ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساده ترین پهپاد دنیا با یک ملخ
تکنولوژی

با Monospinner آشنا شوید؛ ساده ترین پهپاد دنیا تنها با یک ملخ [تماشا کنید]

تجربه نشان داده که هرقدر وسیله پرنده شما پیچیده تر باشد، فاکتورهایی که می تواند منجر به سقوطش شود نیز بیشتر خواهد بود. شاید همین دیدگاه بوده که خالق Monospinner را وا داشته پهپادی طراحی کند که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

تجربه نشان داده که هرقدر وسیله پرنده شما پیچیده تر باشد، فاکتورهایی که می تواند منجر به سقوطش شود نیز بیشتر خواهد بود. شاید همین دیدگاه بوده که خالق Monospinner را وا داشته پهپادی طراحی کند که مکانیزم پروازی آن از همه نمونه های موجود ساده تر باشد. این وسیله تنها از یک ملخ بهره می برد و در عین حال همانند دیگر پهپادها قابلیت کنترل دارد.

تفاوت این پرنده عجیب با هلیکوپترهای کودکانه ای که با کشیدن یک نخ به هوا بلند می شوند، همین قابلیت هدایت پذیری آن است. گرچه Monospinner از لحاظ قدرت مانور با هلیکوپترهای RC و پهپادهای چهار یا هشت ملخه قابل رقابت نیست، اما ایده خلاقانه به کار رفته در آن چیزی کم از آنها ندارد.

به طور معمول هلیکوپترها برای ثابت ماندن در هوا و نچرخیدن به دور خود، نیازمند یک ملخ کوچک در قسمت دُم، و یا دو ملخ با جهت حرکت مخالف هستند. اما Monospinner فاقد هردوی اینهاست و در حقیقت هیچ مکانیزم جداگانه ای نیز برای هدایت ندارد. به جای آن این پهپاد از یک طراحی عجیب و نامتقارن برخوردار است، که همین ویژگی کمک می کند در هوا باقی بماند و حتی قابل هدایت شود. البته عجیب نیست که در نبود ملخ دوم، شاهد حرکت مداوم آن به دور خودش باشیم.

" 2=""" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

چنین پهپادی محدودیت های زیادی را نیز با خود به همراه دارد. از جمله این که نمی توان از آن برای تصویربرداری استفاده کرد. پس در حال حاضر چندان به کار هنرمندان و ورزشکاران نخواهد آمد. ضمن این که Monospinner برای باقی ماندن در هوا نیاز به فیدبک های متعددی از محیط اطرافش دارد. به این معنی که این پرنده عجیب، خارج از محیطی کنترل شده و بدون تعبیه سنسورهای لازم در آن محیط، قادر نیست موقعیت خود را در هوا حفظ کند.

با وجود همه این محدودیت ها، در هوا ماندن این پهپاد، خود تاییدی بر خلاقانه بودن ایده طراح آن است. Monospinner نشان می دهد که باور قدیمی مبنی بر لزوم وجود حداقل دو ملخ برای پرواز یک هلیکوپتر، چندان هم درست نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nima
    Nima | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خخخ چه باحاله

مطالب پیشنهادی