ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: هواوی P9 ؛ اشارات نظر

زمانی که خبری از اندروید و iOS نبود، موبایل ها سه دسته بودند: سیمبین، جاوا و ویندوز موبایل. موبایل‌های جاوا عملاً موبایل‌ هایی غیرکاربردی بودند، از آن طرف مردم فکر می کردند افرادی که موبایلشان ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۲

زمانی که خبری از اندروید و iOS نبود، موبایل ها سه دسته بودند: سیمبین، جاوا و ویندوز موبایل. موبایل‌های جاوا عملاً موبایل‌ هایی غیرکاربردی بودند، از آن طرف مردم فکر می کردند افرادی که موبایلشان ویندوز موبایل است، روی آن  ویندوز XP نصب کرده اند و یک کامپیوتر کامل در جیب خود دارند. در این میان، تنها موبایل های واقعی، موبایل های دارای سیستم عامل سیمبین بودند. هر چند وقت یک بار، نوآوری های جالبی در این موبایل ها پیاده می شد: بازی های حرکتی با دوربین، موبایل هایی که تغییر شکل می دادند، پخش کننده موسیقی حرفه ای و در نهایت، دوربین های بسیار با کیفیت.

روزی رسید که سازندگان تمام تمرکزشان را فقط روی دوربین گذاشتند. اینجا بود که فهمیدیم نوآوری هایشان ته کشیده است. آن زمان مردم متوجه شده بودند که تجربه کاربری اهمیت دارد و دوربین همه چیز نیست. بالاخره آن روزها گذشت تا این که رسیدیم به امروز. دوباره همان چرخه تکرار شد. اندروید و iOS آمدند، نوآوری های خود را اجرا کردند و علاوه بر آن، تجربه کاربری را ارتقا بخشیدند؛ و حالا می بینیم که دوباره همه سازندگان روی دوربین تمرکز کرده اند. تفاوت این دوره با دوره قبل این است که نوآوری سازندگان کاملاً ته نکشیده؛ دنبال چیزی هستند اما هنوز آن را دقیقاً پیدا نکرده اند. شاید به همین دلیل است که این روزها موارد عجیبی مثل موبایل های ماژولار به چشممان می خورد. سامسونگ با گشودگی دهانه لنز خودنمایی می کند؛ ال جی با دوربین دوگانه و اچ تی سی با دوربین اولتراپیکسل.

هواوی که در سری پرچمدار P خود به خوبی پله های ترقی را طی نموده نیز تصمیم گرفته در P9 دستی به سر و روی دوربین بکشد و حرفه ای تر وارد گود رقابت شود. هر چند در P8 نیز شاهد بهره گیری از فوکوس لیزری و حسگر رنگ بودیم، اما هواوی برای P9 به سراغ شرکت Leica رفته که یکی از پیشکسوتان دنیای دوربین ها محسوب می شود. پرچمدار جدید هواوی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی است. اگر دوربین برایتان معیاری تعیین کننده نیست، عیبی ندارد. هواوی امکانات بسیار جذابی در دوربین P9 گنجانده که هر کسی را وسوسه می کند.

طراحی

huawei P9 (2)

اولین موردی که طراحی P9 توجه ما را به خودش جلب کرد، طراحی یک دست و زیبایی آن بود. البته خود هواوی هم به طراحی موبایل جدیدش می بالد طوری که روی جعبه آن نوشته: «Designed by Huawei». کمی بزرگنمایی به نظر می رسد چون کسی این شرکت را به عنوان طراح نمی شناسد اما احتمالاً هواوی قصد دارد خود را در عرصه طراحی نیز مطرح کند. هواوی با حفظ سبک طراحی P8، آن را بهبود داده و المان هایی از طراحی Nexus 6P را نیز به آن اضافه کرده است که در قسمت دوربین به خوبی مشهود است.

پرچمدار جدید چینی ها دارای بدنه ای تمام فلزی از جنس آلومینیوم است. P9 در دست حس خوبی دارد و کاملاً احساس یک موبایل با کیفیت و لوکس را به شما می دهد. این احساس در رنگ طلایی آن که در اختیار ما قرار گرفته بود، بیشتر نمود پیدا می کند.

البته آلومینیوم به کار رفته در بدنه استحکام کمتری در مقابل بدنه موبایلی مثل HTC 10 دارد. همچنین جنس بدنه باعث لغزنده بودن سطح آن شده و باید حسابی حواس خود را در این مورد جمع کنید. اگر قصد دارید P9 بخرید، توصیه می کنیم حتماً یک قاب محافظ مناسب که از لیز خوردن آن جلوگیری کند، تهیه نمایید. اگر هم قاب نمی خرید، می توانید خوشحال باشید از این که اثر انگشت اصلاً روی بدنه باقی نمی ماند.

huawei P9 (31)

P9 دارای ابعادی معادل 145x70.9 است و وزن آن به 144 گرم می رسد. P9 بسیار باریک است و ضخامت آن به 7 میلی متر می رسد. با توجه به سخت افزار پیچیده و باتری غول پیکر آن، باید هواوی را به خاطر ضخامت کم پرچمدار جدیدش تحسین کرد.

جلوی دستگاه، نمایشگر 5.2 اینچی آن قرار گرفته که تقریباً بدون حاشیه است. بالا و پایین نمایشگر نیز دو نوار قرار دارند که دارای بافتی راه راه هستند. این دو بخش عاری از دکمه فیزیکی هستند و دکمه های ناوبری اندروید به شکل نرم افزاری طراحی شده اند.

تنها دکمه های P9 در کناره سمت راست آن قرار گرفته اند: دکمه های پاور و تنظیم صدا. محل قرارگیری دکمه ها مناسب است و بازخورد فیزیکی خوبی نیز دارند. در سمت چپ، درگاه سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. در این قسمت دو انتخاب پیش رو دارید: سیم کارت دوم یا کارت حافظه.

huawei P9 (33)

تغییر مهمی که در P9 مشاهده می شود، استفاده از درگاه USB نوع C است. این درگاه در آینده ای نزدیک جایگزین درگاه رایج Micro USB می شود و مزیت آن، این است که می توانید از هر جهت سوکت کابل را وارد آن کنید. قسمت پشتی P9 نسبتاً شلوغ است: دو لنز 12 مگاپیکسلی Leica به همراه فلش و حسگر رنگ در نواری مخصوص که یادآور Nexus 6P است، قرار گرفته اند. پایین آن نیز حسگر اثر انگشت وجود دارد.

نمایشگر

huawei P9 (17)

P9 به یک نمایشگر 5.2 اینچی مجهز است که حدود 73 درصد مساحت جلوی P9 را به خودش اختصاص داده است. با چنین نسبتی، P9 در این زمینه جزو پیشتازان قرار می گیرد و با قاطعیت می توان گفت هواوی از فضا به بهترین شکل استفاده کرده است.

این نمایشگر رزولوشنی برابر با 1080x1920 پیکسل دارد. این دومین نسل موبایل هواوی محسوب می شود که به عدم استفاده از نمایشگر QHD در آن انتقاد می کنیم. گویا هواوی اصلاً قصد ندارد از نمایشگر QHD استفاده کند. احتمالاً بهره وری پایین پردازنده و در نتیجه مصرف زیاد باتری علت اصلی این مسأله است. نمی خواهیم خیلی سخت گیری کنیم اما اکثر پرچمداران مثل گلکسی اس 7 و LG G5 و حتی HTC 10 از نمایشگر QHD استفاده می کنند و این رزولوشن به نوعی شرط ورود به باشگاه پرچمداران محسوب می شود. البته در استفاده روزمره تفاوت آنچنانی به چشم نمی خورد و تنها در جزئیات خیلی ریز نمایشگر QHD برتری دارد.

huawei P9 (27)

نمایشگر P9 دارای تراکم 423 پیکسل بر اینچ است و از پوشش گوریلا گلس 4 بهره می برد. هواوی در این نمایشگر از پنل جدیدی به نام IPS NEO ساخته شرکت JDI استفاده می کند که نسبت به IPS معمولی کنتراست بالاتری دارد و رنگ مشکی را با عمق بیشتری نمایش می دهد. نسبت کنتراست 1094 به 1 است که می توان آن را خوب و نه عالی ارزیابی کرد. این را می توان در مقایسه با نمایشگر گلکسی اس 7 (کنتراست بی نهایت) و LG G5 (با کنتراست 1855 به 1) پی برد.

رنگ های نمایشگر P9 بسیار زیبا هستند و در عین پویایی و طراوت، طبیعی جلوه می کنند که نسبت به سوپر آمولد یک مزیت محسوب می شود. علاوه بر این، هواوی با رساندن حداکثر روشنایی نمایشگر به 500 نیت، خوانایی خوب آن زیر نور مستقیم خورشید را نیز فراهم کرده است. در کل می توان عملکرد نمایشگر P9 را بسیار خوب توصیف کرد.

نرم افزار

huawei P9 (18)

هواوی P9 با اندروید 6 مارشمالو عرضه شده که از نسخه 4.1 رابط کاربری ویژه هواوی به نام EMUI بهره می برد. رابط کاربری ساده طراحی شده، زیباست و کارکرد روانی دارد اما نقاط ضعف بسیاری در آن دیده می شود. اول از همه این که اندروید 6 از طراحی تخت بهره می برد و به حد مطلوبی از طراحی و تجربه کاربری رسیده است و نیازی نیست که چنین تغییرات غیر ضروری ای در آن اعمال شود. کدام تغییرات؟

در این رابط کاربری صفحه اصلی با منوی اپلیکیشن ها ادغام شده، قابلیت نرم افزاری خاصی وجود ندارد و آیکن ها دارای طراحی واقع گرایانه هستند که سعی دارند حالت فلز را شبیه سازی کنند. چنین سبک طراحی را معمولاً به نام اسکیومورفیسم می شناسیم که با اهداف فعلی طراحی اندروید در تضاد است. امیدواریم هواوی که چنین مسیر خوبی را پیش گرفته، در آینده جدی تر به رابط کاربری اش فکر کند.

Software (Copy)

اما نکات مثبت و قابل تأملی هم در رابط کاربری دیده می شوند. هواوی سعی کرده رابط کاربری یک دستی را ایجاد کند و ابعاد آیکن ها را نیز مانند iOS همانگ سازد. کیبورد هواوی امکانات فراوانی دارد. دقت و سرعت آن بالا است و و از زبان فارسی با قابلیت سوایپ نیز پشتیبانی می کند. اپلیکیشن مخصوص هواوی به نام Health نیز به صورت پیش فرض در آن وجود دارد که به کمک چیپست حرکتی دستگاه، مواردی مثل تعداد قدم های شما را می شمارد و برنامه ورزشی شما را تنظیم می کند.

دوربین

huawei P9 (5)

دوربین P9 حاصل همکاری هواوی با غول صنعت لنزهای دوربین یعنی لایکا (Leica) است. این شرکت آلمانی به طور تخصصی در زمینه ساخت ابزار اندازه گیری فعالیت می کند که دوربین و میکروسکوپ و لنز آن ها، تنها یکی از شاخه های فعالیتش محسوب می شود. لایکا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های صنعت دوربین محسوب می شود. همین که بدانید فیلم های 35 میلی متری دوربین را لایکا ترویج کرد، برای شناخت قدمت آن کافی است.

ایده ساخت دوربین دوگانه از هواوی بوده و لایکا در تهیه لنز و نظارت بر ساخت دوربین همکاری داشته است. علاوه بر این، لایکا اعلام کرد که در بهبود اپلیکیشن دوربین نیز تأثیرگذار بوده و سعی کرده تجربه کاربری و رابط کاربری آن را بهتر سازد که همینطور هم هست. هر کدام از دوربین های P9 از یک حسگر IMX 286 سونی بهره می برد که توانایی ثبت پیکسل با اندازه 1.25 میکرومتر را دارد و گشودگی دهانه آن f/2.2 است. یک فلش دو رنگ و حسگر تشخیص رنگ که در P8 نیز وجود داشت، برای این دوربین در نظر گرفته شده است.

huawei P9 (14)

یکی از این دوربین ها رنگی است و دیگری سیاه و سفید که خوراک عاشقان عکاسی و نوستالژی دوستان محسوب می شود. حالت عکاسی سیاه و سفید با دوربین مخصوص آن Monochrome نام دارد. این حالت خیلی خاص است چون تجربه لایکا در ساخت دوربین باعث شده این دوربین حسی همانند دوربین های سیاه و سفید آنالوگ بدهد و واقعاً با یک فیلتر سیاه و سفید تفاوت داشته باشد.

اما عکاسی مونوکروم یا تک رنگ یکی از ویژگی های جانبی دوربین دوم است. دوربین دوم به دلیل سیاه و سفید بودن، توانایی بالایی در تشخیص کنتراست دارد و با همین ویژگی، به بهبود تصاویر دوربین رنگی کمک می کند. علاوه بر این، باعث می شود تا دوربین بتواند 300 درصد نور بیشتری نسبت به موبایل های رایج جذب کند. البته هنوز از نظر اندازه پیکسل و گشودگی دهانه لنز پشت سر گلکسی اس 7 (اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر و f/1.7) و HTC 10 (اندازه پیکسل 1.55 میکرومتر و f/1.8) قرار دارد.

huawei P9 (22)

یکی دیگر از قابلیت های ویژه دوربین P9، عکاسی بوکه (Bokeh) است که به گفته هواوی، اولین بار است که این قابلیت به شکل حرفه ای در یک موبایل قرار می گیرد. در این حالت پس از انتخاب سوژه و فوکوس روی آن، می توانید میزان ماتی پشت آن را تغییر دهید تا به میزان بلور مورد نظر دست پیدا کنید. مقدار بلور حتی پس از عکاسی نیز قابل تغییر است و می توانید بهترین حالت آن را انتخاب و ذخیره کنید. تصاویری حالت بوکه واقعاً بی نظیر هستند و مشابه آن را قبلاً در هیچ موبایلی ندیده ایم.

کیفیت تصاویر دوربین عالی است و به راحتی در رده بهترین ها جا می گیرد. رنگ ها با طراوت و جزئیات در سطح بالایی قرار دارند. کیفیت تصاویر در شب نیز خوب است. البته کمی میزان جزئیات در نور کم کاهش می یابد با این حال تصاویر رضایت بخش هستند. اگر خواستید تصاویر بهتری بگیرید نیز می توانید از تنظیمات پیشرفته استفاده کنید که قابلیت تغییر تمام تنظیمات از جمله ISO، سرعت شاتر، Exposure Value، White Balance، فوکوس و ... را در اختیار شما می گذارند.

Cam (Copy)

رابط کاربری دوربین هواوی نیز به لطف همکاری با لایکا عالی شده و به جرأت می توان آن را یکی از بهترین ها دانست. این رابط کاربری تمامی امکانات حتی در پیچیده ترین سطح را با یک حرکت ساده پیش روی انگشتان شما قرار می دهد. با یک سوایپ از چپ می توانید بین حالت های مختلف جا به جا شوید، با سوایپ از راست به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا می کنید و با سوایپ به بالا تنظیمات حالت عکاسی حرفه ای پدیدار می شوند.

دوربین جلوی این موبایل 8 مگاپیکسلی است و با حالت Beauty Mode کمک می کند سلفی های زیباتری بگیرید. همچنین برای راحتی بیشتر، دارای شمارشگر معکوس دائمی است تا نیاز نباشد هر بار تایمر آن را تنظیم کنید. کیفیت تصاویر دوربین جلو نیز بسیار خوب است. این دوربین از دستور صوتی و قابلیت تشخیص لبخند نیز پشتیبانی می کند.

سخت افزار

huawei P9 (32)

اگرچه عملکرد نرم افزاری هواوی چندان راضی کننده نیست، اما در زمینه سخت افزار خوب عمل کرده است. این شرکت بر خلاف سایرین که از چیپست اسنپدراگون استفاده می کنند، چیپست های سری Kirin ساخته خودش را در سری پرچمدار P به کار برده و تا الان هم خوب نتیجه گرفته است.

P9 به چیپست HiSilicon Kirin 955 مجهز شده که دارای 8 هسته پردازشی است. 4 هسته آن از نوع Cortex-A72 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، و 4 هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند. چیپ Mali-T880 MP4 نیز پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد. نسخه 32 گیگابایتی P9 دارای 3 گیگابایت رم و نسخه 64 گیگابایتی آن دارای 4 گیگابایت رم است.

چیپ Kirin 955 دارای یک چیپ کمکی حرکتی نیز هست که در اپلیکیشن های حوزه سلامت و ورزش کاربرد دارد. مثلا در اپلیکیشن Health هواوی می تواند تعداد قدم های شما و کالری های سوزانده شده را محاسبه کند و یک برنامه ورزشی متناسب با مشخصات شما ارائه دهد.

Bench (Copy)

سخت افزار قدرتمند P9 عملکرد خوب خود را در کاربری روزمره به نمایش می گذارد. جا به جایی در منوها کاملاً روان، پر سرعت و بدون هیچ لگی صورت می گیرد. بازی های سه بعدی سنگین نیز به خوبی روی آن اجرا می شوند. هواوی P9 توانست در بنچمارک آنتوتو امتیازی بیش از 93 هزار کسب کند که رضایت بخش است.

