ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی واحد موبایل خود را از نو سازماندهی می کند تا «سبک بارتر و سریع تر» به جلو حرکت نماید

ال جی امسال شرایط مالی نادری دارد؛ از یک سو گزارش مالی آن در سه ماهه نخست امسال حکایت از سودده بودن کسب و کارش دارد، از سویی ظاهرا واحد موبایل این شرکت آنطور که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

ال جی امسال شرایط مالی نادری دارد؛ از یک سو گزارش مالی آن در سه ماهه نخست امسال حکایت از سودده بودن کسب و کارش دارد، از سویی ظاهرا واحد موبایل این شرکت آنطور که باید درآمدزا نبوده و شرایط خوبی نداشته است. اگر بخواهیم شرایط حال این شرکت را به زبانی ساده تر برایتان توصیف کنیم می توانید بگوییم که به جهات زیادی شبیه به اوضاع رقیب ژاپنی اش یعنی سونی بوده است.

همین عملکرد ناموفق و البته زیان های مالی طولانی مدت، مدیران این شرکت را برآن داشته تا دست به تغییراتی سازمانی بزنند و هرطور شده شرایط نامطلوب پیش آمده را کنار بزنند.

آنطور که سایت خبری Korea Herals اعلام کرده، چو جانو مدیرعامل این شرکت که ریاست واحد موبایل آن را هم بر عهده دارد ایمیلی را برای کارکنان خود ارسال کرده و در آن آورده است:

ما برای آنکه حرکتی سریع تر و راحت تر به جلو داشته باشیم باید نحوه کار کردن خود را تغییر دهیم. دیگر واحدهای ال جی هم به نیروهای بخش ارتباطات موبایل نیاز دارند. از همین رو به جابجایی پرسنل شرکت ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که واحد ارتباطات موبایلی این شرکت حالا برای سومین فصل پیاپی زیان ده شده است و طبق آخرین گزارش مالی منتشر شده این شرکت که بازه زمانی ژانویه تا مارس را شامل می شود، زیان این واحد برابر با 170 میلیون دلار عنوان شده.

نشریه Korea Herals در گزارش خود ادامه داده است: انتظار می رود که این واحد سازماندهی خود را ساده تر کرده و از شمار نیروهای خود کم کند تا از این طریق با سرعت عمل بیشتری به تقاضاهای متفاوت بازار پاسخ دهد.

این خبر البته می تواند بسیار نگران کننده باشد با این همه، یکی از سخنگویان این شرکت اعلام داشته که چنین اقدامی صرفا بخشی از فرایند سالانه جابجایی نیروها در الجی است.

حتما خاطرتان هست که در پایان سال 2014، شرایطی مشابه به این برای سامسونگ رخ داد و در ادامه مشخص گردید که پرچمدار گلکسی اس 5 آن نتوانسته انتظارات قبلی را برآورده نماید. در مورد ال جی اما، ناکامی جی 5 در برآورده ساختن انتظارات قبلی می تواند با انتقال برخی از مدیران واحد موبایل آن به دیگر قسمت ها که سال قبل سودده بوده اند نمود یابد.

آیا جی 5 زنده نیست؟

galaxy-s7-vs-htc-10-vs-lg-g5-aa-4-of-10-712x400

ممکن است با خواندن این خبر اینطور استدلال کنید که جی 5 تازه عرضه شده است و در نتیجه هنوز برای ثابت کردن خود به زمان نیاز دارد. نکته دیگر اینکه فروش واحد موبایل در بازه زمانی ژانویه تا 31 مارس این محصول را شامل نمی شود. به بیان دیگر جی 5 در ابتدای ماه آوریل وارد بازار شد و در نتیجه آنطور که در ورج آمده، این موبایل صرفا در افزایش زیان های واحد موبایل ال جی نقش داشته؛ شرکت مورد بحث پیشتر اعلام کرد که در بازه زمانی یاد شده، هزینه های زیادی را صرف بازاریابی و تولید کالاهای تبلیغاتی برای این محصول کرده است.

در همان گزارش ال جی ابراز امیدواری کرده که در سه ماهه دوم امسال 3 میلیون دستگاه G5 را به فروش برساند و از این طریق درآمدهای خود را به 3.6 تریلیون ون برساند که حتی در این صورت نیز سود آن با هزینه هایش برابر خواهد شد.

رقابت با سایرین

ادامه فعالیت واحد موبایل الجی تا حدود زیادی به محصولات بزرگی بستگی دارد که درآینده از سوی آن عرضه خواهند شد. برای نمونه نسخه جایگزین برای موبایل V10 می تواند گزینه خوبی باشد. از طرف دیگر، طبق گزارشات و شایعات اخیر، موتورولا نیز در نظر دارد امسال سری تازه ای از موبایل های ماژولار موتو اکس خود را وارد بازار کند در نتیجه پیش بینی می شود که واحد موبایل الجی به واسطه این اتفاق برای مدت کوتاهی به شدت تضعیف گردد.

گفته می شود که موتورولا طیف وسیعی از ماژول ها را برای موبایل های خود در نظر گرفته در حالی که شمار ماژول ها یا دوستان جی 5 بسیار محدود است. در هر حال بسیاری از رسانه ها روی این مساله متفق القول هستند که استراتژی اتخاذ شده از سوی این شرکت نسبت به ال جی برتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی