ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ اکنون پرفروش ترین تولید کننده موبایل در خاک آمریکا محسوب می شود

اینکه مدتی است سود حاصل از فروش سامسونگ کاهش یافته و این شرکت سخت در تلاش است تا مشکل را کنار بزند بر کسی پوشیده نیست، اما اخیرا این غول تکنولوژی با تکیه بر استراتژی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

اینکه مدتی است سود حاصل از فروش سامسونگ کاهش یافته و این شرکت سخت در تلاش است تا مشکل را کنار بزند بر کسی پوشیده نیست، اما اخیرا این غول تکنولوژی با تکیه بر استراتژی هایی نظیر بازطراحی محصولاتِ [البته تا حدودی] خود، مسیرهای تازه ای را برای دستیابی به موفقیت دنبال می کند.

سامسونگ پرچمداران سال قبل خود یعنی گلکسی اس 6 و اس 6 اج را با بدنه ای از جنس فلز روانه بازار کرد و از آن زمان تاکنون دستگاه های متعددی را با بهره گیری از این مشخصه تولید نمود که این راهکار رشد کلی کسب و کار آن را به دنبال داشت.

براساس راهنمای عملکرد مالی اخیر این شرکت که برای سه ماهه نخست امسال منتشر گردید، بخت با گلکسی اس 7 و اس 7 اج یار بوده و توانسته اند سود سال به سال شرکت سازنده خود (در بازه زمانی یاد شده) را به رقم 42 درصد برسانند که خود موفقیت بزرگی محسوب می شود.

حالا خبر رسیده که کسب و کار موبایل چشم بادامی های کره ای در ایالات متحده آمریکا هم خوب است، دست کم برپایه گزارش Counterpoint Research  که اینطور به نظر می آید. طبق این گزارش شرکت مورد بحث در ماه مارس (ابتدای اسفند 94 تا ابتدای فروردین 95) فروشی معادل با 28.8 درصد داشته و تواسته بعد از 11 ماه جایگاه نخست بازار این کشور را در اختیار بگیرد.

آنطور که در گزارش Counterpoint آمده، بعد از سامسونگ اپل با در اختیار داشتن 23 درصد از کل سهم بازار این کشور در جایگاه دوم جدول قرار دارد. البته روشن است که پرچمداران تازه این شرکت در تغییر آمار و ارقام یاد شده بی نقش نبوده اند و اگر خبرها را دنبال کرده باشید می دانید که فروش  این دو دستگاه در سطح دنیا بی نظیر بوده است و همین باعث شده که سامسونگ به جایگاه نخست در بازار آمریکا صعود کند. اما اپل امسال آیفون 7 را معرفی خواهد کرد و اگر بخواهیم برآورد دقیق تری از وضعیت این دو شرکت داشته باشیم بهتر است تا آن زمان منتظر بمانیم.

رقیب کره ای سامسونگ یعنی الجی الکترونیکس نیز در آمریکا قدرتمند ظاهر شده است. این شرکت 17.1 درصد از کل سهم بازار آمریکا را در اختیار دارد و طبق برآوردها، این آمار تاپایان ماه جاری که فروش جی 5 در گزارشات منظور می گردد، از این نیز بیشتر می شود.

در مورد تولیدکنندگان چینی موبایل هم باید بگوییم اوضاع زیاد بر وفق مرادشان نیست. طبق گزارشات هوآوی در بازه زمانی یاد شده (یعنی اوایل اسفند تا اوایل فروردین ماه) تنها یک درصد از بازار تلفن همراه این کشور را در اختیار گرفته است و ZTE نیز با در اختیار داشتن 6.6 درصد از سهم بازار آمریکا جایگاه چهارم را بعد از ال جی به خود اختصاص داده است.

آلکاتل هم توانسته با اختصاص 4.5 درصد خود را در لیست 5 برند پرفروش موبایل در آمریکا جای دهد و در مکان پنجم این جدول بنشیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این وسط پرفروش بودن زد تی ای و آلکاتل برام عجیبه!

  • پسر کوهستان
    پسر کوهستان | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    پس جایگاه لومیاها کجاست؟؟؟؟

  • ‌اتا بای
    ‌اتا بای | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دلم برای اپلی ها میسوزه بی چاره ها تو خاک خودشونم غریبن حیف اپل ها پول عالی میدن جنس بنجول میخرن

  • Amir.hosein
    Amir.hosein | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    طرفدارای اپل دیگه چی دارید بگید شماها
    تو کشور خودتون فروش سامسونگ بیشتره.به لطف فروش گلکسی اس ۷

    • ramtin17
      ramtin17 | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

      دوست عزیز سامسونگ مدلهای زیادی میزنه و برای تمام قشرها گوشی داره اما اپل فقط برای قشر خاص گوشی تولید میکنه و پاین رده ندارهوهمینطور میبینی که اکثر مردم از گوشیهای میان رده و پایین رده استفاده میکنن و اگر اپل با چند مدل محدود این سهم از بازار رو به دست آورده باید بهش آفرین گفت.لطفا از روز احساس قضاوت نکنید و حرف نزنید.

مطالب پیشنهادی