ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیت توسعه نرم افزاری کوالکام، یادگیری عمیق را به تلفن های هوشمند می آورد

مزایای یادگیری ماشینی آنقدر متنوع و وسیع است که حتی اسمارت فون ها نیز از آنها بهره می گیرند و حالا کوالکام قصد دارد فرایند ورود این فناوری به گجت های یاد شده را سرعت بدهد. این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

مزایای یادگیری ماشینی آنقدر متنوع و وسیع است که حتی اسمارت فون ها نیز از آنها بهره می گیرند و حالا کوالکام قصد دارد فرایند ورود این فناوری به گجت های یاد شده را سرعت بدهد.

این شرکت نوعی کیت توسعه نرم افزاری تازه را برای پلتفرم «هوش ماشینی» خود به نام Zeroth ارائه نموده که اجرای برنامه های یادگیری عمیق روی دستگاه های بهره مند از چیپ های تولیدی اش نظیر اسمارت فون و پهپاد را برای شرکت های مختلف ساده تر می کند.

همین حالا هم شما احتمالا طیف وسیعی از برنامه های یادگیری عمیق را مورد استفاده قرار می دهید . نام هایی نظیر گوگل و فیسبوک از این نوع نرم افزارها برای انجام فرایندهایی نظیر تشخیص عکس و ویدئو استفاده می کنند اما فرایندهایی از این دست معمولا در فضای کلاود صورت می گیرند و در نهایت نتایج برای دستگاه های مورد استفاده شما ارسال می گردد.

کیت توسعه نرم افزاری Zeroth کوالکام (به نام موتور پردازش عصبی اسنپدراگون) به تولیدکنندگان و شرکت ها امکان می دهد تا با بهره گیری از مجموعه ابزارهای آن برنامه های یادگیری عمیق خود را به صورت محدودو لوکال روی دستگاه های موبایل اجرا نمایند.

گری باتمن سرپرست واحد مدیریت محصول کوالکام در این باره گفت: یک اپلیکیشن پزشکی را در نظر بگیرید که دکترها با استفاده از آن شرایط پوست بیماران را تحلیل می کنند. به لطف این کیت آنها امکان می یابند که بدون نیاز به کلاود طبقه بندی پوست بیمار را روی دستگاه خود انجام دهند و نوع داده ها هم فرقی ندارد؛ هم می تواند صوت باشد و هم تصویر.

این بدان معناست که اگر شرکت ها قصد راه اندازی سیستم تحلیلی مبتنی بر یادگیری عمیق خود را دارند نیازی به اجاره سرور برای ارائه نرم افزارهایشان به مشتریان خود نخواهند داشت. اجرای عملیات های یادگیری عمیق به صورت لوکال از پیچیدگی امور به میزان زیادی کم می کند و تنوع برنامه هایی که میتوانید روی موبایل یا دیگر دستگاه های پرتابل خود اجرا نمایید هم بسیار بالا خواهد بود.

اما تنها محدودیت برای برخورداری از این کیت چیپ های کوالکام هستند زیرا طبق اعلام شرکت مورد بحث تنها جدیدترین چیپست های سری اسنپدراگون 820 که از اواخر نیمه دوم امسال به بازار می آیند می توانند از آن بهره بگیرند و متاسفانه کوالکام حرفی در مورد برنامه های آتی اش برای افزودن بر لیست چیپ های پشتیبانی کننده از این کیت به میان نیاورده است.

نخستین شرکتی که قرار است از کیت توسعه نرم افزاری کوالکام استفاده نماید Nauto نام دارد؛ استارتاپی که در زمینه ساخت دوربین های هوشمند روی داشبورد برای شرکت های اتومبیلرانی و کرایه تاکسی فعالیت دارد.

سخت افزار ارائه شده توسط این شرکت از یادگیری عمیق برای تحلیل محیط راننده، فراهم نمودن شواهد و مستندات در صورت بروز تصادف و حتی ترغیب نمودن راننده ها به حفظ حواس و کنار گذاشتن موبایل حین رانندگی استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی