ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی ربات تلگرام تراولنا؛ نخستین ربات ایرانی برای خرید آنلاین بلیط هواپیما

قصد سفر دارید و می خواهید که برای رفت و برگشت، بلیط هواپیما رزرو کنید. اولین اقدام تان چیست؟ احتمالا مرورگرتان را باز کرده و اینترنت را برای یافتن بهترین و ارزان ترین پرواز زیر و رو ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

قصد سفر دارید و می خواهید که برای رفت و برگشت، بلیط هواپیما رزرو کنید. اولین اقدام تان چیست؟ احتمالا مرورگرتان را باز کرده و اینترنت را برای یافتن بهترین و ارزان ترین پرواز زیر و رو می کنید. اگر هم نه وقت و نه حوصله این کار را دارید، احتمالا ترجیح می دهید که یکی از اپلیکیشن های موبایل رزرو بلیط چارتر را برای این مقصود به کار بگیرید.

اما آیا راه ساده تر و سریع تری هم هست؟ بله، تنها در صورتی که بتوانید بلیط تان را از طریق اپ پیام رسانی رزرو کنید که بیشترین زمان روزتان را در آن می گذرانید. ربات تلگرام وبسایت تراولنا دقیقا برای همین منظور طراحی شده؛ یک ربات تعاملی هوشمند که می تواند در کمتر از 5 دقیقه بهترین پرواز ممکن به شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور را برایتان رزرو کند.

تراولنا با عرضه «اولین ربات خرید آنلاین بلیط هواپیما» در تلگرام، خرید بلیط هواپیما را به اندازه خرید بلیط اتوبوس و مترو برایتان ساده کرده؛ آنقدر آسان که فقط به چند اشاره برای رسیدن به مناسب ترین بلیط رفت و برگشت برای سفرتان احتیاج خواهید داشت.

اما بگذارید مکانیزم عمل این ربات هوشمند را با همدیگر مرور کنیم. برای استفاده از ربات تراولنا، لازم است واژه travolnabot@ را در فیلد جستجوی تلگرام وارد کنید. پس از این کار، پیام خوشامدگویی ربات را می بینید و می توانید شروع به استفاده از آن کنید.

فرض کنید که از فرودگاه مهرآباد تهران، عازم شهر مشهد هستید. با شروع استفاده از ربات شهرهای مبدا برایتان به نمایش در می آیند. تراولنا 13 شهر مهم داخل و خارج از کشور که بیشترین پروازها در آن انجام می شود را برای رزرو بلیط با ربات تلگرام خود در نظر گرفته و مابقی را به وبسایت خود ارجاع داده است.

پس از شروع کار با ربات، کافیست شهر مبدا سفر را انتخاب کنید. در مرحله بعد نوبت به انتخاب مقصد می رسد. با انتخاب مبدا و مقصد، ربات تراولنا به طور هوشمند دیتابیس وبسایت این سرویس را جستجو کرده و اطلاعات نزدیک ترین پروازهای ممکن را در چند تصویر JPEG برایتان به نمایش در می آورد.

Bot

ربات تراولنا برای آنکه دقیقا شما را به نتیجه دلخواه برساند، به دستورات مشخصی احتیاج دارد. مثلا اگر می خواهید در تاریخ 20 اردیبهشت یک بلیط یک طرفه از تهران به شیراز رزرو کنید، کافیست چنین دستوری به آن بدهید: تهران شیراز 20/2. حتی این امکان هم برایتان فراهم شده که بتوانید بلیط رفت و برگشت تان را هم از همین طریق رزرو کنید. در این صورت باید به ربات چنین دستوری بدهید: تهران شیراز 20/2 25/2.

اگر خودتان در سفر تنها نبوده و با خانواده می روید هم می توانید با وارد کردن دستوراتی مثل «2 بزرگسال» یا «2 بزرگسال و 1 کودک» تعداد بلیط را هم از همین طریق مشخص نمایید. ضمنا اگر می خواهید که نتایج جستجو مربوط به یک شرکت هواپیمایی به خصوص باشند، می توانید نام آن شرکت را به ربات داده تا نتایج را نسبت به آن فیلتر کند.

همانطور که گفتیم، نتایج در چند تصویر JPEG برایتان به نمایش در می آیند. تصویر اول مربوط به قیمت حدودی پروازهای رفت و برگشت به مقصد مورد نظر شماست. اما تصاویر بعدی قیمت بلیط، شرکت هواپیمایی سرویس دهنده، تاریخ و ساعت پرواز مورد نظر را برایتان به نمایش می گذارد که عملکرد آن را در اسکرین شات های بالا به وضوح شاهد هستید.

اگر از میان نتایج به نمایش درآمده یکی را مناسب دیدید، می توانید روی دکمه رزرو زیر آن اشاره کنید. با این کار به لطف مرورگر درون برنامه ای تلگرام، به صفحه وب پرداخت راهنمایی می شوید. در این قسمت هم می توانید تعداد بلیط را تعیین کرده و هزینه را به صورت الکترونیکی واریز نمایید.

پس از تکمیل مراحل، ربات تراولنا اطلاعات بلیط را برایتان ارسال می کند تا از آنها بتوانید برای چک کردن رزرو خود با پرسنل فرودگاه استفاده کرده و عازم سفرتان شوید. بد نیست بدانید که تیم تراولنا برای افرادی که از طریق ربات به رزرو بلیط اقدام می کنند، یک تخفیف ویژه 20 هزار تومانی هم در نظر گرفته است.

ربات تراولنا با ارائه این امکانات، رزرو بلیط هواپیما را به قدری آسان کرده که شاید بتوانید در کمتر از پنج دقیقه به مقصودتان برسید. همچنین به زودی قابلیت های دیگری مثل جستجو در میان پروازهای سیستمی داخلی و خارجی (و نه پروازهای چارتر)، امکان جستجو و رزرو هتل و حتی پشتیبانی از فرمان های صوتی برای جستجو هم به ربات تراولنا اضافه خواهند شد.

برای افرادی که فرصت جستجو در وبسایت های اینترنتی را برای رزرو بلیط نداشته و نمی خواهند که فرصت رزرو نزدیک ترین پرواز را از دست بدهند، ربات تلگرام تراولنا می تواند ابزار بسیار کاربردی و مفیدی ظاهر شود. توصیه می کنیم اگر سفری در پیش دارید، برای رزرو بلیط ربات تراولنا را امتحان کنید؛ شاید تهیه بلیط از این طریق آنقدر برایتان آسان بود که بتوانید روش های دیگر را فراموش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ببخشید یه مسئله ای... شما چند روز پیش توی یه پست از عملکرد غیر قابل اعتماد فروشگاه های اینترنتی بلیط هواپیما صحبت کردید اونوقت حالا خودتون یکیشون رو معرفی کردین!؟ :)

  • mostafa
    mostafa | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    در مورد خود ربات کار خوب و قشنگی هست ، اما در مورد قیمت این شرکت قیمت هاش وحشتناک زیاد هست و اصلا قابل قیاس نیست ! ( از اونجائی که این رپورتاژ آگهی هست این رو هم نشر بدید)

    • Hirad
      Hirad | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      سلام، در مورد قیمت تو این عکسی که گذاشتید یه پرواز یه جا 50 هزار تومن و یه جا 165000 تومنه، دوست عزیز فکر نمی کنی یه مقدار مشکوکه

      من خودم یه بار یه همچین موردی برام پیش اومد و 3 ساعت تو فرودگاه معطل بودم

      • mostafa
        mostafa | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

        نه مشکوک نیست
        نهایتش باز میرسه به آزانس های هوایی؛ خودم و رفیقام از این سیستم استفاده میکنیم و هیچ مشکلی تا الان نداشتیم

  • Hirad
    Hirad | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فکر کنم از این به بعد بایستی منتظر موج ربات ها یا به قول معروف چت بات ها باشیم.
    باحاله ولی هنوز خیلی جای کار داره....

    فکرش رو بکن تا چند وقت دیگه میتونی برای این ربات ها پیام صوتی بزاری و اونا جوابت رو بدن

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    شرکت های دیگه هم یه مینی از برنامه هاشون روی تلگرام بیارن جالب می شه! مثلا زودفود و اسنپ!

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

      آره موافقم خیلی خوب میشه... بات های تلگرام موج جدیدی از ابزارهای سرویس دهی برای کسب و کارهای اینترنتیه...

مطالب پیشنهادی