ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت تویوتا به دنیای تیونینگ؛ اساطیر ژاپنی به جنگ محصولات اسپرت مرسدس بنز، آئودی و ب ام و می روند

قطعا علاقمندان به صنعت خودرو و کسانی که به خودروهای اسپرت علاقه دارند، تویوتا را با نام بزرگانی همچون سوپرا، سلیکا، MR2 و AE86 می شناسند. حال از زمان تولید این خودروهای اسپرت تمام عیار ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

قطعا علاقمندان به صنعت خودرو و کسانی که به خودروهای اسپرت علاقه دارند، تویوتا را با نام بزرگانی همچون سوپرا، سلیکا، MR2 و AE86 می شناسند.

حال از زمان تولید این خودروهای اسپرت تمام عیار که نمادی از توانایی عظیم خودروسازان ژاپنی در تولید محصولات اسپرت بودند بیشتر از ربع قرن می گذرد و علاقمندان به خودروهای اسپرت تویوتا فقدان این برند را در این عرصه بیشتر حس می کنند.

kam hajm

مسئولین و مدیران تویوتا نیز به این مسئله واقف هستند و حال پذیرفته اند که توقف تولید این دست خودروها فقط بخاطر سوددهی کم کار اشتباهی بوده است.

بنابراین آقای تتسویا تادا که مهندس ارشد طراحی و تولید تویوتا GT86 بوده است، اعلام کرده که تویوتا قصد تاسیس یک زیر مجموعه مختص تولید خودروهای اسپرت را دارد که نوید از بازگشت قدرتمند این خودروساز بزرگ ژاپنی به این عرصه را می دهد.

Tetsuya-Tada-1

تویوتا قصد رقابت در بازار مرسدس AMG، آئودی کواترو GmbH و بی ام دبلیو M POWER را دارد و در واقع در چند سال آینده شاهد حضور نسل جدیدی از تویوتا های اسپرت و سریع در بازار خواهیم بود، که توسط زیر مجموعه اسپرت این کمپانی عرضه می شوند.

Gazoo-Racing-1

هدف آقای تادا زنده کردن بخش تیونینگ تویوتا موسوم به TRDیا  Toyota Racing Development است که می تواند در همکاری تنگاتنگ با تیم Gazoo Racing به موفقیت های چشم گیری برسد.

کمپانی تیونینگ گازو ریسینگ در آماده سازی خودروهای GT86 و لکسس LFA  برای شرکت در مسابقات 24 ساعته پیست نوربرگ رینگ نقش بسزایی داشته است و در این مسابقات توانست اعتماد مدیران ارشد تویوتا را جلب کند.

در واقع همکاری تویوتا با کمپانی گازو ریسینگ مانند همکاری بی ام دبلیو با ام پاور و مرسدس بنز با AMG خواهد بود.

toyota-ft-1-concept-5

هدف اصلی آقای تادا برای پیاده سازی این برنامه، زنده کردن یاد اسطوره های ژاپنی مانند تویوتا سوپرا است. این خودرو در کنار بزرگانی مانند نیسان اسکای لاین و هوندا NSX اکنون نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد که شدیدا در انتظار ظهور دوباره این اسطوره در عصر حاضر هستند.

toyota-ft-1-concept-3

تویوتا پیشتر با ارائه کانسپت فوق العاده زیبای FT-1 در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال 2014 توانایی خود برای ساخت خودروهای سوپر اسپرت خیابانی را به رخ رقبا کشید.

حال نوبت آن رسیده تا آقای تادا با کمک مهندسان برجسته تویوتا خودرویی اسپرت را طراحی و وارد خط تولید کنند تا افسانه خودرو هایی چون سوپرا، سلیکا و MR2 دوباره زنده شود.

toyota-ft-1-concept-10

اگر خودروهای اسپرت تویوتا به خیابان باز گردند، شاهد رنسانسی کوچک در کمپانی تویوتا خواهیم بود که علاقمندان به خودروهای ژاپنی بخصوص تویوتا را سیراب خواهد کرد.

در هر صورت زنگ خطر برای کمپانی هایی نظیر ام پاور، AMG و نیسمو به صدا در آمده تا کلاه خود را بالاتر بکشند و استراتژی جدیدی برای مقابله با این رقیب کهنه کار بیاندیشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی