ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا هوش مصنوعی گوگل ۲۸۶۵ رمان عاشقانه مطالعه کرده است؟

گوگل برای اینکه بتواند رابطه ای بهتر با کاربران و درخواست های آنها در اپلیکیشن موبایل خود پیدا کند، ۲۸۶۵ رمان عاشقانه را از نظر هوش مصنوعی خود گذرانده تا این سیستم بتواند با اصطلاحات ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گوگل برای اینکه بتواند رابطه ای بهتر با کاربران و درخواست های آنها در اپلیکیشن موبایل خود پیدا کند، ۲۸۶۵ رمان عاشقانه را از نظر هوش مصنوعی خود گذرانده تا این سیستم بتواند با اصطلاحات متداول بیشتر آشنا شده و نوعی از درخواست های کاربران که لحنی رسمی ندارند را به گونه ای بهتر تشخیص داده و به آنها پاسخ گوید.

این مسئله البته صرفا به اپلیکیشن موبایل گوگل خلاصه نمی شود و هوش مصنوعی این شرکت در تمام سرویس ها و محصولات گوگل به کار گرفته می شود. «اندرو دای» (Andrew Dai)، مهندس نرم افزاری که سرپرست این پروژه بوده، در مصاحبه ای با «بازفید» می گوید که چنین اقدامی، باعث می گردد تا پاسخ جستجوی کاربران در اپلیکیشن موبایل این شرکت به گونه ای بهینه تر داده شود و از سوی دیگر، قابلیت «Smart Reply» در «Inbox» را نیز هوشمند و طبیعی تر می کند.

آقای دای اضافه می کند که رمان های عاشقانه، برای تربیت هوش مصنوعی عالی هستند چرا که معمولا یک خط داستانی مشابه در آنها یافت می شود. به همین دلیل، شبکه عصبی هوش مصنوعی می تواند بیشتر تمرکز خود را از کلیت داستان برداشته و بر روی جزییات مکالمه قرار دهد، و این همان کاریست که مهندسان گوگل انجام داده اند و توسط آن، موفق شده اند تا عبارات جدیدی را به هوش مصنوعی آموزش دهند؛ عباراتی که حالا اگر یک کاربر آنها را در جستجوی خود به کار برد، پلتفرم هوشمند گوگل قادر به پاسخگویی به آنها خواهد بود.

جالب اینجاست که پس از به اتمام رساندن ۲۸۶۵ رمان عاشقانه، هوش مصنوعی گوگل ملزم به نوشتن چندین سطر از یک رمان بر اساس آنچه آموخته، شده و در حال حاضر آنچه می نویسد را با آنچه پیشتر خوانده مورد قیاس قرار می دهد تا در نهایت بتواند تبدیل به نویسنده ی بهتری بشود. آقای دای بیان می کند که از لحاظ تئوری، هوش مصنوعی گوگل باید به نقطه ای برسد که بتواند یک رمان کامل را بر اساس آنچه فراگرفته است، بنویسد.

با توجه به پیشرفت شگرف هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در چند سال اخیر، شاید بتوانید در آینده نزدیک به کامپیوتر خود سفارش یک رمان با مشخصات مورد نظرتان را بدهید و اندکی بعد، نسخه ای چند صد صفحه ای از آن را دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • یونس
    یونس | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    wow

  • ali
    ali | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ?

مطالب پیشنهادی