البته نمی توان این سخت افزار را قدرتمندترین نمونه موجود دانست و ممکن است در بازی های خیلی سنگین دچار افت فریم شوید. به طور ملموس تر، چیپست Kirin 955 از نظر قدرت سخت افزاری بین اسنپدراگون 810 و 820 قرار می گیرد. بنابراین از گلکسی اس 7 ضعیف تر و از موبایل هایی همچون LG V10 و گلکسی نوت 5 قدرتمندتر است.

حسگر اثر انگشت

huawei P9 (12)

هواوی همچون قبل، حسگر اثر انگشت را در پشت دستگاه قرار داده است. چینی ها محل مناسبی را برای این حسگر انتخاب کرده اند چون دسترسی به آن راحت است و می توانید در همان حال که موبایل را با یک دست گرفته اید، قفل آن را باز کنید. سرعت و دقت این حسگر بسیار بالاست و کافیست انگشت خود را از هر زاویه ای، برای کسری از ثانیه روی آن قرار دهید تا قفل باز شود. این حسگر حتی وقتی که نمایشگر خاموش و موبایل قفل باشد نیز کار می کند و می تواند یک سره شما را به صفحه اصلی برساند. عملکرد حسگر اثر انگشت کاملاً رضایت بخش است و می توانیم آن را جزو بهترین ها قرار دهیم.

علاوه بر موارد امنیتی، قابلیت های دیگری نیز برای این حسگر در نظر گرفته شده است. هواوی کاربردهایی مانند تاچ پد لپ تاپ برای این حسگر تعریف کرده که استفاده یک دستی از P9 را راحت تر می سازند. مثلاً با حرکت دادن انگشت از بالا به پایین روی حسگر، نوار اعلان ها باز، و با عکس این حرکت، بسته می شود. یا مثلاً در گالری تصاویر می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست روی حسگر، بین تصاویر جا به جا شوید.

موسیقی

huawei P9 (15)

تنها اسپیکر P9 در زیر آن قرار گرفته که صدایی بلند، واضح و شفاف دارد. مثل اکثر موبایل ها، باس اسپیکر کافی نیست و ما هم توصیه می کنیم با اسپیکر موبایل صدای زیبای موسیقی را هدر ندهید؛ به سراغ هندزفری بروید و از اوقات ناب خود لذت ببرید.

هندزفری P9 مشابه همانی است که در موبایل های قبلی این شرکت مثل P8 دیدیم. این هندزفری که از نظر طراحی شباهت هایی با EarPod اپل دارد، به خوبی در گوش جای می گیرد و صدای با کیفیت و شفافی تولید می کند. البته به دلیل نداشتن عایق لاستیکی، صدای محیط را خنثی نمی کند و در محیط های شلوغ، جزئیات موسیقی را از دست خواهید داد.

ما انتظار داشتیم هواوی در P9 از فناوری های صوتی ویژه ای استفاده کند. اگر پای ثابت بررسی های دیجیاتو باشید، در بررسی هواوی Ascend Mate 7 خوانده اید که هواوی از فناوری صوتی DTS در آن استفاده کرده که تجربه شنیداری لذت بخشی را به کاربر می دهد. با این حال جای تعجب دارد که هواوی پرچمدار خود را از چنین امکاناتی بی بهره گذاشته است.

امکانات ارتباطی

huawei P9 (37)

پرچمدار جدید هواوی از شبکه LTE و دو سیم کارت همزمان فعال پشتیبانی می کند. البته این امکان را دارید تا به جای سیم کارت دوم از کارت حافظه Micro SD استفاده کنید که پذیرای ظرفیتی بیش از 128 گیگابایت است. در مورد کارت حافظه باید بدانید که در اندروید 6 امکان استفاده از آن مانند حافظه اصلی وجود دارد اما در P9 این قابلیت در دسترس نیست و همچنان کارت حافظه از حافظه اصلی مستقل عمل می کند.

یکی از مهم ترین تغییرات P9 نسبت به نسل قبلی خود، درگاه USB نوع C دارد. اولین ویژگی USB-C که با آن برخورد می کنید این است که می توانید سوکت را از هر جهت وارد درگاه کنید که اتفاق خوبی محسوب می شود. از این نظر می توان USB-C را باLightning  اپل مقایسه کرد. البته سوکت USB-C نسبت به Lightning کمی سخت تر وارد درگاه می شود. با این حال همین که دیگر درگیر تشخیص جهت ورود کابل نخواهیم بود، جای خوشحالی دارد.

USB-C از نسخه 3.1 یو اس بی بهره می برد که پهنای باند آن نسبت به USB 3.0 دو برابر شده و به 10 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. علاوه بر این قدرت عبوردهی برق بیشتری دارد و می توانید با استفاده از کابل USB-C، ابزار خود را سریع تر شارژ کنید. این کابل قابلیت عبور دهی جریان تا 5 آمپر (نسبت به حداکثر 1.8 آمپر در USB 3.0) و برقراری اختلاف پتانسیل 20 ولت (حداکثر 5 ولت در USB 3.0) را دارد که نوید تحولاتی بزرگ را در عرصه جا به جایی فایل و شارژ گجت ها می دهد. البته از آنجا که هنوز این استاندارد فراگیر نشده، باید همیشه کابل مخصوص آن را همراه خود داشته باشید تا برایتان دردسر درست نشود.

باتری

huawei P9 (29)

هواوی P9 دارای یک باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی آمپر است که به طرز شگفت انگیزی در بدنه باریک 7 میلی متری آن جا داده شده است. به لطفا فناوری شارژ سریع، کابل USB-C و آداپتور 2 آمپری P9، می توانید شارژ این موبایل را ظرف نیم ساعت به 50 درصد برسانید.

عملکرد باتری P9 طوری است که با استفاده معمولی تا 1.5 روز دوام می آورد. با این حال اگر استفاده سنگین تر هم داشته باشید، می توانید مطمئن باشید که حداقل یک روز کامل را همراه شما خواهد بود. اگر هم به شارژ ضروری نیاز داشتید، P9 با 10 دقیقه شارژ می تواند تا 5 ساعت در حالت آماده باش (استندبای) روشن بماند. بنابراین می توان آن را جزو خوب های بازار دسته بندی کرد.

در آزمونی که از پرچمدار جدید هواوی گرفتیم، نور نمایشگر را روی 50 درصد گذاشتیم، وای فای را خاموش کردیم و اپلیکیشن های اضافه را بستیم. سپس یک ویدیوی 720p را به طور مداوم پخش کردیم. در این حالت، P9 توانست 9 ساعت و 22 دقیقه دوام بیاورد.

جمع بندی

huawei P9 (1)

هواوی P9 موبایلی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ از درگاه USB-C و دوربین آن که امکانات بالا و کیفیت خوبی دارد گرفته تا طراحی زیبا و خوش ساخت و حسگر اثر انگشت آن. تنها مسأله ای که می توانیم به آن ایراد بگیریم، بخش نرم افزار است که هواوی اشتباهات قبل را در آن تکرار کرده است. با این حال، فکر می کنیم P9 آنقدر موبایل خوبی باشد که به یک بار امتحان کردن بیارزد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • محمد علی
    محمد علی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    نسبت به بقیه باید مقایسه کرد.در اینصورت و در یک کلام .:له:.

  • غریبه
    غریبه | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام دوستان بین 5گوشی هواویp9,اپلse,اس7،اچ تی سی10 و میزو پرو6 کدومو پیشنهاد می کنید (لطفا با دلیل)

    • sepehr0026
      sepehr0026 | ۳ خرداد ۱۳۹۵

      سلام دوست عزیز:) من با حذف کردن گوشی های ضعیف تر شروع میکنم! / اول میزو حذف میشه! گوشی خوبی هس ولی به دلیل نبود خدمات در ایران مشکلاتی به وجود میاره مثلا برای خرید گلس و گارد گرفته یا مشکلات خدمات پس از فروش که توی ایران نداره ( مثلا اگر صفحش سوخت....) / گوشی دومی که حذف میشه به نظرم htc 10 هس چون دوربینش از بقیه ضعیف تره! / سومین گوشی که حذف میشه آیفون هس چون طراحیش قدیمی هس و هم خیلی کوچیکه! / هواوی و سامسونگ و الجی باقی می مانند! به نظرم انتخاب بین این سه گوشی کاملا شخصی هس... پیشهنهادم این هست که هر سه رو از نزدیک ببینید و باهاشون کار کنید و بعد یکیشون رو انتخاب کنید:)

  • میثم
    میثم | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    شما دوستان هرچی میخاید بگید این گوشی فروش عالی خودشو پشت سر خواهد گذاشت تا چشم سامسونگ و الجی دراد.
    آقای ساعدی لذت بردیم ولی یخورده با رغبت تر .
    موفق باشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی