ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پروژه متن باز Pie Message می خواهد که آی مسیج اپل را به اندروید بیاورد

Pie Message پروژه متن باز بسیار جالبی است که با هدف به کار گرفتن سرویس iMessage اپل در پلتفرم اندروید طراحی شده است. این پروژه اگرچه هنوز تکمیل نشده، اما در همین مرحله هم بسیار جالب توجه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

Pie Message پروژه متن باز بسیار جالبی است که با هدف به کار گرفتن سرویس iMessage اپل در پلتفرم اندروید طراحی شده است. این پروژه اگرچه هنوز تکمیل نشده، اما در همین مرحله هم بسیار جالب توجه است چرا که از آن می توان در دیگر اپلیکیشن های شخص ثالث نیز استفاده نمود. البته با تمام این اوصاف، احتمال کوچکی هم هست که این پروژه به سرانجام نرسد که به دلایل این امر در انتهای خبر خواهیم پرداخت.

ایده پای مسیج، استفاده از یک رایانه مک به عنوان سرور پیام رسانی است. روند کار بدین شکل است که پای مسیج پیامی را به یک دستگاه مک فرستاده تا متن مورد نظر به سرورهای حقیقی iMessage وارد گردد. شکی نیست که این روش، روش بسیار خوبی است، چرا که وقتی شما در این کار از یک مک به عنوان واسطه استفاده می کنید اپل نمی تواند بهانه ای برای لغو عملیات داشته باشد.

اما در ادامه پیامی که به مک رسیده، مجددا به اندروید باز می گردد. در واقع برای پیام رسانی موفقیت آمیز از طریق این روش به دو نرم افزار برای اجرا در مک و اندروید نیاز دارید. پروژه پای مسیج علیرغم کارکرد صحیحش در حال حاضر با محدودیت هایی نیز مواجه شده. اریک چی، توسعه دهنده پروژه اذعان داشته که همین حالا موفق به دریافت پیام های گروهی شده، اما در ارسال آنها با مشکلاتی مواجه بوده است.

وی همچنین گفته که احتمال دارد اپل در آینده با ارائه یک پچ برای Mac OS X، بتواند به طور کامل جلوی اجرای عملیات پای مسیج را بگیرد. اما در صورتی که این اتفاق نیفتد، توسعه دهندگان تمام پلتفرم ها می توانند از طریق API پای مسیج اپلیکیشن هایی بسازند که با پلتفرم پیام رسانی آی مسیج اپل سازگاری داشته باشد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • paayaam
    paayaam | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خب که چی؟؟؟این همه تلگرام واتساپ............کی اینو میخواد....?

مطالب پیشنهادی