ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد گوگل برای اندروید از این پس دارای وضعیت استفاده تک-دستی است

امروز کیبورد گوگل برای اندروید یک آپدیت عمده را دریافت کرد که قابلیت ها و امکاناتی نظیر مد استفاده یک دستی، تغییراتی در طراحی کلی و امکان ریسایز کردن یا تغییر ارتفاع کیبورد به اندازه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

امروز کیبورد گوگل برای اندروید یک آپدیت عمده را دریافت کرد که قابلیت ها و امکاناتی نظیر مد استفاده یک دستی، تغییراتی در طراحی کلی و امکان ریسایز کردن یا تغییر ارتفاع کیبورد به اندازه دلخواه را در خود دارد.

برای شروع باید بگوییم که این آپدیت در برگیرنده گزینه ای برای نمایش حاشیه های اطراف کلیدهاست تا مرز میان آنها مشخص شده و کاربران با اطمینان خاطر بیشتری آنها را انتخاب نمایند.

مُد استفاده یک دستی هم به کاربران امکان می دهد فارغ از چپ یا راست دست بودن خود، تنها با یک دست عملیات تایپ با کیبورد را انجام دهند. همچنین در این وضعیت کاربر می تواند در کمترین زمان ممکن کیبورد را به حالت تمام صفحه اش باز گرداند.

onehandkb.0

آیکون جدیدی نیز درست در مجاورت دکمه اسپیس یا فاصله قرار گرفته که یک پد شماره گیر به سبک تلفن های سنتی را برایتان می گشاید و استفاده از آن بسیار ساده است. به لطف آپدیت جدید کاربران از این پس می توانند آنطور که خود گوگل گفته «خرده ریزهای جزئی» را با آن به اشتراک بگذارند تا در جهت «بهبود کیبورد برای همه» بکوشد.

تصور می شود منظور این شرکت از کاربرد عبارت خرده ریز پیشنهاداتی باشد که کیبورد در زمان حدس زمان کلمات ارائه می دهد و غول جستجو در واقع قصد دارد با دریافت اطلاعات از سوی کاربران این مکانیزم را در محصول خود هوشمندتر نماید.

همانطور که پیشتر گفتیم ارتفاع کیبورد گوگل از این پس قابل تنظیم است و می توان از میان 5 آپشن در نظر گرفته شده برای آن که بین بازه «کوتاه تا بلند» تفکیک شده اند یکی را بر حسب نیاز و ابعاد دست خود انتخاب نمود.

kbheight.0

البته بهبودهای ایجاد شده به این نقطه ختم نمی شوند و برای نمونه برخی ژست های حرکتی نیز به این کیبورد اضافه گردیده. مثلا کاربر می تواند با اشاره و نگه داشتن انگشت خود روی دکمه اسپیس و حرکت دادنش به سمت راست یا چپ، نشانگر را با صرف کمترین زمان به طرفین انتقال دهد.

البته این قابلیت را می توان پاسخ گوگل دانست به امکان فوق العاده سودمند تکنولوژی 3D Touch اپل برای کنترل نشانگر و لازم است اشاره نماییم که این ترفند پیشتر در کیبوردهای ارائه شده از سوی شرکت های شخص ثالث نیز مشاهده شده بود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که جمله های طولانی تایپ شده خود را به صورت کاراکتر به کاراکتر پاک کنید و صرفا باید دکمه اسپیس را به سمت راست یا چپ بکشید (بسته به نوع زبان).

این قابلیت اگر ترجیح می دهید به جای دیگر کیبوردهای ارائه شده برای اندروید از محصول گوگل استفاده نمایید در نوع خود بسیار جالب و کاربردی است. در پایان باید اضافه نماییم که نسخه 5.0 کیبورد گوگل به تدریج در حال ارائه شدن است اما اگر نمی توانید بیشتر از این برای دانلود آن صبر کنید می توانید فایل apk آن را مستقیما از سایت اندروید پلیس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ramtin17
    ramtin17 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من فکر میکنم swiftkey با فاصله زیادی چه برای ios وچه برای اندروید بهترین کیبورده و با تمهای مختلف و قابلیت شخصی سازی بسیار یک کیبورد بی نظیره.مخصوصا قابلیت swipe که من خودم امتحان کردم بهتر از بقیه است و تشخیص کلماتش فوق العاده است.

  • amir_heydarkhah
    amir_heydarkhah | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    نصب کردم خیلی خوب شده ? ?

  • cena13
    cena13 | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قبلا از کیبورد گوگل استفاده میکردم ولی چند وقته لگ میزنه و صداش با لمس کردن کیبورد سینک نیست، کیبورد سونی رو اپدیت کردم خیلی خوبه و از خود کیبورد سونی استفاده میکنم روون تره و swipe فارسی هم داره که خیلی خوب و سریعه. کاش تو اپدیتا بعدی گوگل مشکلات کیبوردشو درست کنه.

مطالب پیشنهادی