ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادوارد اسنودن
تکنولوژی

اسنودن: اپل حق دارد بداند پلیس فدرال چگونه آیفون سید فاروق را رمزگشایی کرده است

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاکننده جنجالی اسناد محرمانه آن، اوایل همین هفته اعلام کرد که اپل حق دارد بداند اف بی آی چطور توانسته آیفون 5 سی سید فاروق تیرانداز حوادث ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا و افشاکننده جنجالی اسناد محرمانه آن، اوایل همین هفته اعلام کرد که اپل حق دارد بداند اف بی آی چطور توانسته آیفون 5 سی سید فاروق تیرانداز حوادث تروریستی سن برناردینو را قفل گشایی کند.

اسنودن که این هفته در مناظره ای تلویزیون مقابل فرید زکریا مجری یکی از برنامه های خبری قرار گرفته بود این اظهارات را در جواب یکی از حاضران در سالن مطرح کرد.

در این مناظره تلویزیونی اسنودن از طریق اپلیکیشن هنگ اوت گوگل و به صورت مجازی حضور داشت و خود نشست را هم یکی از اتاق فکرهای متعلق به دانشگاه نیویورک ترتیب داده بود.

در این بخش می توانید خلاصه پاسخ اسنودن را مشاهده نمایید:

آقای زکریا پیشتر گفته بودید: شما می دانید که اپل حرفی در مورد نحوه قفل گشایی موبایل آقای فاروق به میان نیاورده و هیچگونه جزئیاتی در این باره ارائه نکرده. اما واقعیت این است که کوپرتینویی ها اف بی آی را به چالش کشیده اند. معتقدم که یا در جریان دادگاه یا خارج از آن و در خلال نشست های داخلی، آنها از اف بی آی درخواست کرده اند که آسیب پذیری به کار رفته در نرم افزار آیفون سید فاروق را برایشان شرح دهد تا بتوانند آن را از میان بردارند و به این ترتیب از میلیون ها آمریکایی کاربر این موبایل محافظت نمایند. وقتی اف بی آی با پرونده ای مواجه می شود که باید برای حل آن امنیت دستگاهی را نقض کرده و به آن نفوذ نماید، شرایط باید خیلی ویژه باشد و لازم است که چنین کاری را انجام دهد. اما آنها در عین حال هم باید مطمئن شوند که درب را پشت سر خود بسته اند تا بقیه ما که حالا یا در یونیسف کار میکنیم یا استارباکس و هرجای دیگری، در امان بمانیم و در آینده با تهدیدات مشابهی روبرو نشویم.

لازم است اضافه نماییم که در تاریخ 29 مارس امسال، لس آنجلس تایمز گزارش داد که وکلای اپل در حال بررسی تاکتیک های حقوقی لازم هستند تا دولت را وادار به ارائه جزئیات درمورد شیوه رمزگشایی آیفون سید فاروق نمایند. یک روز بعد رویترز هم گزارش داد که اپل می تواند برای مجاب کردن دولت به انجام این کار به راهکارهای حقوقی متوسل شود.

اسنودن در جریان مناظره خود علاوه بر پرداختن به این موضوع، اعلام داشت که همکاری اف بی آی با اپل و ارائه اطلاعات مورد نیاز در خصوص آسیب پذیری نرم افزار آیفون سید فاروق به این شرکت صرفا به نفع خود اپل نخواهد بود.

او دراین باره گفت: آنها این کار را برای اپل انجام نمی دهند بلکه کل کشور از چنین اقدامی منتفع می شود و این به نفع تمامی کاربران آمریکایی آیفون است. او در ادامه اعلام نمود دولت آمریکا با چنین اقدامی سرمایه گذاری موثری را در زمینه بهبود امنیت سایبری انجام خواهد داد.

اسنودن در خلال صحبت های خود با این دیدگاه که دولت باید دسترسی قانونی به تمامی پیام ها و دستگاه های رمزگذاری شده داشته باشد، مخالفت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    گل گفتی

  • 68peyman
    68peyman | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این آقای اسنودن اگه موافق آزادی بیان بود که به روسیه پناهنده نمیشد

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر تو اون تی ان دا زی برادرش مثلا یا مادرش بود باز هم این حرف رو میزد

مطالب پیشنهادی