ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر گرایش سامسونگ به سمت نرم افزار
تکنولوژی

تغییر گرایش سامسونگ به سمت نرم افزارها و سرویس ها از دیدگاه مدیر بخش موبایل

در دنیایی که بخش عمده ای از درآمد کمپانی های تکنولوژیک از نرم افزارها و سرویس های مبتنی بر وب تامین می شود، می بایست شرکت های سخت افزاری نیز فکری به حال کسب و ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

در دنیایی که بخش عمده ای از درآمد کمپانی های تکنولوژیک از نرم افزارها و سرویس های مبتنی بر وب تامین می شود، می بایست شرکت های سخت افزاری نیز فکری به حال کسب و کار خود کنند. سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سخت افزار در دنیا، این حقیقت را درک کرده و حالا مدیر بخش موبایل این شرکت، «DJ Koh»، رسماً اعلام می دارد که «کدها کلید دستیابی به آینده هستند.»

او این جمله را در خلال کنفرانس سالانه توسعه دهندگان سامسونگ در سانفرانسیسکو بیان داشت. در شرایطی که بخش سخت افزار این شرکت روزهای نسبتاً خوشی را سپری می کند، مدیران اش قصد دارند موقعیت خود را در بخش نرم افزار و سرویس ها نیز تحکیم بخشند. از دید DJ Koh، در طی دهه آینده بیشترین موفقیت های تجاری در این بخش از بازار حاصل خواهد شد.

پیش بینی ها نشان می دهد که درآمدهای واحد سخت افزاری، علیرغم افزایش قابل قبول در اولین گزارش سه ماهه امسال، در ماه های آینده رشد خاصی را تجربه نخواهد کرد. این مسئله در خصوص سایر زیرمجموعه های کمپانی عظیم سامسونگ الکترونیکس نیز صدق می کند.

به نظر می رسد ضرر ۷.۳ میلیارد دلاری اینتل در چند سال اخیر، و خبر لغو برنامه ارائه چیپ های اتم برای تبلت ها و تلفن های هوشمند، بیش از پیش کره ای ها را هوشیار کرده است؛ آنها نمی خواهند در آینده دچار چنین سرنوشتی شوند.

سامسونگ به تایزن امید زیادی بسته. کره ای ها قصد دارند در سال های آینده همان سودی را از این سیستم عامل متن باز ببرند که حالا گوگل از اندروید می برد. این شرکت در ابزارهای پوشیدنی خود تایزن را جانشین اندروید wear کرده و حتی یکی دو موبایل هوشمند اقتصادی را نیز بر مبنای آن عرضه نموده است.

گرچه این تلاش ها، به خصوص در بخش موبایل، چندان موفق نبوده، اما سامسونگ امیدوار است روزی بتواند همانند اپل، کنترل کامل سخت افزار و نرم افزار را در محصولات اش به دست بگیرد. این کمپانی بزرگ ظرفیت دستیابی به چنین جایگاهی را دارد، اما این که بتواند به آن نقطه برسد یا نه، مسئله دیگریست که زمان و سیاست های اتخاذ شده مشخص خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramtin17
    ramtin17 | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سامسونگ باید ابتدا فروشگاه تایزن رو با هزینه زیاد پر از برنامه های مختلف کنه و بعد نسبت به انتشار تایزن اقدام کنه.مهمترین مسئله برای یک سیستم عامل برنامه ها هستند و نمیشه اول سیستم عامل رو توسعه داد بعد به دنبال فروشگاه نرم افزار بود.همچنین سامسونگ باید تایزن رو با تجربیات اندروید و ios ترکیب کنه و نکانت خوب هردو رو بگیره بعد یک سیستم عامل ایجاد کنه.با توجه به اینکه سمسونگ گوشیهای زیادی میزنه در صورت غنی بودن فروشگاه تایزن میتونه گوشیهاش رو ابتدا با هر دو سیستم عامل اندروید و تایزن بسازه که هرکسی خواست از اندرویدی استفاده کنه و اگر ازتایزن خوشش میومد اونواستفاده کند.یکبار سامسونگ بادا رو تا حدی گشترش داد اما نبود نرم افزار کافی باعث شکست شد.البته بهتر است که گوشیهایی با ویندوزفون هم تولید کنه.نظر آخر من اینه که سامسونگ با اپل گفتگو کنه و پرچمدارهاشو با iosتولید کنه و اونوقت هردو شرکت سود خوبی میبرن.من با تیم کوک صحبت میکنم و نتیجه مذاکرات رو به مدیران سامسونگ اطلاع میدم.شاید درست شد ما هم به نون ونوایی رسیدیم.

مطالب پیشنهادی