ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت تازه گوگل به برندها امکان می دهد کنترل نتایج جستجوی آن را در دست بگیرند

گوگل در تلاشی تازه برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود در زمینه تبلیغات، مشغول تست طرح تازه ای شده است که به شرکت ها و بازاریابان امکان می دهد کنترل بی سابقه ای روی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

گوگل در تلاشی تازه برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود در زمینه تبلیغات، مشغول تست طرح تازه ای شده است که به شرکت ها و بازاریابان امکان می دهد کنترل بی سابقه ای روی نتایج به دست آمده از برخی عملیات های جستجو پیدا کنند.

براساس اعلام وال استریت ژورنال برنامه جدید این شرکت به بازاریابان، سیاستمداران و دیگر سازمان ها اجازه می دهد که محتوای مورد نظرشان را مستقیما روی گوگل منتشر نمایند تا به صورت بی درنگ در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

در نمونه عملی از این شیوه تبلیغاتی، کانال ABC روز گذشته مبلغی را به شرکت مورد بحث پرداخت نمود تا وقتی کاربری عبارت Jimmy Kimmel را سرچ می کند کنترل صفحه جستجوی این شرکت را در دست بگیرد.

به این ترتیب صفحه معمولی از نتایج جستجو در گوگل جای خود را به «فهرست» ایجاد شده توسط ABC داد که در برگیرنده مطالب و ویدئوهای انتخاب شده توسط این شبکه خبری بود و کاربران می توانستند از میان آنها انتخاب نمایند.

البته مشخص نیست که آیا این پست های تبلیغاتی برای هر فردی که عبارت یاد شده را در کادر جستجو تایپ کرده قابل رویت بوده یا خیر یا اینکه ABC توانسته برخی مناطق جغرافیایی مشخص را هدف فعالیت های بازاریابی خود قرار دهد یا نه.

با در نظر داشتن  این نکته که شرکت ساکن مانتین ویو طبیعتا حفاظت بالایی را از کسب و کار خود در حوزه سرچ به عمل می آورد (به خاطر درآمد بالایی که از این کسب و کار عایدش می گردد) به نظر نمی آید به این زودی ها تغییرات محسوسی در موتور جستجوی آن اعمال گردد.

در حال حاضر اینطور به نظر می آید که گوگل صرفا به شمار معدودی از سازمان ها اجازه داده تا از این امکان بهره مند شوند و برای مثال با جستجوی نام یک برند متفرقه در حوزه تجهیزات و لوازم بسکتبال نباید انتظار داشته باشید که لیستی از کلیه محصولات آن را مشاهده نمایید.

گوگل چندی پیش در این باره اعلام نمود: ما هم اکنون مشغول تست ظاهر و حس این قابلیت هستیم و همزمان تلاش داریم تا دیگر موارد مصرف بالقوه برای آن را هم بیابیم. در پایان می توان اینطور نتیجه گیری کرد که احتمالا تنها شرکت های بزرگ و نامدار امکان استفاده از این سرویس [فعلا بدون نام] را پیدا می کنند و تنها آنها هستند که قادرند از پس هزینه های بالای این کار برآیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی