ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

مایکروسافت یکی از محبوب ترین محصولاتش را به تلفن های هوشمند می آورد؛ SharePoint به زودی در iOS، اندروید و ویندوز 10

امروز مایکروسافت به سال ها انتظار کاربران خاتمه داد و اعلام نمود که به زودی اپلیکیشن SharePoint را برای آیفون ارائه خواهد کرد و بعد از آن هم کاربران ویندوز 10 و اندروید را از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

امروز مایکروسافت به سال ها انتظار کاربران خاتمه داد و اعلام نمود که به زودی اپلیکیشن SharePoint را برای آیفون ارائه خواهد کرد و بعد از آن هم کاربران ویندوز 10 و اندروید را از آن بهره مند خواهد نمود.

طبق اعلام ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، چشم انداز کلی این شرکت آن است که در وهله نخست تمرکز خود را روی «موبایل و کلاود» قرار دهد و این اقدام نیز در راستای عملیاتی سازی همین چشم انداز صورت گرفته است چراکه با ارائه این اپلیکیشن جمعیت 190 میلیون نفری این پلتفرم مدیریت محتوا به مجموعه آفیس مایکروسافت ملحق خواهند شد.

SharePoint محصولی است که مایکروسافت آن را برای همکاری تیمی در سازمان ها ارائه داده است و این پلتفرم طیف وسیعی از فعالیت ها را به انجام می رساند؛ برای نمونه میتوانید اطلاعات مد نظر خود را روی آن به اشتراک بگذارید، از آن به عنوان اینترانت شرکت استفاده نمایید، فایل مورد نظرتان را در اسناد شرکت که در بخش های مختلفی ذخیره شده اند جستجو نمایید و بسیاری امور فراتر از این را به انجام برسانید.

در واقع می توان SharePoint را نوعی محصول سازمانی چند منظوره قلمداد کرد که استفاده از آن برای استارتاپ ها میتواند بسیار سودمند واقع شود ضمن اینکه سالانه درآمدی بالغ بر سه میلیارد دلار را عاید مایکروسافت می کند.

مایکروسافت امروز هم زمان با اعلام خبر عرضه این اپلیکیشن ها رسما، ارائه جدیدترین نسخه از این پلتفرم به نام SharePoint Server 2016 را به مخاطبانش اطلاع داد.

کلاود در جایگاه نخست اهمیت

2016 may 4 future of sharepoint -new ui for file folder in onedrive for business ios_browser

انتشار این خبر البته بیشتر از هرکسی باعث خشنودی جف تپر معاون سازمانی مایکروسافت شد که از سال 2000 میلادی (همزمان با عرضه SharePoint) تا سال 2012 تیم پشتیبانی آن را مدیریت نمود و نهایتا مسئولیت بزرگ تر سرپرستی سرویس کلاود آفیس 365 را عهده دار شد. البته او مشاوره هایی را هم در زمینه کلاود به نادلا مدیرعامل مایکروسافت ارائه می کرد.

لازم است یادآور شویم که در حال حاضر 70 میلیون از جمعیت 190 میلیونی کاربران SharePoint از نسخه مبتنی بر کلاود آفیس 365 استفاده می کنند و تپر ابراز امیدواری کرده که این رقم در آینده بیشتر شود.این یعنی کاربران SharePoint تحت یک الگوی اشتراکی آپدیت های مربوط به آن را دریافت می کنند، ضمن آنکه می توانند از هر نقطه ای به فایل ها و سایت های خود دسترسی داشته باشند.

با این همه شمار زیادی از مشتریان این سرویس از سرورهای درون سازمانی برای کار با پلتفرم مورد بحث بهره می گیرند و در نتیجه زمانی که به اینترانت شرکت دسترسی ندارند این امکان نیز برایشان فراهم نیست.

اما آنطور که تپر می گوید به لطف آپدیت جدید، کاربران می توانند از هر نقطه ای به اطلاعات مورد نظر خود در این پلتفرم دسترسی داشته باشند که این مساله با در نظر داشتن عرضه اپ موبایلی برای آن بسیار اهمیت می یابد.

SharePoint به گونه ای طراحی شده که هم روی موبایل و هم سیستم های دسکتاپ «مرکزی ترین بخش» از زندگی کاری فرد باشد و آنطور که تپر می گوید یکپارچگی خوبی هم با مجموعه آفیس 365 داشته باشد.

صفحه هوم این پلتفرم نیز به گونه ای به روز رسانی شده که یکپارچه سازی اش با دیگر محصولات آفیس مایکروسافت راحت تر برای کاربر قابل رویت باشد.

آنطور که این شرکت اعلام نموده، اپ آیفون این پلتفرم «ظرف هفته های آتی» ارائه می شود و نسخه ویژه ویندوز و اندروید نیز به دنبال آن در ا ختیار کاربران قرار می گیرند. این یعنی باید برای آنکه از هر نقطه ای به فایل های تیم کاری خود، تقویم و فید خبرهای اعلام شده دسترسی پیدا کنید لازم است اندکی صبور باشید.

طبق اعلام مایکروسافت، SharePoint با Graph نیز یکپارچه سازی شده (که البته اندکی شبیه به Social Graph فیسبوک برای سازمان ها است). به این ترتیب پلتفرم مورد بحث روی موبایل و سیستم های دسکتاپی، اسناد و فایل های پروژه ای که در آن لحظه خاص به کارتان ارتباط پیدا می کنند را به صورت خودکار برایتان اولویت بندی می کند.

جالب است بدانید که این پلتفرم جامعه بسیار بزرگی از توسعه دهندگان و علاقمندان را دارد و انتظار می رود که با انتشار این خبر موفقیت های آن بیشتر از قبل گردد. یکی از نکات کلیدی در موفقیتSharePoint این است که میتوانید آن را برای همه جور اطلاعاتی سفارشی سازی نمایید و آنطور که مایکروسافت اعلام کرده شرکایش کسب و کاری 10 میلیارد دلاری را با استفاده از این پلتفرم راه اندازی کرده اند و مثلا با ارائه خدماتی نظیر نصب شرپوینت، سفارشی سازی و انتقال اطلاعات به آن، پول های خوبی را به جیب می زنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی