ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا برای آزمودن فیلتر هوای خودروی مدل اکس، آن را درون حباب پلاستیکی مملو از هوای آلوده قرار داد

وقتی تسلا خبر داد که خودروی مدل اکس آن (و عاقبت مدل اس) فیلتری به نام هپا خواهند داشت تا از سرنشینان خود در برابر هرگونه تسلیحات بیولوژیکی محافظت نمایند، بذر تردید در دل بسیاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

وقتی تسلا خبر داد که خودروی مدل اکس آن (و عاقبت مدل اس) فیلتری به نام هپا خواهند داشت تا از سرنشینان خود در برابر هرگونه تسلیحات بیولوژیکی محافظت نمایند، بذر تردید در دل بسیاری کاشته شد و این سوال در ذهن آنها به وجود آمد که آیا چنین مکانیزمی واقعا می تواند آنها را از گزند تروریست ها در امان نگه دارد یا خیر؟

البته ممکن است اینطور باشد. تسلا چندی پیش برخی از تست هایی که به صورت داخلی روی وضعیت دفاع تسلیحات بیولوژیکی این فیلتر و همچنین توانمندی های آن برای پاکسازی هوای آلوده انجام داده را برای اثبات گفته هایش فاش نمود.

در همین راستا، خودروساز مورد بحث یک دستگاه اتومبیل مدل اکس را درون نوعی حباب پر شده از هوای بسیار آلوده و خطرناک (83 مرتبه آلوده تر از سطح تعریف شده «خوب» برای فیلتر هپا) قرار داد و فرایند پاکسازی آن هوا را مورد بررسی قرار داد. در ادامه آن هوا آنقدر صاف و تمیز شد که حتی فیلترها هم به سختی قادر نبودند آلودگی های باقیمانده در آن را تشخیص دهند. تسلا ادعا میکند به لطف این وضعیت می توانید به دل یک حمله نظامی بروید و اصلا متوجه آلودگی هوای بیرون ماشین نشوید.

این خودروساز آمریکایی همچنین اضافه کرده است که فیلترهای تولیدی آن بخشی از آلودگی های خارج از کابین خود را هم کاهش می دهند و مهندسان آن تلاش دارند تا مرتبا تکنولوژی فیلتر خودرو را بهینه سازی نمایند.

البته نصب این فناوری در یک ماشین ایده بسیار جالبی است اما قابلیت هایی که برای آن برشمرده شده شاید بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشند تا هرنوع کاربرد حقیقی. در شهرهای بسیار آلوده ای نظیر تهران و پکن هم نیازی به خودروهای تقریبا استریل نیست و اگر شرایط محیط زندگی شما طوری باشد که احتمال بروز حمله بیولوژیکی در آن باشد، آنگاه به احتمال خیلی زیاد در آن شرایط درون منزل خود خواهید بود نه وسیله نقلیه شخصی تان.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfan
    Erfan | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    از فکر به این نوع هوا ترس همه وجودم رو میگیره...دورنمای تسلا از محیط اطراف ما داره ترسناک میشه
    الان ماشین ها مجهز به تصفیه هوا و بعد انسان ها... همه چیز داره انگار خودشو اماده میکنه برای یک الودگی شدید زیست محیطی. انگار همه میدونن و قبول کردن که همچین اینده ای در انتظار ماست...امیدوارم همیشه بشه شیشه های ماشین رو داد پایین و تصفیه درختان جاش رو با هیچی عوض نکنه

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی عالیه . حرف نویسنده خیلی درست نیست چون وقتی در ترافیک تهران هوای الوده وجود داره و این خودرو میتونه تا زمانی که ما به منزل که کم تر در نزدیکی شهر ها هستند و شلوغ نیستند بریم و هوای بهتری استشمام کنیم این حرکت تسلا خیلی عالی هست و در حال حاظر در دنیا دارن شرکت های بزرگ تسفیه ی هوای منزل تولید میکنند که شاید بگیم خیلی مهم نیست ولی این که خودرو در نرافیک های شهر های بزرگ این کارو کنه ستودنیست ... ما گوشی رو در اب نمیندازیم ولی گوشی زد اب خیلی عالی تر است

مطالب پیشنهادی