ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل همچنان منتظر تصمیم نهایی مقامات هندی در قبال فروش آیفون های بازسازی شده در این کشور است

چندی پیش برایتان نوشتیم که مقامات هندی، اپل را از فروش آیفون های بازسازی شده در این کشور منع کرده اند؛ منظور از آیفون های بازسازی شده، دستگاه های موبایل دست دومی است که از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

چندی پیش برایتان نوشتیم که مقامات هندی، اپل را از فروش آیفون های بازسازی شده در این کشور منع کرده اند؛ منظور از آیفون های بازسازی شده، دستگاه های موبایل دست دومی است که از سوی اپل جمع آوری شده و بعد از رفع اشکال، مجددا به صورت رسمی فروخته می شوند. اما حالا وال استریت ژورنال گزارش داده که مقامات هندی هنوز تصمیمی قطعی در رابطه با ورود آیفون های بازسازی شده به سرزمین فیل ها اتخاذ نکرده اند. به گزارش وب سایت مورد بحث، برخی از وزرای هند، از جمله وزیر محیط زیست، در حال بررسی درخواست اپل هستند.

در حالی که 70 درصد اسمارت فون های فروخته شده در هند طی سال گذشته، کمتر از 150 دلار قیمت داشته اند، برای خرید یک آیفون نو باید مبلغی معادل 500 الی 1000 دلار را در این کشور پرداخت. با عرضه آیفون های بازسازی شده در هند، اپل امیدوار است که سهم دو درصدی فعلی خود از این بازار عظیم را افزایش دهد. در حال حاضر، پرفروش ترین اسمارت فون اپل در هند، آیفون 5 اس است که 300 دلار قیمت دارد و بیش از نیمی از فروش اپل در بازه زمانی ژانویه تا مارس را به خود اختصاص داده است.

به گفته موسسه آماری Strategy Analytics، امسال 140 میلیون واحد اسمارت فون در هند فروخته خواهد شد که رشدی 26 درصدی نسبت به فروش پارسال را به ارمغان می آورد. تا سال آینده، هند احتمالا با کنار زدن ایالات متحده به دومین بازار بزرگ اسمارت فون در جهان، بعد از چین تبدیل خواهد شد. با این حال این بدان معنا نیست که مردم هند از پس هزینه آیفون های اپل بر می آیند. با توجه به میانگین درآمد 1500 دلاری مردم هند، آیفون های اپل هزینه های هنگفتی روی دست خریداران خواهند گذاشت. و در حالی که اپل در تلاش است تا آیفون SE را جایگزین آیفون 5 اس کند، مدل جدید 4 اینچی کماکان با برچسب قیمت 500 دلار در هند عرضه می شود.

با توجه به همه این مسائل، تلاش سخت اپل برای ورود و فروش آیفون های بازسازی شده در هند، جای تعجب ندارد. در مجموع هنوز نمی توان مطمئن بود که وزرای هندی چه تصمیم در قبال درخواست اپل اتخاذ خواهند کرد؛ چراکه گذشته از نگرانی دولت این کشور در قبال ازدیاد زباله های الکترونیکی، مقامات هندی می خواهند از تولیدکنندگان داخلی مانند Micromax نیز محافظت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی