ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد از سه ماهه نخست 2016؛ دستینی حالا 30 میلیون کاربر دارد

طبق معمول همیشه، کمپانی اکتیویژن-بلیزارد گزارش مالی خود از سه ماهه نخست سال جاری میلادی را منتشر نموده که با آمار و ارقام جالب توجهی همراه است. این کمپانی می گوید که تعداد کاربران فعال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

طبق معمول همیشه، کمپانی اکتیویژن-بلیزارد گزارش مالی خود از سه ماهه نخست سال جاری میلادی را منتشر نموده که با آمار و ارقام جالب توجهی همراه است. این کمپانی می گوید که تعداد کاربران فعال ماهانه، با افزایشی 10 درصدی نسبت به سال گذشته، به 55 میلیون نفر رسیده است. در همین حال، عناوین کمپانی بلیزارد، با رشد 23 درصدی به 26 میلیون نفر رسیده اما مجموع کاربران بازی های مختلف آنها، بسیار بیشتر از این رقم است؛ در واقع بازی موبایل Hearthstone به تنهایی حدود 50 میلیون کاربر دارد.

اکتیویژن می گوید که بعد از عرضه بسته الحاقی Whispers of the Old Gods برای عنوان Hearthstone، تعداد کاربران فعال روزانه و نیز مدت زمانی که گیمرها به بازی مورد اشاره اختصاص می دهند، در حال افزایش است.

دستینی نیز حالا نزدیک به 30 میلیون بازیکن ثبت شده دارد؛ لازم به ذکر است که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، تعداد بازیکنان، 25 میلیون نفر اعلام شده بود و چنین رشدی در شش ماه و بعد از گذشت چند سال از عرضه رسمی بازی، بسیار تحسین برانگیز است. اکتیویژن همچنین گفته که هر کاربر، به صورت میانگین بیش از 100 ساعت به تجربه عنوان دستینی اختصاص داده است. در مجموع، گیمرها 10 میلیارد ساعت در سه ماهه اخیر، صرف تجربه عناوین اکتیویژن-بلیزارد کرده اند.

اکتیویژن می گوید که طی تعطیلات کریمس گذشته، اکثر مخاطبان کنسول پلی استیشن 4 سونی، باندل Call of Duty این دستگاه نسل هشتمی را به باندل های دیگر ترجیح داده اند. همچنین مدیر بخش نشر اکتیویژن، اریک هرشبرگ نیز گفته که مخاطبان می توانند تا چندی دیگر، نسخه آزمایشی Call of Duty: Infinite Warfare را نیز تجربه کنند؛ عنوانی که چند روز پیش از سو استودیوی Infinity Ward معرفی شد و سر و صدای بسیاری به پا کرد. وی بدون آنکه به آمار و ارقام دقیقی اشاره کند گفته که پیش خریدهای نسخه جدید Call of Duty بسیار زیاد بوده است.

در حالی که هرشبرگ در حال صحبت با سرمایه گذاران بود، از وی پرسیده شد که تعداد مخاطبان ناراضی از تریلر رونمایی از Infinite Warfare چقدر بوده است. او در پاسخ به این سوال گفت که مخاطبان در مجموع، همانند Call of Duty: Black Ops 3 از Infinite Warfare استقبال کرده اند؛ بنابراین می توان احتمال دادکه این موضوع ارتباطی مستقیم با پس زمینه و تم داستانی آینده نگرانه بازی دارد.

هرشبرگ می گوید که اکتیویژن متوجه شده بسیاری از مردم، به گیم پلی کلاسیک و نوستالژیک سری Call of Duty علاقه مندند و دقیقا به همین دلیل، نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare توسعه یافته تا به همراه Infinite Warfare در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

در گزارش مالی اکتیویژن، اشاره ای به Black Ops 3 نیز شده و گفته می شود باید در سال جاری، منتظر عرضه دو بسته الحاقی دیگر نیز برای بازی بود تا کاربران همچنان درگیر باقی بمانند. وی اگرچه بازهم به آمار خاصی اشاره نکرده اما گفته تعداد کاربران فعال ماهانه و فروشی دیجیتالی بازی اعم از سیزن پس و بسته های الحاقی، هردو فروشی عالی دارند.

بخشی از گزارش مالی هم به سخنان مایک مورهایم، مدیر بلیزارد اختصاص یافته و وی می گوید فاز بتای بازی Overwatch به تنهایی، میلیون ها کاربر را به خود جذب کرده است. بعد از Diablo 3، این اولین باریست که بلیزارد عنوانی تا این حد بزرگ را به صورت همزمان روی چند پلتفرم منتشر می کند و امیدوار است رویدادهای eSports بتواند به محبوبیت هرچه بیشتر آن کمک کند.

طی سه ماهه که در روز 31 مارس به پایان رسید، اکتیویژن-بلیزارد به نرخ درآمد 1.46 میلیارد دلار دست یافته که در قیاس با درآمد 1.28 میلیارد دلاری همین بازه زمانی در سال گذشته، رشد قابل توجهی برشمرده می شود. درآمد دیجیتالی نیز با رشد 59 درصدی سال به سال، به 926 میلیون دلار رسیده و در مجموع، 64 درصد از درآمد نهایی کمپانی را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، کمپانی King، سازنده بازی محبوب Candy Crush برای پلتفرم های موبایل که سال گذشته توسط اکتیویژن خریداری شد، به دنبال ساخت عنوانی جدید است. چنین اهدافی به اکتیویژن اجازه خواهد داد تا از فرصت های خود در حوزه موبایل نیز بهره ببرد. در نهای نیز، اکتیویژن مشغول توسعه محتویات و آپدیت های جدیدی برای عناوین فعلی خود بوده و ساخت چند بازی جانبی و چند IP معرفی نشده را نیز در دستور کار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی