ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت امکان لمس بلوک های ماینکرفت را در محیط واقعیت مجازی میسر کرد [تماشا کنید]

بسیاری از افراد واقعیت مجازی را گام بعدی برای کسب تجربه های جدید در حوزه تکنولوژی می دانند و تا به امروز صدها و بلکه هزاران اپلیکیشن و بازی مختلف برای هدست های آن توسعه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

بسیاری از افراد واقعیت مجازی را گام بعدی برای کسب تجربه های جدید در حوزه تکنولوژی می دانند و تا به امروز صدها و بلکه هزاران اپلیکیشن و بازی مختلف برای هدست های آن توسعه یافته است. شاید تنها مشکل این باشد که واقعیت مجازی در دنیایی دیجیتالی به وقوع می پیوندد و امکان لمس اشیا یا تعامل واقعی با جهانی که در مقابل چشمان قرار می گیرد، وجود ندارد. اما مایکروسافت اخیرا به راهکاری جالب دست یافته که به یاری آن، امکان لمس بلوک های بازی ماینکرفت به وجود آمده است.

واقعیت مجازی از آن جهت عملی شده که چشمان انسان به راحتی فریب می خورند. در واقع می توان با پر کردن میدان دید چشم ها با تصویری سه بعدی، ذهن را به این فکر واداشت که جهان مجازی، جایگزین جهان واقعی شده است. اما وقتی که تنها دو نمایشگر LCD در مقابل چشمان قرار گرفته اند، فریب دادن دیگر حواس انسان کاری دشوار است. بنابراین مایکروسافت چطور توانسته حس لامسه را وارد دنیای واقعیت مجازی کند؟

محققان ردموندی فضایی را به وجود آورده اند که در آن، تمام حرکات دست و بدن کاربر به کمک هدست آکیلس ریفت و ورژن دوم سنسور کینکت دنبال می شود. همانطور که در ویدیوی پایین دیده می شود، با استفاده از همین دو سخت افزار، یک مکعب مقوایی کوچک و چرخاندن تصویر مجازی می توان این حس را به کاربر القا کرد که در حال ساخت قلعه ای در بازی ماینکرفت است. بسیاری شاید این دستاورد مایکروسافت را شبیه به بازی با لگو بدانند اما تفاوت اینجاست که این بار، کاربر کاملا در جهان پیرامون خود غرق شده است.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

نکته جالب ویدیوی بالا اینست که کاربر احساس می کند تک تک بلوک های درون ماینکرفت را لمس کرده، اما در واقع او مشغول لمس دوباره و دوباره یک بلوک واحد بوده است. شاید این را بتوان خلاقانه ترین روشی دانست که تا به حال برای کنار زدن محدودیت های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته و باید دید که در سالهای آتی، این تکنولوژی چگونه دستخوش تغییر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمرضا طهرانی
    محمرضا طهرانی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فوق العاده اس این تکنیک!

مطالب پیشنهادی