ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش چشمگیر استفاده از پنل های AMOLED در ابزارهای الکتریکی

موسسه تحقیقاتی «IHS» باور دارد که تکنولوژی پنل های نمایشگر AMOLED در سال جاری به LCD خواهد رسید؛ به این صورت که شکاف میان این دو تکنولوژی در خصوص بهره گیری از آنها در گجت های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

موسسه تحقیقاتی «IHS» باور دارد که تکنولوژی پنل های نمایشگر AMOLED در سال جاری به LCD خواهد رسید؛ به این صورت که شکاف میان این دو تکنولوژی در خصوص بهره گیری از آنها در گجت های مختلف، تا حد زیادی پر خواهد شد. در حال حاضر هنوز  نمایشگرهای LCD برتر هستند و سازندگان بیشتری از آنها بهره می جویند اما انتظار می رود که سهم AMOLED نیز در این میان به ۴۰ درصد رسیده و ۳۹۵ میلیون دستگاه مختلف توسط همین نوع نمایشگر به بازار عرضه شود.

این همه داستان نیست؛ از طرف دیگر انتظار می رود که درآمد کسب شده از طریق فروش این نوع پنل ها نیز تا ۲۵ درصد افزایش داشته و ارزش کلی داد و ستد در همین راستا را به ۱۵ میلیارد دلار برساند. پیش از این هزینه سنگین تولید و کارخانه های محدود تولید کننده تکنولوژی AMOLED، باعث شده بود تا این نوع فناوری صرفا در گجت های پرچمدار و برتر مورد استفاده قرار گیرد، اما به نظر می رسد که مشکلات یاد شده در سال ۲۰۱۵ رفع شده اند.

AMOLED-Display-Forecast-IHS

در این میان گجت هایی که اکنون بیشترین استفاده را از تکنولوژی AMOLED دارند، موبایل ها هستند چرا سازنده توسط آنها می تواند محصولی سبک تر و نازک تر ارائه دهد. مزیت پنل های مورد بحث به همین جا ختم نمی شود و حتی نمایشگرهای AMOLED ارتباط بهتری با مدارهای تشخیص تاچ پیدا می کنند.

سال هاست که سامسونگ همین تکنولوژی را تحت عنوان Super AMOLED به فروش می رساند در حالی که سال گذشته، شرکت هایی نظیر بلک بری، میزو، هوآوی، اچ تی سی، اوپو و ZTE به استفاده از آن در محصولات خود روی آوردند. حتی گفته می شود که اپل هم تصمیم دارد در سال ۲۰۱۷ با LCD خداحافظی کرده و از پنل های AMOLED در آیفون بهره گیرد.

در حال حاضر ۱۷ درصد از موبایل های هوشمندی که از سوی همه سازندگان در سراسر کره زمین ارائه می شوند، مجهز به پنل AMOLED هستند اما موسسه «IHS» خبر می دهد که این رقم تا پایان سال جاری به ۲۱ درصد خواهد رسید.

تکنولوژی AMOLED به خارج از مرزهای تلفن های هوشمند هم کشیده شده است. انتظار می رود که تلویزیون ها با پنل OLED رشدی ۱۲۵ درصدی را تجربه کرده و بیش از ۹۰۰ هزار عدد از آنها به فروش برسد. این در حالیست که گفته می شود در نسل های بعدی هدست های واقعیت مجازی نیز از همین فناوری استفاده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی