ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موشک های فالکون پس از فرود موفق به کجا منتقل می شوند؟

پس از فرود موفقیت آمیز روز جمعه ی فالکون ۹ بر روی سطحی شناور در دریا، اکنون اسپیس اکس دارای سه موشک است که به فضا رفته اند و دوباره به سلامت بر روی زمین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

پس از فرود موفقیت آمیز روز جمعه ی فالکون ۹ بر روی سطحی شناور در دریا، اکنون اسپیس اکس دارای سه موشک است که به فضا رفته اند و دوباره به سلامت بر روی زمین یا دریا فرود آمده اند. اما سوال کنونی این است که شرکت یاد شده پس از فرود موفق همین موشک ها، با آنها چه می کند و فالکون هایش را به کجا منتقل می نماید؟

پس از اینکه روز جمعه، موشک فالکون ۹ سطح شناور را لمس کرد و به سلامت روی دریا آرام گرفت، ایلان ماسک این توییت را ارسال کرد:

Screen Shot 1395-02-19 at 9.31.30-w1150
(احتمالا باید ظرفیت آشیانه نگه داری موشک ها را افزایش دهیم)

ایلان ماسک با شوخ طبعی خاص خودش این توییت را ارسال نموده ولی در این شوخ طبعی هم می شود بارقه ای از حقیقت را یافت. اکنون اسپیس اکس موشک های فالکون خود را پس از فرود موفق، به کیپ کارنوال در شهر بوارد کانتری ایالت فلوریدا می برد. در آنجا، مجتمعی وجود دارد به نام 39A که در واقع به ناسا تعلق داشته و ایلان ماسک در حال حاضر آشیانه ای در آن کرایه کرده است.

در 39A، اسپیس اکس دارای یک آشیانه بزرگ برای موشک هایش است که به طور همزمان می تواند پذیرای ۵ موشک باشد. در حال حاضر دو موشکی که این شرکت در ماه های اخیر به سلامت بر زمین و دریا نشانده در این آشیانه قرار گرفته اند ولی زمانی که موشک جدید که دو روز پیش فرود آمد، به فلوریدا برسد، تنها دو جای خالی در این آشیانه باقی خواهد ماند.

داخل آشیانه اسپیس اکس در مجتمع A39
داخل آشیانه اسپیس اکس در مجتمع 39A

از سوی دیگر، اسپیس اکس در برنامه هایش ذکر کرده که در پی توسعه و سرهم بندی موشک «Falcon Heavy» خود است که حالا گفته می شود برای اولین بار در ماه نوامبر جاری به پرواز در خواهد آمد. Heavy یک فالکون بزرگ تر است که در واقع از تشکیل و اتصال سه فالکون ۹ به هم ساخته می شود. این سه فالکون نیز باید در 39A سرهم بندی شوند و اسپیس اکس از حالا با مشکل کمبود ظرفیت در آشیانه خود مواجه شده و اکنون به آشیانه دیگری نیاز دارد تا بتواند موشک ها را در آنجا قرار داده و یا Falcon Heavy را در آن سر هم کند.

این شرکت برای آزمایشات اولیه خود یک مجتمع و آشیانه دیگر در مک گرگور تگزاس دارد که البته با توجه به فاصله زیاد بین تگزاس و فلوریدا، افزودن به ظرفیت آشیانه در مجتمع 39A ناسا گزینه بهتری به شمار می رود. این یک مشکل عجیب است که اسپیس اکس دچارش شده و گویا خود ایلان ماسک هم فعلا تصور این را نداشته که موشک هایش اینچنین با موفقیت رو به رو گشته و حالا برای نگه داری و توسعه همزمان نوع بعدی موشک، با مشکل مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هیوا
    هیوا | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    میرن خونه دیگه !

  • 68peyman
    68peyman | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دمش گرم لیاقتش خیلی بالاتر از ایناست امیدوارم به لیاقتش یرسه

  • آریا
    آریا | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    مگه بهتر از ایلان ماسک هم داریم اخه?

مطالب پیشنهادی