ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از آغاز به کار شرکت خدمات پس از فروش «حامی»؛ مجموعه ای که می خواهد شرایط گارانتی را در ایران بهبود دهد

با وجود همه بهبودهایی که در سال های اخیر از سوی شرکت های داخلی مختلف شاهد آنها بوده ایم، هنوز هم «گارانتی» لفظ چندان معنادارای در کشورمان نیست. اکنون ولی شرکت «حامی» تصمیم دارد این موضوع ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

با وجود همه بهبودهایی که در سال های اخیر از سوی شرکت های داخلی مختلف شاهد آنها بوده ایم، هنوز هم «گارانتی» لفظ چندان معنادارای در کشورمان نیست. اکنون ولی شرکت «حامی» تصمیم دارد این موضوع را دست خوش تغییر کرده و شرایط موجود را بهبود بخشد.

«حامی» امروز طی مراسمی در هتل لاله تهران از آغاز به کار خود خبر داد و اذعان نمود که می خواهد خدمات پس از فروش گارانتی را به شکلی دیگر به کاربران ایرانی بچشاند. در این جلسه، مدیر عامل شرکت مذکور، آقای «رامین سلطانی» در برابر جمعی از رسانه های فعال در زمینه تکنولوژی قرار گرفت و در مورد اهداف شرکت خود برای ایجاد بستری بهینه در زمینه خدمات پس از فروش گفت.

وی سخنانش را با بیان این موضوع آغاز کرد که حامی، اولین شرکت کاملاً مستقل در زمینه سرویس و خدمات آی تی و موبایل در ایران است. اما منظور از «مستقل» چیست؟ سلطانی توضیح داد که موفقیت شرکت خود را در عدم دخالت در بخش فروش و توزیع موبایل و سایر ابزارهای الکتریکی می داند. در واقع، شما تنها زمانی با حامی مواجه خواهید شد که دستگاه شما با مشکلی رو به رو شده باشد.

سلطانی همچنین در ادامه عنوان کرد که مشتری ایرانی، هیچگاه طعم خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات را آنطور که باید و شاید حس نکرده که البته بخشی از این موضوع، به سبب تحریم های صورت گرفته بر علیه ایران بوده. وی گفت که اینک، توسط فضایی ارتباطی بهتری که با کشورهای دیگر ایجاد شده، فرصتی مناسب در اختیار «حامی» قرار گرفته تا بتوانند مشتریان ایرانی را با کیفیت واقعی خدمات پس از فروش آشنا سازند.

IMG_0220-edit-w1150

او همچنین خبر داد که شرکت «حامی»، با همکاری یک سرمایه گذار خارجی تاسیس شده است؛ سرمایه گذاری که البته آقای سلطانی حتی پس از اصرار خبرنگاران، حاضر به افشای نامش نشد. در هر حال ولی مدیر عامل شرکت مذکور توضیح داد که سرمایه گذاری یک کمپانی خارجی در شرکتی که می خواهد در ایران سرویس دهنده گارانتی باشد، صرفا به منزله سرمایه گذاری نقدی در ایران نیست. سلطانی گفت که این شرکت (که در نهایت هویت اش نامشخص ماند) در تمام فرایند شکل گیری «حامی» نقش داشته و کیفیت مطلوب، و تجربه ای در سطح جهانی را در امر خدمات پس از فروش به ایران آورده است.

وی اشاره کرد که راهکار صحیح برای خدمات پس از فروش، این است که شرکت خدمات دهنده در فروش دخالتی نداشته باشد و این امری است که اکنون در سراسر جهان مقبول افتاده و شرکت های تولید کننده نیز استقبال می کنند تا خدمات گارانتی پس از فروش را به کمپانی شخص ثالث دیگری واگذار کنند.

حامی همچنین مدعی است که با آمدن تخصص، دانش و تجربه خارجی به ایران در زمینه مورد بحث، فرصت های شغلی بیشتری در کشورمان ایجاد خواهد شد. این شرکت همچنین تصمیم دارد تا حضوری موثر در فضای مجازی داشته باشد و نیاز کاربران از حضور فیزیکی در مراکز خدمات دهی را به شکلی بهینه کاهش دهد.

اما در میان مراسم، مدیر عامل حامی به نکته ای جالب توجه اشاره کرد. سلطانی عنوان نمود که تمام مراکز خدماتی و بخش تعمیر دستگاه ها، به دوربین های مداربسته ای مجهز هستند که از طریق ناظران، پایش می شوند. به این صورت، مشتریان این شرکت خواهند توانست به شکلی آسوده خاطر، دستگاه خود را به حامی تحویل داده و پس از تعمیر، آن را تحویل بگیرند.

سلطانی خبر داد که در حال حاضر، خدمات پس از فروش موبایل های توسعه یافته به دست شرکت های «ایسوس» و «هوآوی» به شکل انحصاری در اختیار حامی است و در آینده، برندهای بیشتری به این لیست افزوده خواهند شد. در ادامه این مطلب، می توانید بیانیه خبری شرکت حامی که در اختیار دیجیاتو قرار گرفته است را نیز مطالعه فرمایید.

شرکت خدمات پس از فروش «حامی» به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد. این شرکت که به‌طور تخصصی به ارائه خدمات پس از فروش موبایل و محصولات IT می‌پردازد، در تلاش برای ارائه خدماتی مطابق با استانداردهای جهانی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است.

شرکت خدمات پس از فروش «حامی» روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه، طی نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه، به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در این نشست که در هتل لاله تهران برگزار شد، رامین سلطانی، مدیرعامل شرکت حامی، با اشاره به اینکه خدمات شرکت حامی تنها شامل موبایل و محصولات IT می‌شود، عنوان کرد: «شرکت حامی، یک شرکت پیشرو و مستقل است که هیچ‌گونه وابستگی به تولید‌کنندگان و فروشندگان‌ ندارد و بدون دخالت در حوزه واردات و توزیع و فروش محصولات، تنها به ارائه خدمات پس از فروش به‌طور تخصصی و متمرکز می‌پردازد.»

سلطانی با اشاره به فراهم شدن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی در ایران، ادامه داد: «ما خود را نسبت به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور متعهد می‌دانیم و در همین راستا، زیرساختی را فراهم کرده‌ایم و در حال مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی هستیم. این سرمایه‌گذاری‌ها تنها معطوف به سرمایه‌گذاری‌های ریالی نیستند، بلکه انتقال دانش و تجربیات فنی را نیز به‌عنوان یکی از موارد مهم، مدنظر داریم.»

سلطانی همچنین در این نشست از دو شرکت ایسوس موبایل (Asus Mobile) و هوآوی (Huawei) به‌عنوان تولیدکنندگانی که خدمات پس از فروش آن به‌طور انحصاری در اختیار شرکت حامی است، نام برد و خاطرنشان کرد که این شرکت درصدد است تا به هر تولیدکننده‌ای مشروط بر اینکه از استانداردهای کیفی لازم برخوردار باشد، خدمات ارائه کند. وی با اشاره به برنامه این شرکت برای گسترش نمایندگی‌ها و کم کردن فاصله فیزیکی و مجازی با مصرف‌کنندگان، عنوان کرد: «نمایندگی مرکزی ما در خیابان بهشتی تهران و مرکز دیگری در مگامال اکباتان در حال حاضر مشغول به کار هستند و نمایندگی بازار موبایل نیز مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند. نمایندگی شهرهای اصفهان و تبریز نیز راه‌اندازی شده‌اند و ما به سرعت در حال توسعه شبکه خود هستیم.»

شرکت «حامی» اولین شرکت خدمات پس از فروش در ایران است که بدون دخالت در بخش فروش و توزیع، به‌طور تخصصی تنها به ارائه خدمات پس از فروش می‌پردازد. این شرکت از تیمی حرفه‌ای شامل متخصصان و کارشناسان خبره که تجربه کار با شرکای بین‌المللی را نیز دارند، تشکیل شده و به دنبال ارتباطی سازنده و مؤثر با مصرف‌کنندگان است. شرکت «حامی» رضایت مصرف‌کنندگان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده‌ و در تلاش برای کاهش فاصله فیزیکی و مجازی خود با آن‌هاست؛ در این راستا، حامی تاکنون 245 نقطه جمع‌آوری محصول، برای مشتریان خود در نظر گرفته است. این شرکت همچنین قصد دارد تا با خریداری برخی از مراکز خدمات‌دهنده موجود، سرعت گسترش خود را افزایش داده و فاصله زمانی خود را با مصرف‌کنندگان کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آدم حسابی
    آدم حسابی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فقط با خوندن این گزارش و نکات مبهم موجود در اون پیش بینی آینده خدمات پس از فروش واقعی نباید زیاد سخت باشه

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    حالا که متن خبر رو خوندم یه پاراگراف چشمم رو گرفت:

    راهکار صحیح برای خدمات پس از فروش، این است که شرکت خدمات دهنده در فروش دخالتی نداشته باشد و این امری است که اکنون در سراسر جهان مقبول افتاده و شرکت های تولید کننده نیز استقبال می کنند تا خدمات گارانتی پس از فروش را به کمپانی شخص ثالث دیگری واگذار کنند.

    من تا الان همچین چیزی نشنیده بودم!! اپل و سامسونگ و htc و این شرکت ها حاضرن تعمیرات محصول رو بدن شرکت ثالث؟
    همین دو ماه پیش آپدیت اپل باعث نشد که گوشی کسانی که در تعمیرگاه های ثالث دکمه هوم رو تعمیر کرده بودند بریک بشه؟

    • Hamed_P_Azad
      Hamed_P_Azad | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

      منظورشون اینه که شرکت های ثالث به عنوان نماینده رسمی خدمات پس از فروش باشند. مثلاً سامسونگ بگه تمام کارهای تعمیراتی ما در ایران از طریق فلان شرکت انجام میشه. اونی که شما می گید تعمیرگاههای غیر مجاز هستند که با شرکت اصلی در ارتباط نیستند.

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    دیجی کالا هم قرار نحوه فروش و این چیزا رو تغییر بده و مردم جنس اصل با قیمت عادلانه بخرن، اولش هم خوب بود انصافا، ولی در نهایت شد مثل بقیه
    اینا هم همینن

مطالب پیشنهادی