ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میز تعاملی پینگ پونگ که مسیر حرکت توپ را دنبال می کند [تماشا کنید]

توماس میر نجار و طراحی است که در آلمان زندگی می کند و نوعی میز مفهومی پینگ پونگ ساخته که با تمام نمونه های مورد استفاده در این ورزش فرق دارد. آنطور که در نشریه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

توماس میر نجار و طراحی است که در آلمان زندگی می کند و نوعی میز مفهومی پینگ پونگ ساخته که با تمام نمونه های مورد استفاده در این ورزش فرق دارد. آنطور که در نشریه Designboom آمده، میر در پروژه خود از دو دوربین چشمی پلی استیشن و یک پروژکتور اچ دی استفاده کرده تا بتواند مسیر حرکت توپ را دنبال نموده و داده های مربوط به آن را گردآوری کند و در ادامه از آن داده ها برای ترسیم نقشه وضعیت بازیکن روی میز بهره بگیرد.

وقتی میر تصمیم گرفت که این میز پینگ پونگ را طراحی کند (البته تحت عنوان پروژه در دانشگاه طراحی Schwäbisch Gmünd) هدفش تصویر سازی آنی و در لحظه از موقعیت بازیکنان و حرکت های آنها ضمن بازی بود.

همانطور که در ویدئوی انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد نوعی داشبورد برای هرکدام از بازیکنان روی میز بازتاب داده می شود که در واقع آمار برد و باخت های آنها را نگه می دارد و شرایط تکنیکی شان نظیر سرعت، ثبات و مواردی از این دست را نمایش می دهد. کاربران می توانند حرکت های قبلی شان را  از طریق این داشبورد ثبت نمایند و تصمیمات خود را بر اساس اطلاعاتی که روی میز بازتاب داده می شوند بگیرند.

میر در وبسایت خود اینطور آورده: طراحی یک اینترفیس کاربردی که قابلیت بازتاب روی میز پینگ پونگ را هم داشته باشد و برای این منظور شرایط ارگونومیک کاربر را در نظر بگیرد چالشی بسیار بزرگ پیش روی ما بود.

او در  ادامه آورده است: رزلوشن محتوای بازتابی، قالب اینترفیس و چینش دکمه ها نیز از جمله بزرگ ترین مشکلاتی بودند که من با آنها روبرو شدم و برای برطرف کردنشان نمونه های اولیه متعددی را از طرح خود تهیه کردم.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • viento
    viento | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جالب بود ، فقط فکنم بیشتر ی پروژه سرگرمی باشه تا کاربردی

مطالب پیشنهادی