ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و هانی ول بالاخره به مشاجره پتنتی خود بر سر ترموستات های Nest پایان دادند

گوگل و کمپانی چند ملیتی Honeywell امروز اعلام کردند که بالاخره به مشاجره طولانی مدت شان بر سر ترموستات های تولید شده توسط شرکت Nest پایان داده اند. در سال 2012، یعنی دو سال پیش از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گوگل و کمپانی چند ملیتی Honeywell امروز اعلام کردند که بالاخره به مشاجره طولانی مدت شان بر سر ترموستات های تولید شده توسط شرکت Nest پایان داده اند. در سال 2012، یعنی دو سال پیش از آنکه گوگل شرکت نست را خریداری کند، هانی ول از نست و ترموستات هوشمند آن به خاطر تجاوز به حق مالکیت پتنت این دستگاه شکایت کرد و آن را منتسب به خود دانست.

حالا و پس از گذشت چهار سال از این موضوع، بالاخره دو کمپانی گوگل و هانی ول بر سر این موضوع به صلح رسیده و توافقنامه بلندمدتی برای اشتراک گذاری حق استفاده از این پتنت میان خود به امضا رسانده اند.

وقتی که هانی ول برای نخستین بار شکایت خود را از این موضوع مطرح کرد، تونی فادل مدیر عامل نست این شرکت را «بدتر از ترول» توصیف کرده و پتنت هایی که ادعای تملکش را داشت را کاملا نامعتبر دانست و ادعا کرد که کمپانی مورد بحث پتنت های قدیمی را دستمایه ای برای خراب کردن بازار ترموستات ها و کشتن خلاقیت در این حوزه قرار داده است.

فادل در آن زمان گفته بود که هانی ول از شرکت تحت تملک او پولی نمی خواهد، بلکه می خواهد مانع پیشرفت تکنولوژی در حوزه ترموستات ها شود. به ادعای مدیر عامل نست، شرکت هانی ول با وجود سابقه حضور 70 ساله در حوزه ترموستات ها، بیشترین خلاقیتی که در ترموستات پرچمدار اخیرش نشان داده تنها تعویض نمایشگر مکانیکی دستگاه با یک LCD بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی