ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر از این پس اجازه نمی دهد اطلاعات آنالیز شده از توییت ها به دست سازمان های امنیتی آمریکایی برسد

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که توییتر از این پس اجازه نخواهد داد سرویس های امنیتی ایالات متحده از ابزاری شخص ثالث به نام «Dataminr» برای بررسی همزمان و لحظه به لحظه آنالیز توییت ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که توییتر از این پس اجازه نخواهد داد سرویس های امنیتی ایالات متحده از ابزاری شخص ثالث به نام «Dataminr» برای بررسی همزمان و لحظه به لحظه آنالیز توییت ها بهره بگیرند.

این منبع خبری اذعان دارد که سرویس های امنیتی آمریکایی در دو سال اخیر مشغول استفاده از Dataminr بوده اند و حالا توییتر تصمیم دارد این اقدام را متوقف سازد. شبکه اجتماعی یاد شده امروز در بیانیه ای گفت: «داده های این شبکه اجتماعی (توییت های کاربران) به شکل گسترده ای در دسترس همه هستند. دولت آمریکا شاید توییت های کاربران را بررسی کند، مانند هر کاربر دیگری که قادر است چنین کاری را انجام دهد.» این شبکه اجتماعی ولی در مورد بهره گیری این آژانس ها از Dataminr و خرید اطلاعات از آن سخنی به میان نیاورد.

وال استریت خاطر نشان می کند که سیاست کلی توییتر، این است که شرکت های شخص ثالث را از فروش اطلاعات آنالیز شده به دولت برای اهداف جاسوسی منع کند.

Dataminr ابزاری است که اطلاعات درج شده در توییت ها را به شکل همزمان توسط الگوریتم خود، آنالیز کرده و سپس اطلاعات را به مشتریانش می فروشد و جالب اینجاست که خود توییتر، صاحب ۵ درصد از سهام Dataminr است. منبعی که وال استریت اطلاعاتش را از او دریافت کرده، بیان می کند که Dataminr چند لحظه پس از حمله های تروریستی پاریس، هشداری داده است و به همین جهت، برای آژانس های امنیتی تبدیل به یک ابزار بسیار با ارزش شده.

در این میان مدیر پیشین NSA در همین رابطه گفته: «اگر توییتر به فروش این اطلاعات به بخش خصوصی ادامه دهد و دسترسی دولتی را به آنها قطع کند، این اقدام صرفا ریاکارانه است.»

وال استریت ژورنال همچنین خاطر نشان می کند که Dataminr، هنوز قراردادی ۲۵۵ هزار دلاری با وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دارد که به پایان نرسیده است. در این قرارداد، Dataminr موظف است آخرین اخبار امنیتی را سریعاً به وزارت یاد شده اطلاع دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی