ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران ارشد گوگل و مایکروسافت دیدگاه های مشابهی برای آینده دنیای تکنولوژی دارند

امسال برای اولین بار لری پیچ و سرگئی برین، نگارنده‌ «نامه سالانه موسسین» گوگل نبودند. آنها «ساندار پیچای» را به عنوان یک موسس افتخاری تلقی کرده و اجازه دادند نامه سالانه موسسین را وی به رشته ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

امسال برای اولین بار لری پیچ و سرگئی برین، نگارنده‌ «نامه سالانه موسسین» گوگل نبودند. آنها «ساندار پیچای» را به عنوان یک موسس افتخاری تلقی کرده و اجازه دادند نامه سالانه موسسین را وی به رشته تحریر درآورد.

در نامه سالانه، همواره چنین بوده که دو بنیانگذار شرکت گوگل از دیدگاه های خود برای سال پیش رو می گفتند. این بار ولی لری پیج خبر داده بود که به دلیل عملکرد بسیار عالی ساندار پیچای، و از آنجایی که مهم ترین بخش های آلفابت در گوگل فعالیت می کنند، امسال می خواهد این افتخار را به آقای پیچای بدهد تا نامه سالانه موسسین را او بنویسد.

آلفابت اکنون یک شرکت عظیم است که ۹۹ درصد از درآمدهای خود را به لطف گوگل کسب می کند. بنیان گذاران این شرکت از دیگر زیر مجموعه ها، تحت لفظ «سایر قمارها» یاد می کنند و حقیقت این است که همین سایر بخش ها هستند که در اصل، توجه رسانه ای بسیار بالایی به خود جلب کرده اند. اما در این میان، امسال ساندار پیچای است که از دیدگاه های خود برای سال پیش رو می گوید؛ دیدگاه هایی که البته هیچ کدام تعجب برانگیز یا غیر منتظره نیستند. او اشاره کرد که گوگل می کوشد تا سرویس های بیشتر و بهتری را در اختیار تجارت ها و کسب و کارها قرار دهد.

او به شکل ویژه در مورد پلتفرم رایانش ابری سخن گفت و از آن به عنوان نقطه ای یاد کرد که جای رشد بسیار زیادی دارد. او همچنین از نقش پر رنگ هوش مصنوعی در زندگی آینده ی ما گفت.

ساندار پیچای

ساندار پیچای

قدم بزرگ بعدی، این است که مفهوم «دستگاه» از میان برداشته شود. در گذر زمان، خود کامپیوتر -فارغ از نوع دستگاهی که استفاده می کنیم- تبدیل به یک دستیار بسیار هوشمند می شود که به شما کمک می نماید تا روز خود را به سادگی پایان دهید. از جهانی که در آن دستگاه های موبایل اولویت دارند، به جهانی وارد می شویم که اولویت با هوش مصنوعی خواهد بود. همانگونه که به سرمایه گذاری های بلند مدت خود در زمینه ابزارهای مرتبط با بهره وری می نگریم که به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مجهز شده اند، موقعیت های بسیار بزرگی را در برابر خود نظاره می کنیم که به کاربران یاری می رسانند تا کارشان را به شکلی بسیار ساده تر انجام دهند. تلفن همراه شما باید بتواند به شکل فعال، اسناد صحیح را در اختیارتان قرار دهد. قرارهای شما را زمانبندی کرده و برای رسیدن به محل آن، نقشه را در اختیارتان بگذارد. اگر قرار شد دیر کنید، به شخصی که با او قرار دارید این موضوع را یادآور شود. پیشنهاد دهد که به یک پیام، چه پاسخی بدهید، به پرداخت ها و هزینه های تان رسیدگی کند و غیره. 

از بخش پایانی گفته های ساندار پیچای می توان استنباط کرد که او، نظرات بسیار مشابهی با هم وطن و البته رقیب خود، ساتیا نادلا دارد که اکنون به عنوان مدیر عامل مایکروسافت مشغول به کار است.

اصلی ترین ماموریت نادلا در مایکروسافت، بهتر کردن شرایط بهره وری برای کاربران بوده است و در حال حاضر به نظر می رسد که مایکروسافت و گوگل، هر دو یک راه را در پیش گرفته اند؛ راهی که در آن، دستگاه سخت افزاری معنای خاصی نخواهد داشت و رایانش ابری به همراه هوش مصنوعی است که حرف اول را می زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ج.ص
    ج.ص | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا جذاب هست این دنیای 0 ،1 ....

مطالب پیشنهادی