ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ اولویت روزانه که شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان نگاه خواهند داشت

با وجود تلاطم ها و شرایط دیگری که ۹۰ درصد از زمان پرواز، هواپیما ها را از مسیر اصلی شان منحرف می کنند، اغلب آنها در زمان تعیین شده به مقصد مقرر خود می رسند. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

با وجود تلاطم ها و شرایط دیگری که ۹۰ درصد از زمان پرواز، هواپیما ها را از مسیر اصلی شان منحرف می کنند، اغلب آنها در زمان تعیین شده به مقصد مقرر خود می رسند.

علت این پدیده تقریباً ساده است: خلبانان از طریق کنترل ترافیک هوایی و سامانه ی راهبری خودکار قادر اند به صورت مداوم مسیر هواپیما را تصحیح کنند. اگر به موقع به انحراف از مسیر رسیدگی شود، تصحیح آن کار دشواری نخواهد بود. اما اگر مسیر هواپیما مدام تصحیح نشود، هر لحظه ممکن است فاجعه ای به بار بیاید.

زندگی ما نیز مثل هواپیماست. ما همیشه از مسیر درست خود کنار زده می شویم. اگر سامانه ای برای تصحیح مسیر در اختیار نداشته باشیم، اصلاحات ضروری مدام بزرگ تر و بزرگ تر می شوند، تا جایی که کار از کار می گذرد و هیچگاه به جایی که می خواسته ایم نمی رسیم.

۱- سازمان دادن به زندگی

استفن کووِی در کتاب خود با عنوان «۷ عادت انسان های فوق العاده تأثیرگذار» توضیح می دهد که برخی چیزها در زندگی اهمیت دارند و برخی چیزهای دیگر اضطرار. این در حالی است که اغلب انسان ها زندگی خود را به اولویت دهی به کارهای اضطراری و کارهای بیهوده ای مثل پاسخ دادن به ایمیل، و امور روزمره می گذرانند.

تعداد کسانی که انقدر زندگی شان سازماندهی شده هست که فقط به اولویت دهی به کارهای مهم و فعالیت های معناداری مثل یادگیری، سلامتی، خانواده، مسافرت و اهداف می گذرد بسیار انگشت شمار است.

۲- برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی آینده ی خود

یک ضرب المثل چینی می گوید: «بهترین زمان برای کاشت یک درخت، ۲۰ سال پیش بوده است». تعداد کسانی که آگاهانه به برنامه ریزی و طراحی زندگی خود می پردازند بسیار کم است.

اما درست وقتی به این نتیجه می رسید که قدرت تعیین جزئیات زندگی خود را دارید، کنترل کامل کوچکترین مسائل آن نیز در دست شما خواهد بود. این تصمیم شما در رفتار های ملموسی مثل اصلاح یا قطع روابط سمی و «نه» گفتن به فعالیت هایی که چیزی جز اتلاف وقت محسوب نمی شوند خود را نشان می دهد.

باید همین حالا تصمیم بگیرید. «عدم موفقیت در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای عدم موفقیت است». اساس چشم انداز شما باید بیشتر بر انگیزه تان باشد، نه راهی که برای رسیدن به آن انتخاب می کنید.

انگیزه ی شما ثابت است اما راه رسیدن شما به اهدافتان می تواند هزاران شکل مختلف به خود بگیرد. برای مثال، انگیزه یا آرمان یک نفر می تواند کمک به دیگران برای پیدا کردن هدفشان در زندگی و کمک به آنها برای رسیدن به این اهداف باشد. اما راههایی که برای نیل به این هدف می تواند انتخاب کنند از وبلاگ نویسی تا نگهداری از فرزندان، مشاوره، و هر چیز دیگری را می تواند در بر می گیرد.

۳- زیر نظر داشتن شاخص های مهم

توماس مانسون می گوید «عملکرد با اندازه گیری بهبود می یابد، و با اندازه گیری و گزارش، سرعت بهبود شتاب می گیرد».

سازمان یافتن و سرمایه گذاری روی آینده، در صورتی که شاخصی برای سنجش میزان پیشرفت آن نداشته باشید بی حاصل خواهد بود. شما باید حساب نقاط مهم زندگی خود را داشته باشید. تحقیقات بارها نشان داده اند وقتی رفتار را رصد و ارزیابی کنید، بهبود چشمگیری می یابد.

اگر پیشرفت حوزه های مهم زندگی خود را زیر نظر ندارید به احتمال زیاد بیشتر از آنچه فکرش را می کنید از مسیر خود منحرف شده اید. اگر در این ارزیابی ها با خودتان صداقت نداشته باشید کنترل اوضاع از دستتان در می رود.

۴- نیایش و مراقبه

مارتین لوتر جایی می گوید: «آنقدر امروز مشغله دارم که باید ۳ ساعت دعا و نیایش کنم تا بتوانم به همه شان رسیدگی کنم». نیایش و مراقبه به شما کمک می کند پیش از آنکه دیر شود، مسیر خود را ارزیابی و در صورت لزوم آن را تصحیح کنید. در غیر این صورت ممکن است بعد از یک دنیا تلاش و زحمت، متوجه شوید نردبان موفقیت شما به دیوار اشتباهی تکیه داشته است.

۵- حرکت آهسته و پیوسته به سمت اهداف

حتماً برای شما هم پیش می آید که روزها وقت خود را بدون برداشتن حتی یک قدم در جهت اهداف مهم زندگی تان بگذرانید. زندگی مشغله های فراوانی دارد. اگر هر روز آگاهانه برای پیشرفت و نیل به اهداف خود زمان آزاد نکنید، فرصت شما در شلوغی زندگی های امروزی برای همیشه گم خواهد شد؛ در یک چشم به هم زدن پیر خواهید شد و نمیفهمید اینهمه زمان کجا رفت.

اگر هر روز در جهت اهداف بزرگ زندگی خود تنها یک قدم بردارید، متوجه خواهید شد که این اهداف آنقدر ها هم که فکر می کردید دور از دسترس نبوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • BVB
    BVB | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این مطلب تکراریه ها. دیروز بود فکر کنم که منتشرش کردین

    • sorush33
      sorush33 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      همیشه خوندن مطلب تکراری اتلاف وقت نیست
      به نظر من تو این توفان خبرها و اتفاق ها،تکرار خوندن اصول موفیقت باعث جلوگیری از فراموشی میشه

مطالب پیشنهادی