ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین دانشگاه کاردیف دستگاهی برای سنجش قند خون با امواج مایکرو ویو ساخته اند

محققین دانشگاه مهندسی کاردیف به تازگی دستگاه سنجش قند خونی ساخته اند که برای کار با آن، نیازی نیست تا انگشت تان را سوراخ کنید. این دستگاه حتی پس از کالیبراسیون اولیه، دیگر برای اندازه گیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

محققین دانشگاه مهندسی کاردیف به تازگی دستگاه سنجش قند خونی ساخته اند که برای کار با آن، نیازی نیست تا انگشت تان را سوراخ کنید. این دستگاه حتی پس از کالیبراسیون اولیه، دیگر برای اندازه گیری قند به نمونه خون شما احتیاجی نخواهد داشت، چرا که سطح گلوکز خون را از طریق امواج مایکرو ویو تشخیص می دهد.

دستگاه مورد بحث پس از سنجش گلوکز، حالا داده های آن را در یک اپلیکیشن مخصوص جمع آوری می کند. پروفسور آدرین پورش، یکی از مخترعین این دستگاه در مصاحبه با بی بی سی در مورد عملکرد و خصوصیات فنی آن توضیحات جالبی ارائه کرده است.

به گفته وی، امواج مایکرو ویو ساطع شده از این دستگاه در سطح بسیار پایینی قرار دارد؛ تقریبا نزدیک به سطحی که در اجاق های پخت و پز استفاده می شود. وی از مثالی ساده برای دادن اطمینان از آسیب رسان نبودن دستگاه استفاده کرده: «یک تلفن همراه را در نظر بگیرید. امواجی که دستگاه سنجش خون ما از خود ساطع می کند هزاران برابر ضعیف تر از آن است.»

cardiff-glucose-monitor

این پایشگر قند خون به کمک یک قطعه چسبنده به پوست شما می چسبد، و به خاطر اینکه از هیچ گونه ماده شیمیایی در پروسه سنجش استفاده نمی کند عمر زیادی دارد. برای بیماران دیابتی که از سوراخ کردن انگشت خود برای نمونه گیری متنفرند، این دستگاه حقیقتا هدیه ای از طرف خداست.

البته تا تولید انبوه و عرضه عمومی آن حداقل 5 سال زمان باقی مانده. با این حال بد نیست بدانید که عملکرد دستگاه تا این لحظه با حدود 50 بیمار دیابتی در دانشکده پزشکی دانشگاه سوان سی آزمایش شده و قرار است آزمایشات بیشتری در تابستان پیش رو هم صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی