قرار دارد. فایر تبلت، محصول اصلی این شرکت است که در جریان سه ماهه نخست امسال 2.2 میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است که 5.7 درصد از کل سهم جهانی را می سازد و  این شرکت را یک رتبه بالاتر از لنوو با سهم 5.5 درصدی اش قرار می دهد.

هوآوی اما با اختصاص دادن 2.1 درصد از این سهم جایگاه پنجم لیست را در اختیار گرفت که برای آن دستاورد خوبی محسوب می گردد چراکه طبق آمار و ارقام فروش تبلت های آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (یعنی 1.1 میلیون دستگاه) افزایشی 82.2 درصدی را نشان می دهد.

اما اگر از منظری دیگر به این گزارش نگاه کنیم، در سه ماهه نخست امسال 4.9 میلیون دستگاه تبلت قابل تفکیک که امکان اتصال لوازم جانبی نظیر کیبوردهای QWERTY به بدنه شان وجود دارد، در کل دنیا به فروش رفته که مجموعا 12.4 درصد از کل سهم جهانی را تشکیل می دهد.

در این میان نیز، آیپد پروی اپل صدرنشین جدول است و توانسته سرفس مایکروسافت را به لحاظ میزان فروش پشت سر بگذارد. با این همه، IDC باور دارد که چون تبلت های جداشدنی نخستین بار توسط مایکروسافت به بازار ارائه شدند و مردم نیز تجربه خوبی را با نسخه های مختلف ویندوز پشت سر گذاشته اند، این شرکت می تواند صدرنشین پرفروش ترین تولید کنندگان محصولات هیبریدی یاد شده باشد.

Jitesh Ubrani تحلیلگر ارشد IDC در این باره گفت:

بی تردید این مایکروسافت بود که بازار تبلت های جداشدنی را با ارائه سری سرفس ایجاد کرد. حالا که صنعت پی سی رو به افول است، این محصولات بازار پررونقی پیدا کرده اند و مصرف کنندگان و شرکت ها تمایل دارند کامپیوترهای قدیمی  خود را با آنها جایگزین نمایند. اپل نیز با ورود خود به این بازار در کوتاه مدت به صدرنشین تولید کنندگان تبلت های هیبریدی تبدیل شد که البته انتظار می رود در دراز مدت به خاطر بالا بودن قیمت آیپد پرو جدید چالش هایی برای این شرکت به وجود بیاید و در نتیجه فضا برای قدرت نمایی مایکروسافت و شرکای سخت افزاری اش فراخ تر گردد.

tabs-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی