ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فبلت Mi Max شیائومی رسما معرفی شد؛ دستگاهی اقتصادی با نمایشگر بزرگ

شیائومی از فبلت می مکس پرده برداشت و باید بگوییم که مشخصات آن دقیقا همان چیزی است که در شایعات منتشر شده قبلی شنیده بودیم: نمایشگر 6.44 اینچی که طبق ادعای کمپانی سازنده اش در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

شیائومی از فبلت می مکس پرده برداشت و باید بگوییم که مشخصات آن دقیقا همان چیزی است که در شایعات منتشر شده قبلی شنیده بودیم: نمایشگر 6.44 اینچی که طبق ادعای کمپانی سازنده اش در یک دست جای می گیرد [و البته مشخص نیست که چگونه؟].

غول چینی ضمن معرفی جدیدترین محصول خود، توضیحات جامعی را در خصوص علل نیاز به دستگاهی با این ابعاد ارائه نموده و مشخص کرده که می مکس از کدام جهات نسبت به آیفون 6 اس پلاس برتری دارد. در هر حال روشن است که این کمپانی در تولید فبلت خود آیفون را به عنوان نوعی معیار در نظر گرفته است.

شیائومی برای آنکه نشان دهد چرا ما به محصولی با این ابعاد نیاز داریم عمدتا روی حجم اطلاعاتی تمرکز کرده که با استفاده از یک نمایشگر 6.44 اینچی قابل مشاهده است و نکته جالب اینکه در مورد رزلوشن این دستگاه از کاربرد کلمه پیکسل خودداری نموده و صرفا به نام بردن از عبارت 1080p بسنده کرده که این مساله می تواند اثراتی منفی داشته باشد و این تصور را در ذهن مخاطب به وجود بیاورد که نمایشگر Mi Max تراکم پیکسلی خوبی ندارد. به بیان دیگر، کیفیت یکی از مهم ترین مسائلی است که در نمایشگرهایی با این ابعاد می تواند قربانی شود.

T1bCEjBXWv1RXrhCrK861x484 T1pOYgB_Jv1RXrhCrK861x484 T1ymWgBKJv1RXrhCrK861x484 T16.KjB4Dv1RXrhCrK861x484

Mi Max علیرغم ابعادش تنها 7.5 میلیمتر ضخامت دارد و به خاطر طراحی 2.5 بعدی اش است که به راحتی با یک دست قابل نگه داشتن خواهد بود. از طرف دیگر رابط کاربری این موبایل به نام MIUI 8 هم به مُد تازه ای برای استفاده تک دستی مجهز شده که به لطف آن کاربر می تواند تنها از طریق یک دست با دستگاه کار کند.

این فبلت علیرغم صخامت اندک خود یک باتری غول پیکر 4850 میلی آمپر ساعتی را در بدنه اش جای داده است که به تعبیر شیائومی نسبت به آیفون 6 اس پلاس 76 درصد بیشتر ظرفیت دارد. این باتری در کنار قابلیت مصرف بهینه انرژی که برای رابط کاربری موبایل در نظر گرفته شده، باعث می شود Mi Max از نظر میزان مصرف انرژی به عنوان یک دستگاه مقرون به صرفه شناخته شود و آنطور که شرکت سازنده اش وعده داده باتری آن تا یک روز کامل دوام می آورد.

CiE9e5TWEAAUxck.jpg-large CiE9e27W0AACDvA.jpg-large CiE9Y08WUAAS6iU.jpg-large

در مورد امکانات فنی این موبایل هم باید بگوییم که از یک چیپست اسنپدراگون 650 یا 652 بهره می برد و علاوه بر این 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم برایش در نظر گرفته شده است. دوربین 16 مگاپیکسلی این فبلت به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فازی مجهز شده و یک دوربین 5 مگاپیکسلی واید هم برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری در پنل جلویی دستگاه تعبیه گردیده است.

CiFBVQ1XEAA5_04.jpg-large

Mi Max شیائومی در قالب رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری تیره موجود خواهد بود و همانطور که انتظار می رود با قیمت معقول حدودا 310 دلار به بازار عرضه می گردد.

اگر رزلوشن نمایشگر و چیپست این محصول را نادیده بگیریم می توانیم بگوییم که به لحاظ امکانات بسیاری از رقبای خود را پشت سر می گذارد. البته نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که فبلت مورد بحث در قالب پیکره بندی های دیگری نیز به بازار ارائه می شود: مثلا نسخه ای از آن سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و چیپست اسنپدراگون 650 دارد و 230 دلار قیمت گذاری شده است.

مدل دیگر سه گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و چیپست اسنپدراگون 652 را در خود جای داده و برای خریدش باید 260 دلار را پرداخت نمایید. اما بهترین پیکره بندی دستگاه همان چیزی است که در بالا به ان اشاره گردید.

CiFErfyWUAEnFZJ.jpg-large

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • بابک
    بابک | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    رقیب P8 Max

  • امیر
    امیر | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی بزرگه... دیگه رسما این تبلته باو... الان کلی تبلت 7 اینچی داریم خو... این نیم اینچ کوچیکتر از تبلته دیگه.

  • میثم
    میثم | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بدک نیست ولی صفحش زیادی بزرگه.

  • mr amazing
    mr amazing | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عجب غولیه ? ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی