ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تاکید کرد که برنامه ای برای عرضه تلویزیون های OLED در سال آتی ندارد

اوایل امسال گزارشی توسط انجمن OLED دنیا منتشر شد که براساس آن سامسونگ در سال 2017 میلادی سری جدیدی از تلویزیون های OLED خود را معرفی خواهد کرد. اندکی بعد پارک دونگ-گان معاون واحد نمایشگرهای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

اوایل امسال گزارشی توسط انجمن OLED دنیا منتشر شد که براساس آن سامسونگ در سال 2017 میلادی سری جدیدی از تلویزیون های OLED خود را معرفی خواهد کرد. اندکی بعد پارک دونگ-گان معاون واحد نمایشگرهای این شرکت کره ای فاش ساحت که مهندسان آن مدتهاست تحقیقات گستره ای را روی این نوع پنل ها آغاز کرده اند اما فعلا برنامه ای برای تولید انبوه شان ندارند.

دو ماه بعد، کیم هیون سئوک مدیر واحد تلویزیون این شرکت تایید نمود که سامسونگ تمایلی به تولید تلویزیون های OLED ندارد. با این همه براساس گزارش Korea Herald «لحن کلام آقای سئوک محکم  تر از دفعه های پیشین بوده» و این نشان می دهد که غول تکنولوژی کره ای احتمالا فناوری دیگری غیر از این را در آستین دارد و انتظار می رود که در جریان CES 2017 آن را معرفی نماید.

در مورد پنل های OLED هم باید بگوییم که نسبت به انواع LED دقت و وضوح تصویر بیشتری دارند با این همه، سامسونگ هنوز هم در مورد کاربرد این پنل ها در نسل آتی تلویزیون هایش تردید دارد و معتقد است که به خاطر قیمت بالای این محصولات (که از فرایند تولید پیچیده آنها ریشه می گیرد)، بازار هنوز هم که هنوز است برای ارائه آنها آمادگی ندارد.

این کمپانی چند ملیتی در مقابل اصرار دارد که از پنل های 10 بیتی Quantum Dot فاقد کادمیوم در تلویزیون های آتی اش بهره بگیرد و حتی تاسیسات تولید و ساخت این پنل ها در مقیاس وسیع را هم ایجاد کرده است.

سامسونگ مدعی است که تکنولوژی Quantum Dot  به لحاظ وضوح و روشنایی تصویر از انواع OLED بهتر است و به همین خاطر منطقی تر آن خواهد بود که تمام تمرکزش را روی بازاری بگذارد که در آن جایگاه نخست را در اختیار دارد تا اینکه قدم به بازاری اشباع شده بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramtin17
    ramtin17 | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    واقعا باید به این کره ایها آفرین گفت که در هر صنعتی وارد میشن با تلاش و پشنکار زیاد و مدیریت عالی به غولهای اون صنعت تبدیل میشن.یک زمانی مردم کره آرزو داشتن برای کسب درآمد بیشتر به ایران بیان و کار در مشاغل سخت رو در شهرهای دور قبول میکردن.حالا ما باید بیایم از اونها خواهش کنیم که یه ذره با تکنولوژی خودتون مارو به جلو برونید.

مطالب پیشنهادی