ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر در زمانبندی ها و هدف گذاری های تسلا؛ تا ۲۰۱۸ پانصد هزار خودرو تولید می کنیم

گزارش مالی تسلا از سه ماهه اول ۲۰۱۶ منتشر شده است و بر اساس این گزارش شرکت یاد شده زیانی ۲۸۲ میلیونی را از درآمدی ۱.۱۵ میلیارد دلاری تجربه کرده است؛ در چنین شرایطی به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

گزارش مالی تسلا از سه ماهه اول ۲۰۱۶ منتشر شده است و بر اساس این گزارش شرکت یاد شده زیانی ۲۸۲ میلیونی را از درآمدی ۱.۱۵ میلیارد دلاری تجربه کرده است؛ در چنین شرایطی به نظر می آید که تسلا نسبت به سه ماهه پیشین درآمد کمتری داشته، ولی نکته در اینجاست که میزان زیان دهی این شرکت نیز روندی نزولی گرفته، مسئله ای که به گفته سران این برند از «دقت در نحوه ی خرج کردن»‌ حاصل شده است.

اهالی تسلا خاطر نشان می سازند که در محاسبات مالی خود تعداد پیش سفارش های مدل ۳ را دخیل نکرده اند و برای برخی از موارد نیز به ذخایری که از پیش داشته اند متکی گشته اند.

اما اعداد و ارقام موجود در گزارش مالی این شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی هوشمند که تا حد زیادی به برآوردهای پیشین کارشناسان و تحلیل گران نزدیک هستند مهم ترین خبر به حساب نمی آیند. تسلا در کنار انتشار عملکرد فصلی اش، اعلام داشته می خواهد زمانبندی یکی از کلیدی ترین هدف گذاری های خود را جا به جا کند.

آنها تا به اکنون قصد داشتند ۵۰۰.۰۰۰ خودرو را تا ۲۰۲۰ تولید و به بازار عرضه نمایند، اما حالا قرار است که این هدف تا ۲۰۱۸ محقق شود؛ تصمیمی که اجرایی کردنش بسیار چالش بر انگیز خواهد بود و برای محقق شدنش می بایست سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد.

به این ترتیب ساماندهی جریان های مالی و رسیدن به ثبات در ۲۰۱۶ شاید به تعویق بیافتد، ولی دریافت تقاضاهای بیشتر و فروش گسترده تر احتمالاً در طولانی مدت این عقب افتادگی را جبران خواهند نمود؛ راه حلی که به نظر می رسد در آینده ی دور کشتی تسلا را به ساحل آرامش برساند.

ناگفته نماند تسلا در مدت زمان نسبتاً کوتاهی و تقریباً طی یک هفته برای مدل ۳ خود ۳۲۵.۰۰۰ پیش سفارش دریافت کرد، عددی که از تمامی حدس و گمان های این کمپانی و بنیانگذار آن، یعنی ایلان ماسک، به مراتب بیشتر بود. شرکت مذکور در زمان حاضر در تلاش است تا توانایی اش در تولید مدل اکس را نیز افزایش دهد و البته مسائلی که در مورد کیفیت تولید وجود داشتند را هم رفع کند.

در همین راستا طی هفته پیش دو تن از مدیران تولید برند یاد شده کنار گذاشته شدند، تا به همگان ثابت شود ایلان ماسک بر سر کیفیت محصولات اش تاکید دارد و اشکالاتی که در این زمینه وجود داشته را نادیده نخواهد گرفت.

به یقین ساخت تعداد بیشتری از مدل ۳-اس در کنار حفظ استانداردهای تولید کار آسانی نخواهد بود، اما در نامه ای که امروز خطاب به سرمایه گذاران نوشته شده آمده که کوشش می شود تا در پایان نیمه دوم سال جاری ظرفیت خطوط تولید به ۲۰۰۰ دستگاه اتومبیل در هر هفته رسیده باشد. حال باید منتظر ماند و دید با این هدف گذاری های جدید تسلا چه هنگام به سود دهی خواهد رسید و آیا می تواند آنطور که انتظار می رود دنیای حمل و نقل را متحول سازد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    امیدوارم موفق شه چون واقعا ایلان ماسک با استعداده

  • parsa_masoudi
    parsa_masoudi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فقط ایلان ماسک و بیل گتس ?

مطالب پیشنهادی