ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ناتوان از شکل دهی صحیح شبکه های اجتماعی؛ بخش Connect احتمالا در iOS 10 از اپل موزیک حذف می شود

بخش «Connect» در اپل موزیک، احتمالا در آینده نزدیک و در زمان ارائه iOS 10، دومین تلاش ناموفق اپل در زمینه شبکه های اجتماعی نام خواهد گرفت، چرا که شایعات مختلف اکنون خبر از آن ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

بخش «Connect» در اپل موزیک، احتمالا در آینده نزدیک و در زمان ارائه iOS 10، دومین تلاش ناموفق اپل در زمینه شبکه های اجتماعی نام خواهد گرفت، چرا که شایعات مختلف اکنون خبر از آن می دهند که به علت عدم استقبال کاربران از آن، شرکت یاد شده تصمیم دارد بخش مورد بحث را از سرویس استریم موسیقی خود حذف نماید.

اپل موزیک در تابستان ۲۰۱۵ رونمایی شد و شرکت توسعه دهنده ی آن، در کنار استریم موسیقی تصمیم داشت سرویس خود را از رقبایش متمایز نماید. یکی از راهکارهای متفاوت تر کردن سرویس خود، ایجاد شبکه اجتماعی Connect درون اپل موزیک بود؛ مکانی که کاربران می توانستند با هنرمند مورد علاقه شان ارتباطی مستقیم داشته باشند و در این میان خود هنرمندان نیز قادر بودند محتوایی اختصاصی، نظیر تصویری از خود یا ویدیویی از هنگام ضبط موسیقی برای کاربران به اشتراک بگذارند.

اپل موزیک اگرچه اکنون بیشتر از ۱۳ میلیون مشترک دارد که ماهانه مبلغ ۹.۹۹ دلار را برای استفاده از آن پرداخت می کنند اما ویژگی Connect در مقایسه با سایر قابلیت های اپل موزیک، تا حد بسیار کمتری مورد استقبال کاربران قرار گرفته و دلیل کنار زده شدن آن نیز همین مسئله است.

"@SlashGear Apple WWDC 15 Keynote"

در حال حاضر گفته می شود که قرار است اپل موزیک در iOS 10 با تغییرات ظاهری رو به رو شود. در این میان «مارک گورمن» از «9to5Mac»، بر خلاف نظر سایر منابع، اشاره می کند که اپل قصد دارد Connect را از صفحه اصلی این سرویس حذف کند و کاربران همچنان در صفحه مرتبط با هنرمندان مورد علاقه شان، قادر به تعامل در این شبکه اجتماعی کوچک هستند. با این حال اگر چنین اتفاقی رخ دهد، طبیعتاً تعامل کاربران با هنرمندان بیش از این کاهش خواهد یافت و بعید نیست در نهایت شاهد حذف کلی اش باشیم.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل در سال ۲۰۱۰ یک بار دیگر تلاش کرده بود تا یک شبکه اجتماعی ایجاد کند. نام تلاش پیشین این کمپانی، Ping نام داشت و در iTunes قرار گرفته بود. اپل دو سال بعد این سرویس را حذف کرد و تیم کوک، مدیر عامل شرکت مورد بحث در این رابطه گفت: «ما Ping را امتحان کردیم اما نظر کاربران در موردش منفی بود و می گفتند که مایل به استفاده از آن نیستند. برخی کاربران عاشقش بودند، اما تعداد این دسته چندان زیاد نبود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی