ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: زمینه های لازم برای حضور شرکت های خصوصی و دانش بنیان در حوزه فضایی آماده است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست تخصصی فضایی که در مرکز فضایی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست تخصصی فضایی که در مرکز فضایی البرز برگزار شد، با تأکید بر وقوع اتفاقات مهمی ظرف ۲ سال اخیر در حوزه ی فضایی کشور، افزوده است: «هم اکنون زمینه های لازم برای حضور شرکت های خصوصی و دانش بنیان آماده است تا شکوفایی در این حوزه رخ دهد». وی در ادامه ی صحبت های خود اظهار امیدواری کرده است این تحولات تسریع شوند و ادامه دار باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران اقدامات سازمان فضایی و مسؤولان آن در حوزه ی فضا را «قابل ستایش» خوانده و افزوده است: «باید دستاوردهای سازمان فضایی در سطح جامعه ارائه شود. ما به توسعه ی فیزیکی این حوزه فکر نمی‌ کنیم، بلکه مهم این است که در زمینه ی سنجش فضا اقدام به توسعه ی فناوری کنیم تا این فرهنگ جدید نهادینه گردد».

آقای ستاری با تأکید بر امکانپذیر نبودن توسعه ی فناوری‌ های فضایی بدون حضور بخش خصوصی خاطرنشان کرده است که «حوزه ی فناوری‌ های فضایی حوزه‌ ای است که با ورود بخش خصوصی شکوفا می‌ شود. تجاری‌ سازی دستاورد های حوزه‌ ی فضایی یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام شود؛ چرا که دستاورد های سازمان فضایی باید در سایر بخش‌ ها مورد استفاده قرار بگیرند».

دریافت تصاویر ماهواره‌ ای و سنجش از راه دور، بخشی از دستاورد های سازمان فضایی کشورمان هستند که ستاری از آنها نام برده و در این باره افزوده است: «باید در این سازمان رویکرد تجاری‌ سازی فناوری‌ ها در دستور کار قرار بگیرد. در بخش زیرساخت فناوری های فضایی برای حضور شرکت های خصوصی و دانش بنیان تحولات عظیمی رخ داده است، که امیدوارم این تحولات تسریع شود».

مشارکت بیشتر دانشگاه‌ ها در حوزه ی فضایی نیز از جمله نکات دیگری است که ستاری به آنها اشاره کرده و در این باره گفته است: «در این زمینه ۳ پروژه ی بزرگ با ۵ دانشگاه تعریف شده است که زمان اجرای این پروژه‌ ها سال جاری خواهد بود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی