ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

به کمک ابزار VRidge، امکان تجربه بازی های آکیلس ریفت روی کاردبورد گوگل فراهم می شود

واقعیت مجازی ممکن است یکی از بهترین تکنولوژی های چند سال اخیر، خصوصا برای گیمرها، باشد اما مشکلات خاص خودش را نیز دارد. یکی از این مشکلات، ناسازگاری پلتفرم های دو هدست آکیلس ریفت و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

واقعیت مجازی ممکن است یکی از بهترین تکنولوژی های چند سال اخیر، خصوصا برای گیمرها، باشد اما مشکلات خاص خودش را نیز دارد. یکی از این مشکلات، ناسازگاری پلتفرم های دو هدست آکیلس ریفت و HTC Vive است که امکان تجربه بازی های انحصاری هر یک، روی دیگری را غیرممکن می سازد. در همین حال با توجه به تفاوت فاحش سخت افزارهای مورد نیاز روی پی سی و موبایل، امکان تجربه عناوین مطرح روی موبایل میسر نیست.

با این وجود، توسعه دهنده ای به نام Riftcat اخیرا ابزاری به نام VRidge ساخته که امکان تجربه حداقلی عناوین آکیلس ریفت و حتی HTC Vive را روی یکی از هدست های ارزان قیمت، مانند کاردبورد گوگل فراهم می آورد. ابزار VRidge از دو بخش تشکیل شده: نرم افزاری برای سرور که بازی را روی یک پی سی قدرتمند به اجرا در می آورد و اپلیکیشنی که روی اسمارت فون کاربر نصب می شود.

نرم افزار سرور، خروجی نمایشگرهای آکیلس ریفت و HTC Vive را دریافت کرده و اندازه آنها را برای نمایشگر موبایل تنظیم می کند؛ و خوشبختانه تعداد پیکسل ها همواره آنقدر مناسب هست که توهم حضور در محیط واقعیت مجازی را برای کاربر به وجود آورد. در همین حال، اسمارت فون کاربر به شبکه محلی وای فای متصل شده و ویدیوی استریم شده از سرورهای VRidge را دریافت می کند.

با همین توضیحات، بدیهی است که VRidge بهترین راه حل برای کنار زدن مشکلات فعلی واقعیت مجازی نیست و نمی تواند تفاوت های بزرگ میان آکیلس ریفت یا دیگر هدست های قدرتمند با کاردبورد گوگل را از بین ببرد. در واقع کیفیت پایین تصویر، یکی از مشکلات رایج VRidge است که در اکثر مواقع، ارتباطی مستقیم با پهنای باند شبکه وای فای مخاطب دارد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">

VRidge هنوز در فاز بتا به سر می برد و مطمئنا در آینده قابل ارتقا خواهد بود، با این حال شکی نیست که ابزار مورد بحث همواره با مشکلات پرفورمنس و البته چند مشکل قانونی مواجه خواهد بود که آن را به گزینه ای نه چندان ایده آل برای تجربه واقعیت مجازی تبدیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی