ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشگران باتری هایی با طول عمر بسیار بالا ساخته اند

تصور کنید یک باتری بسازید که 400 برابر باتری های امروزی کارایی و عمر بیشتر داشته باشد. حالا تصور کنید این باتری را زمانی پدید آورید که مشغول کار روی پروژه ای دیگر هستید و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

تصور کنید یک باتری بسازید که 400 برابر باتری های امروزی کارایی و عمر بیشتر داشته باشد. حالا تصور کنید این باتری را زمانی پدید آورید که مشغول کار روی پروژه ای دیگر هستید و اصلا هدف تان باتری ساختن نیست.

محققین دانشگاه ایروین کالیفرنیا، ماه گذشته نتیجه تحقیقات خود پیرامون متکی نبودن باتری به مایعات برای نگه داشتن شارژ را منتشر کردند که طی آن راه و روشی جدید برای ذخیره سازی انرژی پیدا شده است.

محققین که به دنبال پیدا کردن راه حلی جایگزین برای باتری های لیتیوم-یونی امروزی بودند، نه تنها طراحی جدیدی پیدا کردند، بلکه عمر آن ها را نیز هزاران بار افزایش می دهد. عمده باتری های امروزی تقریبا تا 7 هزار بار شارژ مجدد دوام می آورند و سپس کارایی خود را از دست می دهند اما آنچه محققین دانشگاه ایروین ساخته اند، تعداد دفعات هر شارژ را تا 200 هزار بار افزایش داده است.

در عوض مایعات، پژوهشگران از ژل الکترولیت استفاده کرده اند و آن را با سیم های طلایی نانویی به جای لیتیوم ترکیب کرده اند تا الکتریسیته را درون خود نگاه دارد. طی سه ماه آزمایش پی در پی و 200 هزار بار شارژ باتری، هیچ ضعفی در عملکرد باتری مشاهده نشد و نانوسیم ها مثل روز اول کار خود را انجام می دادند.

با این حال، آنچه اکنون یافت شده، هنوز تا رسیدن به مرحله تولید زمان بسیاری را در پیش دارد و حداقل تا چند سال آینده خبری از افزایش طول عمر باتری موبایل های مان نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • پسر کوهستان
    پسر کوهستان | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حالا یه ماه نه
    ولی مثلاً با یه بار شارژ 4 تا 5 روز دوام داشته باشه عالیه

  • new
    new | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    به نظرم طول عمر همین باتریای لیتیومی هم مناسبه.کاربرا شارژدهی بالا از باتری میخوان که بتونه یه مدت طولانی شارژ نگه داره اگه این کشف میتونست شارژ زباد با ضخامت کم نگه داره اونوقت خوب بود

  • safi
    safi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تعداد دفعات شارژش اونقدر مهم نیست باید قدرت نگهداری شارژش رو افزایش بدن مثلا بایه باتری توی یه موبایل معمولی تا یه ماه نیازی به شارژ مجدد نباشه

مطالب پیشنهادی