ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از اسمارت برابوس تا پورشه 718 توربو؛ رهاورد خودروسازان برتر جهان در نمایشگاه پکن

بازار خودروهای چین ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر کشورهای جهان دارد. توجه بیشتر مشتریان در این گوشه شلوغ از جهان به خودروهای لوکس اما کم مصرف و اقتصادی است، از این رو ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

بازار خودروهای چین ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر کشورهای جهان دارد.

توجه بیشتر مشتریان در این گوشه شلوغ از جهان به خودروهای لوکس اما کم مصرف و اقتصادی است، از این رو حتی خودروسازان چون مرسدس بنز، آئودی و ب ام و نیز مدل های اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت خود را با امکانات رفاهی بیشتر و طول اضافه شده در این بازار عرضه می کنند تا بیزینس من های چینی، بتوانند طعم لوکس سواری را بدون پرداختن رقم های گزاف تجربه کنند.

در شهر های کوچک چین، اقبال از خودروهای بومی و ارزان قیمت چینی بیشتر است، اما بازهم مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه مانع از استقبال وسیع مشتریان نسبت به خودروهای اسپرت و خاص می شود.

بنابراین در بازار چین برخلاف کشورهای غربی، عموما انگیزه چندانی برای پرده برداری از برترین خودروهای جهان وجود ندارد و به جز برخی سوپر اسپرت های میلیون دلاری که مورد توجه کلکسیونر ها واقع می شوند، اثری از ب ام و های M POWER یا مرسدس بنز های AMG  و خودروهایی از این دست دیده نمی شود.

با تمام این اوصاف، در نمایشگاه امسال پکن، شاهد معرفی چند محصول لوکس و اسپرت بودیم که از مهمترین آن ها می توان به خودروهای زیر اشاره کرد.

لکسوس IS فیس لیفت

لکسوس نسل جدیدی از سدان سایز کوچک IS را عرضه نکرده است، اما در نمایشگاه پکن نمونه باز طراحی شده و فیس لیفت از این مدل را معرفی کرده است.

موتور و سایر قسمت های فنی این مدل تفاوتی با نمونه های قبلی ندارند اما چهره مدل تازه نسبت به مدل قبلی اندکی معصوم تر و دلنشین تر شده است.

CHIN-1

همچنین لکسوس انبوهی از آپشن های رفاهی و تجهیزات ارتباطی را در پکیجی موسوم به ADAS با این مدل تازه عرضه می کند تا مشتریانی که دلباخته طراحی متفاوت این لکسوس می شوند، هیچ بهانه ای نداشته باشند تا به دلیل کمبود آپشن از خرید این مدل پرهیز کنند.

پورشه 718 کیمن

پورشه یکی از سنتی ترین خودروسازان جهان است، طراحی ظاهری کلاسیک و نزدیک به خودروهای اولیه، آرایش فنی سنتی و مبتنی بر خودروهای موتور عقب با پیشرانه های باکسر و بسیاری موارد دیگر همگی شاهدی برای عمق سنت گرایی پورشه هستند.

اما به لطف اعمال سخت گیری های بین المللی در زمینه های محیط زیستی، حالا این کمپانی سنت گرا هم ناچار به سنت شکنی شده است.

نمود این تغییر را می توان در نحوه مهندسی نسل جدید کیمن / باکستر، مشاهده کرد که با کد فنی 718 به بازار معرفی شده اند. این سری در واقع مدل های پایه پورشه و خودروهای اسپرت نه چندان گران قیمتی به حساب می آیند و در این نسل جدید به جای مدل های باکسر شش سیلندر اتمسفریک، به موتورهای چهارسیلندر توربو کاملا جدید مجهز شده اند.

CHIN-2

در حالی که مدل های شش سیلندر و 2.7 لیتری قبلی به دلیل تصویب قانون منع واردات خودروهای لوکس، اجازه واردات به ایران را نداشتند، حالا این مدل های جدید با موتور کم حجم و 2.0 لیتری می توانند به راحتی مجوز واردات به کشور را کسب کنند.

این در حالیست که قدرت مدل های جدید تا 300 و حتی 350 اسب بخار افزایش یافته است و عملکرد آن ها از هر جهت بهتر از نسل قبلی به نظر می رسد.

اولین ادیشن بنتلی مولزان

یکی از مطمئن ترین راه ها برای فروش اجناس لوکس، اختصاصی ساختن آن ها با تیراژ اندک است، بدین ترتیب خریدارانی که ممکن است انتخاب یک محصول را برای ماه ها یا حتی سال ها به تعویق بیاندازند، به دلیل فرصت کم و تیراژ اندک محصول، ترغیب به خرید فوری می شوند.

خودروسازان لوکس معمولا به کررات از این روش استفاده می کنند و بنتلی نیز بر همین اساس اولین سری ویژه از نسل جدید مولزان را با امکانات اختصاصی بیشتر نظیر یک مجموعه میز و ادوات پیک نیک فوق العاده و دست ساز به همراه این مدل عرضه می کند.

CHIN-3

بنتلی را به نوعی می توان کمپانی خواهر خوانده رولزرویس دانست، چرا که در تاریخ این دو کمپانی تجملاتی انگلیسی حتی تولید مشترک خودرو بر روی پلت فرم واحد نیز دیده می شود، اما رولزرویس حالا در تملک ب ام و قرار گرفته است و مسیری کاملا متفاوت را با بنتلی طی می کند که خودروسازی متعلق به گروه فولکس واگن است.

 برابوس اسمارت

از میان شرکت هایی که به شکل تخصصی به تیونینگ خودروهای مرسدس بنز می پردازند، برابوس که در ایران با تلفظ اشتباه "باراباس" شناخته می شود، یکی از مطرح ترین کمپانی هاست.

محصولات این شرکت تحت لیسانس و گارانتی مرسدس بنز عرضه می شوند و اگر در عین کمبود بودجه، عاشق مرسدس بنز و برابوس باشید، ارزان ترین مدل با بودجه ای در حدود 20 هزار دلار از سری اسمارت خواهد بود.

CHIN-4

خودرویی خاص، اقتصادی و شهری که در عین حال می تواند داغ و مهیج نیز باشد. 109 اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق ارتقا یافته، اگزوز باز طراحی شده با آوایی دلنشین و طراحی ظاهری و داخلی متفاوت نسبت به اسمارت های معمولی، از جمله مشخصات این مینی برابوس هستند.

نمونه اصلی با قیمتی در حدود 22.300 دلار از تابستان عرضه می شود و اگر خواهان نمونه خاص تر باشید، باید با پرداخت 3 یا 4 هزار دلار بیشتر به سراغ نمونه رودستر اسمارت برابوس بروید. خودرویی فوق العاده برای جلب توجه در محیط شهری.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی