ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در مورد خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سایت های بدون مجوز

به گزارش ایستنا، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در مورد استفاده از این سایت ها و کلاهبرداری های احتمالی هشدار داده و گفته است در صورت بروز مشکل یا کلاهبرداری، امکان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

به گزارش ایستنا، مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در مورد استفاده از این سایت ها و کلاهبرداری های احتمالی هشدار داده و گفته است در صورت بروز مشکل یا کلاهبرداری، امکان مراجعه و پیگیری حقوق آنها از شرکت های هواپیمایی وجود ندارد.

ایشان در ادامه به صراحت اعلام داشته اند که شرکت های هواپیمایی هیچ قراردادی با سایت های جستجو و فروش بلیت هواپیما ندارند و گفته اند: «احتمال دارد آژانس های مسافرتی به دلیل چارتر کردن برخی از پروازها، مبادرت به همکاری با این سایت ها برای فروش بلیت کرده باشند. بارها هشدار داده ایم که این سایت های فروش بلیت هواپیما مورد تأیید انجمن شرکت های هواپیمایی نیست».

به گفته ی اسعدی، انجمن شرکت های هواپیمایی، ابزاری برای برخورد با این دسته از سایت ها ندارد و مسئولیت برخورد با آنها با پلیس فتاست. وی افزوده است: «تعداد زیادی از مسافران پس از خرید بلیط از طریق این سایت ها دچار مشکل شده اند. حتی بخشی از مسیرهای پروازی که در این سایت ها قید شده در لیست ایرلاین ها وجود خارجی ندارد. نوع رفتار این سایت ها مصداق کلاهبرداری است و مراجع ذی ربط هم باید با آنها برخورد قاطعی کنند».

ایشان در مورد پیگیری های قبلی انجمن شرکت های هواپیمایی کشور برای مقابله با این سایت ها نیز گفته است: «با وجود برگزاری نشست مشترکی بین پلیس فتا، سازمان هواپیمایی کشوری و بازرسی کل کشور، هنوز نتیجه ی مشخصی حاصل نشده است. پیشنهاد شده تا در راستای ساماندهی این سایت ها دستورالعمل فروش بلیت در فضای مجازی تدوین شود که در این صورت فعالیت آنها با مجوز از مراجع ذی ربط صورت خواهد گرفت».

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی کشور در ادامه ی صحبت های خود، برخورداری وبسایت های فروش بلیط هواپیما از «نماد اعتماد الکترونیکی» را یکی از ضروریات فعالیت در زمینه ی فروش بلیط اینترنتی عنوان کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ramin hosini
    ramin hosini | ۱۶ شهریور ۱۳۹۵

    من که هیچ مشکلی نداشتم تا بحال و همه خرید هامو از چارتر کننده های اصلی میگیرم که در یک سایت جمع شدن
    خیلی ارزون تر از قیه میده

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    منم تا حالا هیچ مشکلی نداشتم. البته از سایت های متفرقه هیچ وقت خرید نمیکنم و همیشه بلیط های هواپیما و قطارم رو از سایت علی بابا می خرم و هیچ وقت هم مشکلی برام پیش نیومده و راضی بودم...

  • رامين
    رامين | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من كه خيلي خريد ميكنم مشكلي هم نداشتم. بليطم در جا رزور ميشه و با قيمت خوبي هم رزرو ميشه. فروشنده هاي بيرون بدرد نميخورن. همون بليط بيرونو با قيمت 30%ي ميخرم و از سفرم لذت ميبرم.
    به نظرم اين خبر صرفا براي اينه كه فروشنده هاي حقيقي كنار خيابون، با وجود اين سايت ها، بشدت دارن ضرر ميدن و نميتونن گرون فروشي كنن. وگرنه چندتا سايت خيلي خوب هست كه هيچوقت مشكلي ايجاد نكردن واسمون.
    كي بدش مياد مسير 250 تومني رو با 97 تومن بره؟

مطالب پیشنهادی