ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: قابلیت هایی به آیفون می آیند که بعداً نمی توانید بدون آنها زندگی کنید

دیشب مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک در برنامه «Mad Money» شبکه تلویزیونی «CNBC» حضور به هم رساند تا در مورد وضعیت مالی شرکت تحت مدیریت اش سخن گوید. در کنار صحبت های همیشگی مدیران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

دیشب مدیر عامل اپل، آقای تیم کوک در برنامه «Mad Money» شبکه تلویزیونی «CNBC» حضور به هم رساند تا در مورد وضعیت مالی شرکت تحت مدیریت اش سخن گوید. در کنار صحبت های همیشگی مدیران اپل، چند نکته وجود داشت که جدا از سرمایه گذاران، برای کاربران هم جذاب خواهند بود.

تیم کوک در میان صحبت هایش بیان کرد که قابلیت هایی کاملا نو و جذاب قرار است در آیفون های آینده حضور داشته باشند. وی اشاره داشت که این ویژگی ها به حدی جذاب هستند که کاربران مایل خواهند بود تا دستگاه های خود را سریع تر بروز رسانی کرده و از قابلیت های جدید بهره مند گردند.

وی در همین زمینه گفت: «ما نوآوری های بسیار جالبی را در دست توسعه داریم. می خواهیم قابلیت هایی را در اختیارتان قرار دهیم که پس از کار کردن با آنها، نمی توانید بدون داشتن شان سر کنید. نکته اینجاست که امروز هنوز نمی دانید که به این ویژگی ها نیازمندید. مدتی پس از اینکه با آنها کار کردید، به گذشته نگاهی کرده و می گویید که چگونه بدون آنها زندگی کرده ایم؟»

بسیار کم پیش می آید که مدیر عامل اپل در چنین مصاحبه هایی شرکت کند و در مورد شرایط مالی و نوآوری هایی که قرار است به محصولات بعدی کمپانی اش بیاید، اینچنین سخن گوید، ولی نکته اینجاست که در روزهای اخیر، نگرانی وال استریت از پایان یافتن نوآوری های اپل در محصولات خود، مخصوصا آیفون، شدت گرفته است و به نظر می رسد پس از ارائه گزارش مالی که در حد استانداردهای خود اپل نبود، اکنون تیم کوک تلاش می کند تا اذهان عمومی را آرام کند.

Screen Shot 1395-02-14 at 9.28.34-w1000

نگرانی طرفداران اپل و البته وال استریت، به کاهش فروش آیفون خلاصه نمی شود. بسیاری معتقد هستند که این کمپانی به اندازه لازم نوآوری ندارد و به همین دلیل، در سال های پیش رو نمی تواند در راس رقابت باقی بماند. تیم کوک در همین رابطه گفت: «ما عادت نداریم در مورد آینده کمپانی خود سخن بگوییم، چرا که از فرهنگی بر مبنای رازداری برخورداریم. اما باید گفت که به شدت در مورد مسائلی که مشغول به کار در موردشان هستیم، هیجان زده ایم.»

تیم کوک در مورد خرید کمپانی های کوچک تر بیان کرد: «ما به طور میانگین هر سه یا چهار هفته یک بار، یک شرکت می خریم. خیلی کم پیش می آید یک ماه سپری شود و چنین خریدی نداشته باشیم. فاکتور اصلی ما برای خرید یک کمپانی، تکنولوژی هایش و افرادی که در آن کار می کنند، است.»

موارد مرتبط با افت قیمت سهام اپل، کاهش فروش آیفون و نوآوری در اپل، تنها مواردی نبودند که از سوی مدیر عامل این شرکت در موردشان صحبت شد. تیم کوک در مورد اپل واچ که در واقع آخرین محصول کاملا نوی این شرکت است، اظهار نظر کرد و گفت: «چند سال دیگر کاربران پیش خودشان خواهند گفت "من در گذشته پیش خود چه فکر می کردم که این ساعت را بر دست نمی کردم!" چرا که همین گجت برای شما کارهای بسیاری انجام می دهد.»

او همچنین در میان گفته هایش، اشاره کرد که هویت اپل بر مبنای رازداری بنا شده اما تلاش می کند تا محصولاتی را به دست کاربران برساند که وقتی از آنها استفاده کردند، متوجه شوند که به ویژگی هایش نیاز داشته اند، اما خودشان از این نیاز مطلع نبوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ramtin17
    ramtin17 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    الحق و والانصاف اپل خیلی عالی کار کرده اما اگر یه ذره از محدودیتهاش کم کنه واقعا عالی میشه.یه ذره هم باید به ایرانیها بیشتر توجه کنه و زبان فارسی و سیری فارسی رو راه اندازی کنه.تیمی جون راضیم ازت

  • masoud4584
    masoud4584 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تيمي جان خدا از زبونت بشنوه

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حرف حق زده...حرف حق هم که جواب نداره...به امید موفقیت بیشتر اپل...

مطالب پیشنهادی