ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Titan X خداحافظی کنید؛ انویدیا از کارت های گرافیک جیفورس GTX 1080 و GTX 1070 پرده برداشت

شرکت انویدیا ساعتی پیش در مراسمی اختصاصی، از کارت گرافیک قدرتمند خود تحت عنوان «GeForce GTX 1080» پرده برداشت. مدیر عامل انویدیا «جن سون هوانگ» (Jen-Hsun Huang) هنگام رونمایی از این کارت گرافیک عنوان نمود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۲۰

شرکت انویدیا ساعتی پیش در مراسمی اختصاصی، از کارت گرافیک قدرتمند خود تحت عنوان «GeForce GTX 1080» پرده برداشت. مدیر عامل انویدیا «جن سون هوانگ» (Jen-Hsun Huang) هنگام رونمایی از این کارت گرافیک عنوان نمود که محصول جدید حتی از «Titan X» با قیمت ۱۰۰۰ دلاری اش هم قوی تر است، در حالی که مصرف انرژی آن یک سوم شده. خبر معرفی GTX 1080 زمانی جذاب تر می شود که بدانید این کارت گرافیک، با برچسب قیمت 599 دلاری عرضه خواهد شد.

اگر دو کارت گرافیک «GTX 980» را توسط تکنولوژی SLI مورد استفاده قرار دهید، باز هم GTX 1080 پیروز میدان خواهد بود. انویدیا خبر می دهد که این کارت گرافیک توسط فناوری ۱۶ نانومتری FinFET (نوعی ترانزیستور 3D) ساخته شده و به همین دلیل می تواند در کنار داشتن سرعت و قدرت بالاتر، بهینه تر از نسل های پیشین باشد.

مدیر عامل شرکت یاد شده در رابطه با این کارت گفت: «GTX 1080 از بهترین و پیشرفته ترین پردازشگر گرافیکی، چیپ و پردازنده در تاریخ بشریت برخوردار است». وی همچنین افزود که هزینه بخش تحقیق و توسعه جهت ساختن این چیپ، چندین میلیارد دلار بوده و پروسه زمانی آن نیز بیش از دو سال به طول انجامیده است. وی ادامه داد: «مطمئن هستم با این بودجه و این زمان، می توانید راهی برای سفر به مریخ پیدا کنید.»

مشخصاً «GTX 1080» می تواند رویای هر گیمری باشد. پس از رونمایی، مدیر عامل انویدیا توسط همین کارت گرافیک، گیم هایی با عنوان «The Division» و «Rise of the Tomb Raider» را با نهایت رزولوشن اجرا کرد و نتیجه، بالاتر از ۶۰ فریم در هر ثانیه بود. در زمان اجرای بازی «Tomb Raider»، آقای هوانگ مشخصات دقیق پردازشی را روی صحنه ظاهر کرد. در این هنگام، کارت گرافیک با کلاک ۲.۱ گیگاهرتز در حال کار بود و حافظه آن نیز با کلاک ۵.۵ گیگاهرتز به کار مشغول بود. این کلاک پردازشی، اکنون سریع تر از هر کارت گرافیک دیگری است. باز هم بخش جالب ماجرا اینجاست که GTX 1080 صرفا به سیستم خنک کننده از طریق فن متکی شده.

NVIDIA+GTX1080+event+1-w1000

کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا از تکنولوژی پخش همزمان چندگانه نیز پشتیبانی به عمل می آورد که به گیمرهای حرفه ای تر یاری می رساند تا به شکلی ساده قادر باشند سه نمایشگر را در برابر خود قرار داده و بدون گیج شدن در یک بازی، از هر سه استفاده ای بهینه داشته باشند. این کارت گرافیک همچنین یک گزینه بی نظیر برای رندر کردن تصاویر مورد نیاز یک هدست واقعیت مجازی است. آقای هوانگ خبر می دهد که این کارت گرافیک در همین زمینه، دست کم دو برابر سریع تر از Titan X عمل خواهد کرد.

GTX 1080 با قیمت ۵۹۹ دلاری اش در تاریخ ۲۷ مه - ۷ خرداد ماه در دسترس خواهد بود. انویدیا همچنین یک نسخه خاص تر از این کارت گرافیک معرفی کرد که از سیستم خنک کننده پیشرفته تری بهره می جوید؛ این نسخه با قیمت ۶۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

پس از معرفی کارت گرافیک GTX 1080، انویدیا از GTX 1070 نیز پرده برداشت که از تاریخ ۱۰ ژوئن - ۲۱ خرداد با قیمت ۳۷۹ دلار عرضه می شود. این کارت نیز البته نسخه ای ویژه دارد که برای خریدش باید ۴۴۹ دلار هزینه کنید.

شرکت NVIDIA اطلاعات فنی چندان زیادی از دو کارت جدید خود منتشر نکرد. صرفا بیان شد که این کارت گرافیک می تواند به ۹ ترافلاپس (عملیات شناور هر نقطه در ثانیه) دست پیدا کرده و به ۸ گیگابایت حافظه RAM از نوع GDDR5X مجهز شده که از سوی شرکت Micron ساخته شده است. کارت 1070 که باز هم از Titan X پرسرعت تر است، به ۶.۵ ترافلاپس دست پیدا کرده و ۸ گیگابایت حافطه RAM از نوع GDDR5 دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    البته اضافه كنم ⒶⓂⒹ سالها است ميتونيد با يك كارت گرافيكي ٦ مانيتور با تصوير مختلف را همزمان تماشا كنيد كه از نظر اقتصادي به صرفه خيليها است تا بروند دو كارت گرافيك با خروجي ٣ گانه بخرند البته خود ⒶⓂⒹ كارتهاي رده پايينش هم ٣ نمايشگر مختلف و پوشش ميدهد !! كه دو تاش و ميتونيد با ٨٠٠ هزار تومان بخريد يعني با ٨٠٠ هزار تومان و دو گرافيك ⒶⓂⒹ ميتوانيد ٦ عدد نمايشگر كه هر مدام ٦ تصوير مختلف را دارد با وضوح معمول اون نمايشگر كه ⒻⒽⒹ باشد و بيشتر را پشتيباني كند

  • Metal
    Metal | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    AMD و نابود كرد با اين حركت
    خود من منتظر حرکت ⒶⓂⒹ هستم
    ⒻⓊⓇⓎ ديگه بدرد لاي جرز ميخوره ! مگر اينكه قيمتش تا مدل 1070 پايين بياد كه يعني قيمت ١٣٠٠

  • Hossien
    Hossien | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    من سه روز پیش یه Gtx970 مارک ایسوز گرفتم :((( میدونستم ی چند ماه صبر پیشه میکردم

  • محمرضا طهرانی
    محمرضا طهرانی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگه دلال های عزیز بذارن ارزون برسه دست ما...

مطالب پیشنهادی