ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثرانگشت جدید ال جی زیر نمایشگر تلفن های هوشمند جای می گیرد

هر روز که می گذرد بر شمار اسمارت فون های بهره مند از حسگر اثرانگشت افزوده می شود و این تکنولوژی آنقدر همه گیر شده که دیگر شرکت های تولید کننده موبایل تردیدی در مورد گنجاندن آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

هر روز که می گذرد بر شمار اسمارت فون های بهره مند از حسگر اثرانگشت افزوده می شود و این تکنولوژی آنقدر همه گیر شده که دیگر شرکت های تولید کننده موبایل تردیدی در مورد گنجاندن آن درون محصولاتشان ندارند و در مقابل بیشتر با این چالش دست و پنجه نرم می کنند که حسگر را کجای بدنه قرار دهند.

برای نمونه برخی از شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که بهترین قسمت برای قرارگیری حسگر یاد شده در داخل دکمه های جلویی دستگاه یا بخش های برآمده پشت آن است. حالا یکی از شرکت های تابعه ال جی به نام LG Innotek به ایده تازه ای برای این منظور دست یافته و پیشنهاد داده که این حسگر در قسمت زیر نمایشگر تعبیه گردد.

این واحد امروز خبر داد که موفق به توسعه و ساخت حسگر تازه ای شده و آن را در فضایی به ابعاد 0.03 میلیمتر در زیر شیشه محافظ اسمارت فون تعبیه نموده. به لطف این ایده، طراحان تلفن های هوشمند امکان خواهند یافت که حسگرهای تشخیص اثرانگشت را بدون نیاز به دکمه، پد یا بخش های برآمده روی دستگاه مورد نظرشان تعبیه نمایند.

ال جی اعلام کرده که نرخ تشخیص اثرانگشت از طریق حسگرهایی که روی ماژول زیر شیشه تعبیه می گردند با نمونه هایی که درون دکمه ها جایگذازی می شوند برابری می کند و انتظار می رود که با این روش، عملکرد نامناسب اسمارت فون تا اندازه قابل توجهی کم شود. تولیدکنندگان با این روش امکان می یابند که دستگاه هایی ضد آب و مقاوم در برابر خش بسازند یا حتی از ضخامت کلی محصولاتشان بکاهند.

البته LG Innotek هنوز هم اعلام نکرده است که آیا قصد استفاده از ماژول جدید را در محصولات آتی اش دارد یا خیر اما یکی از سخنگویان این شرکت به خبرگزاری Korea Times گفته که هم اکنون با برخی از تولیدکنندگان اسمارت فون وارد مذاکره شده است تا حسگرهای جدید را ظرف یک سال به صورت تجاری عرضه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Saafa
    Saafa | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با اینکه خیییییییلی فوق العادست این حسگر...
    ولی باااااابا ما جوونای دوره ی دکمه ایم! دکمه حس و حالش بیشتره تا یه جایی از صفحه که هیچی نیست، ولی سنسور هم هست! :|

  • morteza
    morteza | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگه هر جایی از صفه بشه انگشت رو گذاشت و عمل کنه خیلی خوبه دیگه دکمه هوم برداشته میشه

  • massoud1980
    massoud1980 | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به تازگی معلوم شده دکمه هوم گالکسی اس هفت و اس هفت اج براحتی دچار خط و خش میشه . روش ایتکاری ال جی این مشکل رو حل می کنه

مطالب پیشنهادی