ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکایت دوباره از اپل جهت نقض پتنت مرتبط به تکنولوژی لمسی حساس به فشار

در ابتدای سال میلادی جاری، شرکتی کمتر شناخته شده برای علاقمندان به دنیای تکنولوژی به نام «Immersion» از اپل برای نقض پتنت مرتبط به تکنولوژی لمسی از نوع حساس به فشار شکایت کرد. این فناوری در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در ابتدای سال میلادی جاری، شرکتی کمتر شناخته شده برای علاقمندان به دنیای تکنولوژی به نام «Immersion» از اپل برای نقض پتنت مرتبط به تکنولوژی لمسی از نوع حساس به فشار شکایت کرد. این فناوری در ساعت هوشمند اپل، آیفون ۶ اس و همچنین ترکپد برخی از مدل های مک بوک به کار گرفته شده است.

شکایت پیشین کمپانی یاد شده از اپل، مربوط به آیفون ها و اپل واچ می شد اما شکایت کنونی، شامل مک بوک و مک بوک پروی ۲۰۱۵ نیز می شود چرا که این دو مدل از کامپیوترهای همراه اپل، به ترکپد فورس تاچ مجهز شده اند. شرکت Immersion همچنین در شکایت دوم خود یادآور می شود سه پتنت دیگر یافته است که اپل آنها را در نمایشگر آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس نقض کرده؛ حالا Immersion آنها را در شکایت دوم خود نیز قرار داده است.

در واقع Immersion اکنون مدعیست که پیشتاز فناوری لمسی حساس به فشار بوده و اپل در آیفون، اپل واچ، MacBook و MacBook Pro با استفاده از فناوری هایی با نام فورس تاچ و 3D Touch، پتنت هایش را بدون مجوز مورد استفاده قرار داده است.

این شرکت در تلاش دوم خود، از اپراتور AT&T نیز شکایت کرده و علت را فروش محصولات اپل توسط این اپراتور بیان نموده است. البته با این استدلال، شرکت Immersion می تواند از تمام اپراتورها و شرکت هایی که محصولات اپل را به فروش می رسانند شکایت کند. Immersion به شکل عمومی بیان نموده که در پی دریافت مبلغی به عنوان حق خسارت از اپل بوده و تمایل دارد کمیسیون تجارت بین‌ الملل ایالات متحده به این پرونده رسیدگی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hhh
    hhh | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    هرکی از راه میرسه از اپل شکایت میکنه..مگه خود اپل وقتی پنتت میده بیرون ثبت نمیشه؟؟خب سازمانی که ثبتش میکنه نمیگه اینا قبلا ثبت شدن؟

    • pouriya
      pouriya | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      فورس تاچ فن اوری واختراع اپل نبوده

    • احمدM2
      احمدM2 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      بله اپل داره تاوان شکایت هایی الکی و بدنام کردن سامسونگ رو میده
      بهرام که گور میگرفتی همه عمر / دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

      • hhh
        hhh | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

        دقیقا..پس اپل خیلی راحت از هر کمپانی سو استفاده میکنه

مطالب پیشنهادی