ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سیر در فضا با دوربین Hero 4 گوپرو [تماشا کنید]

به لطف تلاش های صورت گرفته توسط ناسا و شرکت هایی چون اسپیس اکس، ما که روی زمین هستیم بارها و بارها موفق شده ایم تصاویری خیره کننده از سفر راکت ها به فضا را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

به لطف تلاش های صورت گرفته توسط ناسا و شرکت هایی چون اسپیس اکس، ما که روی زمین هستیم بارها و بارها موفق شده ایم تصاویری خیره کننده از سفر راکت ها به فضا را مشاهده نماییم و انتشار این قبیل محتواها حالا دیگر امری مرسوم به حساب می آید.

با این همه، اخیرا ویدئوی جدیدی به دست آمده که با استفاده از دوربین Hero 4  گوپرو سفر پرمخاطره یک راکت به فضا را به تصویر می کشد.

برای تهیه این تصاویر مهیج دوربین گوپرو به قسمت کناره بدنه یک راکت 6 متری به نام SL-10 متصل گردید تا فرایند تیک آف و پرواز آن تا نزدیکی مرز فضا در قالب ویدئوی اچ دی ضبط گردد. سرعت حرکت این فضاپیما بالغ بر 6100 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است و توانسته به ارتفاع 120 کیلومتری از سطح زمین برسد.

اما زیباترین بخش تصاویر زمانی آغاز می گردد که موتورها خاموش می شوند و راکت به صورت شناور در فضا به حرکت خود ادامه می دهد. اندکی بعد، قطعه ای از راکت از بدنه آن جدا شده و با استفاده از چتر روی زمین فرود می آید.

این تصاویر در نوامبر سال قبل ضبط شده اند و مربوط به یکی از پروازهای آزمایشی شرکت خصوصی UP Aerospace می شوند که در اصل برای بررسی ایرودینامیک و ثبات محموله های راکت برای انجام ماموریت های آتی اش صورت پذیرفت.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی