ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تفنگستان؛ معرفی برترین بازی های شوتر در پلتفرم موبایل [قسمت چهارم]

مهم نیست فکر کنیم تلفن های همراه چه محدودیت هایی برای ارائه یک تجربه واقعی از بازی های ویدیویی را دارند. چون همیشه سازندگانی هستند که با شکستن مرزهای مشخص نشده صنعت گیمینگ بازیکنان را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

مهم نیست فکر کنیم تلفن های همراه چه محدودیت هایی برای ارائه یک تجربه واقعی از بازی های ویدیویی را دارند. چون همیشه سازندگانی هستند که با شکستن مرزهای مشخص نشده صنعت گیمینگ بازیکنان را غرق در نبوغ خود می کنند.

پیشینه بازی های شوتر به سال های سال قبل باز می گردد؛ دورانی که پدرانمان سن کودکان نسل امروزی را داشتند. اطلاعات موثقی از زمان دقیق تولد سبک شوتر در دسترس نیست اما به عقیده ژورنالیست معروف ویدیو گیم، Brian Ashcraft اولین بازی این سبک Spacewar بود که در سال 1961 عرضه شد.

در این عنوان Shoot ’em up که جزو اولین بازی های صنعت گیمینگ محسوب می شود، دو فضاپیما با یکدیگر مبارزه می کردند. با وجود این که تا اواسط دهه 70 میلادی شاهد چهار ریمیک دیگر از بازی بودیم، اما شوتر تازه در سال 1978 توانست خود را پیدا کند؛ زمانی که بازی بسیار معروف Space Invaders منتشر شد و روحی در کالبد این سبک دمید.

در بازی مورد بحث، گیمر باید موجودات فضایی که از بالای تصویر حمله می کردند را از بین می برد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ایده «سلامتی» و «جمع آوری امتیاز» برای اولین بار در مهاجمان فضایی معرفی شد. پس از این اتفاق شاهد تکامل و تحول سبک شوتینگ بودیم که در پی آن زیر شاخه های دیگری مانند شوتر اول شخص و سوم شخص پدید آمدند.

تاریخچه کوتاه بالا را گفتیم تا با آن به استقبال بهترین های شوتینگ در پلتفرم موبایل برویم و با معرفی بهترین هایش برای اسمارت فون ها، بند اول صحبت هایمان را اثبات نماییم.

امروز در چهارمین قسمت از مقاله دوباره به استقبال بهترین شوترهای سوم شخص می رویم تا پنج عنوان برتر دیگر از این سبک را معرفی نماییم. مقدمه را بیش از این طولانی نمی کنیم و ورودتان به دنیای تفنگستان را خوش آمد می گوییم.

San Andreas و Liberty City Stories

gta-game-mobile

عناوین زیادی در طول تاریخ می توان یافت که به نوعی جریان ساخت بازی های ویدیویی را تغییر دادند. از دووم و هف لایف گرفته که انقلابی در شوترهای اول شخص ایجاد کردند تا استارکرافتی که روحی تازه در قالب استراتژیک دمید. سبک Open World یا جهان باز هم از این دست عناوین کم ندارد. یکی از بازی هایی که توانست پس از انتشار خود سر و صدای زیادی به پا کند، سومین قسمت از سری GTA بود که تغییرات گوناگونی نسبت به عناوین قبلی خود دید. شاید برایتان جالب باشد بدانید فرم کنونی بازی های جی تی ای همگی الهام گرفته از جی تی ای 3 هستند. چون دو قسمت ابتدایی، برخلاف دیگر بازی های این سری، نمای دوربین از بالا داشتند.

همان طور که می دانید، با رشد بازار موبایل شرکت های بازیسازی تصمیم گرفتند عناوین قدیمی و محبوب خود را برای اسمارت فون ها عرضه کنند. راک استار هم که از وجود طرفداران زیاد سری جی تی ای خبر داشت، انتشار برخی از عناوین این فرنچایز برای پلتفرم های تلفن همراه را در دستور کار خود قرار داد. فکر نمی کنیم احتیاجی به توضیح گیم پلی بازی های جی تی ای باشد ولی برای خالی نبودن عریضه باید بگوییم، ساخته های راک استار در سبک اکشن ماجراجویی و جهان باز هستند. بنابراین می توانید در کنار انجام ماموریت های گوناگون و ماشین سواری در سطح شهر، کارهایی مانند ورزش کردن، خرید لباس، سلاح، انجام بازی با کنسول ها و خیلی موارد دیگر را انجام دهید. در این بخش برای دانلود، دو عنوان محبوب از این سری با نام های San Andreas و Liberty City Stories را قرار داده ایم.

gta-mobile
مهم نیست چند بار San Andreas را تجربه کنید، این عنوان همیشه برای شما تازه خواهد بود. راستی این ماموریت را به خاطر دارید؟ ما که در نهایت با کد تقلب توانستیم آن را رد کنیم!
gta
راک استار سعی کرده گیم پلی بازی را برای اسمارت فون ها بهینه سازی کند تا بازیکن ها هنگام استفاده از صفحه لمسی دچار مشکل نشوند که خوشبختانه در این زمینه هم موفق بوده. برای اطلاعات بیشتر، Liberty City Stories ابتدا در سال 2005 برای کنسول دستی PSP انتشار یافت.
Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 1630 / 2400 مگابایت زبان:
GTA: Liberty City Stories

GTA: Liberty City Stories

سازنده: Rockstar Games قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1340 / 1900 مگابایت زبان:

Frontline Commando 2

Frontline-Commando 2

سیستم تخریب پذیری، شخصی سازی بسیار وسیع، بخش تکنیکی قابل توجه و سلاح های متنوع. واقعا از یک عنوان شوتر آنلاین دیگر چه می خواهید؟ تجربه Frontline Commando 2 از واجبات است، نه فقط برای علاقه مندان به سبک تیراندازی بلکه برای تمامی بازیکنان حرفه ای پلتفرم های موبایل. البته بازی دارای بخش کمپین نیز است که بیش از شصت ماموریت گوناگون را پوشش داده اما برای آن هم نیازمند به اینترنت هستید. نکته جالب بازی اینجاست که در ماموریت ها می توانید بین حدود شصت شخصیت مختلف [انگار سازندگان بازی خیلی به شصت علاقه داشتند!] سربازان خود را انتخاب کرده و تاکتیک های جدیدتر در میدان مبارزه بچینید. البته تمام این ها مقدمه هستند تا به جذاب ترین بخش بازی برسید؛ نبرد با بازیکن های سراسر جهان.

Frontline-Commando-2

Frontline Commando 2
همان طور که در تصویر میبینید، توانایی ارتقا سلاح ها هم دارید. بازیکنانی که به اسلحه در بازی های ویدیویی اهمیت زیادی می دهند، عاشق Frontline Commando 2 خواهند شد.
Frontline Commando 2

Frontline Commando 2

سازنده: Glu Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.9 / 77 مگابایت زبان:

Brothers in Arms 3: Sons of War

brothers-in-arms

با وجود این که فرنچایز Brothers in Arms برای کنسول های خانگی در برزخ به سر می برد، اما وضعیت آن در پلتفرم های موبایل بسیار بهتر است. علت این موضوع هم به گیم لافت باز می گردد که با ساخت چندین عنوان از این سری توانست دوباره بازیکنان را گرد هم بیاورد. Brothers in Arms 3: Sons of War جدیدترین بازی از فرنچایز مورد بحث محسوب می شود که در سال 2014 انتشار یافت. گیم پلی بازی همانند قسمت های قبلی بوده و در جنگ جهانی دوم رخ می دهد. به جمله قبل دقت کردید؟ جنگ جهانی!

اگر از نبردهای آینده در کال آف دیوتی خسته شده اید، بهتر است بدون خواندن توضیحات آن را دانلود نمایید. اما مکانیزم های بازی: پسران جنگ از دو مد تک نفره و چند نفره پشتیبانی می کند. نکته ای که جدیدترین عنوان این سری را نسبت به عناوین هم سبک متمایز می کند استفاده از یارهای خودی یا به اصطلاح برادران [Brothers] است. در بازی می توانید شخصیت های کمکی را انتخاب کرده و با آن ها تاکتیک های خود را تغییر دهید. همچنین، قابلیت ارتقا این سربازان را دارید. بخش چند نفره هم شامل دو مد و چهار نقشه گوناگون است که تا مدت ها می تواند سرگرم تان کند.

Brothers
کاورگیری یکی از المان های مهم بازی است.
Brothers-in-Arms-3-Sons of War
همانند دیگر آثار گیم لافت بخش خرید سلاح و ارتقا آن ها یکی از قسمت های جذاب بازی است.
Brothers in Arms 3: Sons of War

Brothers in Arms 3: Sons of War

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 847 / 616 مگابایت زبان:

Six-Guns: Gang Showdown

Six-Guns-Androiid

شایعات در ارتباط قسمت بعدی فرنچایز بسیار محبوب Red Dead روز به روز داغ تر می شود. با وجود این که حتی دیدن گمانه زنی ها پیرامون وسترن راک استار هم خوشایند است، اما این نوع اخبار بیشتر عطش طرفداران را برای تجربه بازی را زیاد می کند. در این گونه مواقع دکترهای صنعت گیمینگ دارویی تجویز می کنند که به راحتی بازیکنان را سیراب نماید؛ عناوین مشابه. بله درست خواندید، با انجام بازی های هم سبک می توانید خود را بیشتر برای رویایی با عنوان مورد علاقه خود آماده کرده و کمی دل طرفداران را آرامش دهد. Six Guns آمده تا همین وظیفه را برعهده بگیرد.

در این عنوان وسترن نقش فردی با نام Buck Crosshaw را خواهید داشت که به جرم قتل مجبور می شود مرگ را به صورت دروغین بر آغوش بکشد تا فرار کند. به طور خلاصه، هر آنچه که از یک عنوان با تم غرب وحشی انتظار می رود را بازی دارد؛ از قابلیت آزاد کردن سلاح های گوناگون، اسب، ماموریت های مختلف گرفته تا حضور گرافیکی بی نظیر که می تواند گیمرها را ساعت ها سرگرم کند.

Six-Guns-android
بازی دارای بخش چند نفره هم است. علاوه بر این، گیم لافت برای جذابیت بیشتر اثر خود رگه هایی از تخیل را نیز وارد ساخته اش کرده.

Six-guns

Six-Guns: Gang Showdown

Six-Guns: Gang Showdown

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 491 / 741 / 460 مگابایت زبان:

République

republique-android-ios

چرا فقط باید بکشید؟ از کشت و کشتار بی حد و مرز واقعا خسته نشدید؟ République شاید به خاطر المان های خود در جرگه عناوین شوتر هم قرار بگیرد اما مکانیزم های گیم پلی باعث شده تا بیشتر بازی را به عنوان یک اثر مخفی کاری بشناسیم. در République بازیکن باید از طریق کامپیوترها و تلفن به شخصیتی با نام Hope وی را فراری دهد. درست خواندید، کامپیوتر ها و تلفن! شما کنترل مستقیم Hope را نداشته و حتی بازی از دید دوربین های مداربسته روایت می شود. البته همچنان کارهای مهمی مانند حل پازل ها، هک دستگاه ها و نمونه های دیگر برعهده خودتان خواهد بود. همین کنترل خلاقانه بازی یکی از جذاب ترین المان های مثبت بازی است. ولی این حرف ها باعث نشود تا از داستان جذاب République بگذرید.

Republique
صداگذران بسیار معروفی در بازی نقش داشتند که در این بین می توان به David Hayter، صداپیشه سالید اسنیک در متال گیر سالید های قدیمی، اشاره کرد.
Republique-mobile
به واسطه گرافیک قابل قبول بازی، احساس در چهره شخصیت ها به خوبی نمایان می شود. برای اطلاعات بیشتر، بازی در پنج اپیزود منتشر شده. البته نسخه های بازی دارای تمامی اپیزودها هستند.
République

République

سازنده: Camouflaj قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2480 / 1700 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omid3963
    omid3963 | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با توجه به سخت افزار کنونی موبایل ها به نظرم GTA IV هم باید برای گوشی ها ساخته بشه.?

    • mohammad.s
      mohammad.s | ۲۶ تیر ۱۳۹۵

      شاید سخت افزار گوشی ها قوی باشه ولی هنوز به اونجایی نرسیدیم که GTA IV با اون گرافیک رو گوشی اجرا شه چون الان قدرتمند ترین گوشی که ساخته شده و در دست ساخت نیست...6 گیگ رم داره و هیچ وقت نمیتونه مثلا به ۱۶ گیگ رم کامپیوتر برسه چون حجم زیادی رو اشغال میکنه یا مثلا ۴ گیگ کارت گرافیک... ساخته میشه اینو مطمئنم ولی حالا نه شاید بیست سال دیگه که علم اونقدر پیشرفت کرد که رم با حجم زیاد رو کوچیک کنه مثه کامپیوتر های قدیمی که اول یه اتاقو اشغال میکردند ولی الان یه لبتاب حتی یک هزارم اتاق هم اشغال نمیکنه????

    • m_sh
      m_sh | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

      gta v نسخه بتا برای موبایل اومده ۸ گیگه

مطالب پیشنهادی