ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت دستگاه سیتی اسکن سرپایی برای اسب ها [تماشا کنید]

دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا هفته گذشته از دستگاه سیتی اسکن اختصاصی خود برای اسب ها پرده برداشت که Equimagine نام دارد. این سیستم در برگیرنده دو بازوی رباتیک بسیار بزرگ است که هر بیننده ای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

دانشکده دامپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا هفته گذشته از دستگاه سیتی اسکن اختصاصی خود برای اسب ها پرده برداشت که Equimagine نام دارد. این سیستم در برگیرنده دو بازوی رباتیک بسیار بزرگ است که هر بیننده ای با دیدنشان بیشتر به یاد کارخانجات تولید ماشین می افتد تا دانشکده های دامپزشکی.

اهمیت این حیوان هم بر کسی پوشیده نیست. هرچه که باشد از زمان های خیلی دور، اسب به عنوان اصلی ترین وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گرفته و به نوعی عضوی از خانواده های روستایی قدیم بوده است. در واقع به نظر می رسد که همین قدمت و جایگاه ویژه بوده که دامپزشکان این مرکز را به ساخت دستگاه یاد شده ترغیب کرده است.

بازوهایی که از آن صحبت کردیم دورتادور بدن اسب حرکت می کنند تا عکس هایی دو بعدی و البته تصاویر سه بعدی متحرک از آن بگیرند. نرخ تصویر برداری این ماشین نیز برابر با 1600 فریم بر ثانیه عنوان شده است و در نتیجه دانشمندان امیدوارند که عاقبت بتوانند اندام های داخلی یک اسب در حال حرکت را نیز از طریق آن مورد تصویر برداری قرار دهند.

اما بازوهای رباتیکی که در تصویر می بینید علاوه بر جذابیت ظاهری شان بسیار هم مفید واقع می شوند زیرا به لطف آنها نیازی به نشاندن اسب در جایش و عکسبرداری از بدن آن نخواهد بود. تنها کاری که دامپزشک یا کارشناس عکسبرداری برای انجام فرایند سیتی اسکن باید انجام دهد این است که یک چشم بند آبی را روی صورت حیوان بگذارد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی