ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستبندهای تناسب اندام Fitbit همچنان فروش بیشتری نسبت به ساعت های هوشمند دارند

براساس گزارش آماری تازه ای که امروز منتشر شد از هر چهار دستگاه پوشیدنی مورد استفاده توسط کاربران آمریکایی سه عدد از آنها دستبندهای تناسب اندام هستند که بالغ بر نیمی را شرکت Fitbit تولید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

براساس گزارش آماری تازه ای که امروز منتشر شد از هر چهار دستگاه پوشیدنی مورد استفاده توسط کاربران آمریکایی سه عدد از آنها دستبندهای تناسب اندام هستند که بالغ بر نیمی را شرکت Fitbit تولید کرده است.

طبق گزارش سال 2016 شرکت Kantar Worldpanel ComTech در مورد پوشیدنی های هوشمند، بیش از یک دهم کاربران آمریکایی از دستگاه های پوشیدنی استفاده می کنند (12.2 درصد از داوطلبان مشارکت کننده در این تحقیق). از طرفی، با توجه به تبلیغات گسترده شرکت هایی نظیر اپل در مورد قابلیت ها و امکانات به مراتب بهتر ساعت های هوشمند در قیاس با این دستبندها، به نظر نمی رسد که محبوبیت گجت های یاد شده حتی اندکی کم شده باشد.

Shannon Conway یکی از تحلیلگران حوزه پوشیدنی های هوشمند که برای شرکت آماری Kantar کار می کند در این باره گفت: «فیت بیت نام خود را به عنوان صدرنشین این بازار به ثبت رسانده و توانسته تنها در  ایالات متحده آمریکا 61.7 درصد از کاربران را به سمت خود جلب نماید». در مقابل اما، اپل تنها 6.8 درصد از کل سهم بازار پوشیدنی های مچی آمریکا را در اختیار گرفته است.

در دو ماه منتهی به مارس 2016 (یعنی سه ماهه نخست امسال)، بالغ بر 50 درصد از کل پوشیدنی های به فروش رفته در این کشور از محصولات Fitbit بودند و جالب است بدانید که این آمار تنها بخشی از جدیدترین محصولات آن نظیر Blaze و Alta را شامل می شد. بعد از این برند، اپل و گارمین قرار دارند که به ترتیب جایگاه های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص دادند.

در همین بازه زمانی Flex (محصول دیگر این شرکت) یکی از پرفروش ترین مدل ها در میان دستبندهای تناسب اندام و اسمارت واچ ها به شمار می رفت که بعد از Fitbit Charge و Charge HR قرار گرفت.

روی هم رفته، حجم بالایی از پوشیدنی های مچی در این بازه زمانی (حدود 63 درصدشان) از سایت های فروش آنلاین از جمله آمازون خریداری شدند.

در عین حال، بازار پوشیدنی ها در اروپا همانند آمریکا داغ نبوده و ضریب نفوذ آن نصف میزان یاد شده (6.6 درصد) عنوان گردیده و نکته جالب اینکه فیت بیت بر این بازار سلطه ندارد. در هر صورت، در بازار مچبندهای تناسب اندام و اسمارت واچ های اروپا (مجموع این دو) فیت بیت با در اختیار داشتن 18.5 درصد صدرنشین است و اپل و سامسونگ نیز با اختصاص دادن 14 و 11.6 درصد جایگاه های بعدی را در اختیار دارند. لازم است اشاره کنیم که بزرگ ترین بازارهای اروپا را کشورهایی نظیر بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا دارند.

اوایل همین هفته James Park مدیرعامل فیت بیت در مصاحبه ای توضیح داد که چگونه به مناسبت معرفی آیفون 4S (نخستین مدل آیفون که از بلوتوث 4.0 پشتیبانی می کند) تصمیم گرفته بود، محصولات این شرکت را از نو مهندسی کند و پشتیبانی از بلوتوث را به آنها اضافه نماید و این تصمیم تا چه اندازه در موفقیت Fitbit One و Fitbit Zip  دخیل بود.

از آن زمان تاکنون شرکت مورد بحث تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در طراحی محصولاتش از رویکرد اپل فاصله بگیرد و در مقابل بیشترین میزان تمرکزش را روی طراحی دستگاه های ساده تر قرار دهد و ضمن جلوگیری از «انباشته کردن امکانات» در این دستگاه ها، استفاده از آنها را برای کاربران ساده تر نماید.

در سال 2015 میلادی، فیت بیت بالغ بر 21.4 میلیون دستگاه را به فروش رساند و درآمدی 1.86 میلیارد دلاری را از محل آن به دست آورد. این در حالی است که اپل حرفی از آمار فروش ساعت هوشمند خود به میان نیاورده هرچند که طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان شرکت IDC  و Strategy Analytics میزان فروش این دستگاه حدودا 11.4 میلیون عدد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی