ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ایرانسل واقعاً آمادگی اجرای طرح ترابردپذیری شماره های همراه را ندارد؟

به نظر می رسد با نزدیک شدن هرچه بیشتر به موعد اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ های همراه که ظاهراً ۲۷ اردبیهشت یعنی روز ارتباطات در نظر گرفته شده، بازار حرف و حدیث ها و رقابت ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

به نظر می رسد با نزدیک شدن هرچه بیشتر به موعد اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ های همراه که ظاهراً ۲۷ اردبیهشت یعنی روز ارتباطات در نظر گرفته شده، بازار حرف و حدیث ها و رقابت اپراتورها هم داغ شده است. خبرگزاری تسنیم همین امروز طی خبری از اعلام عدم آمادگی ایرانسل به رگولاتوری برای اجرای ترابردپذیری شماره ها در این تاریخ خبر داد. این خبر تنها یک روز پس از آن منتشر می شود که مدیرعامل شرکت رایتل، طی نشستی خبری از «آمادگی کامل» شرکت متبوعش برای اجرایی شدن ترابردپذیری خبر داده بود.

خبر مذکور، آن هم کمتر از یک هفته مانده به روز ارتباطات، «تغییر قواعد طرح و لزوم بازبینی نرم افزاری که برای این کار طراحی شده» را دلایل ایرانسل برای احتمال آماده نبودن خود برای اجرای طرح ترابردپذیری عنوان کرده است. جالب اینجاست که در تیتر خبر مذکور به سند این ماجرا هم اشاره و تصویر آن نیز ضمیمه ی خبر شده است که آن را در ادامه از نظر می گذرانید:

139502221107161857683385

اما حالا روابط عمومی ایرانسل طی پیامکی به اصحاب رسانه ها اساساً خبر درج شده مبنی بر آماده نبودن ایرانسل برای اجرای طرح ترابردپذیری را تکذیب کرده و از بیشتر بودن میزان آمادگی ایرانسل در بین اپراتورها برای اجرای این طرح خبر داده است. در این پیامک آمده:

«همکار محترم رسانه ای،
با سلام،

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر مکاتبه ی ایرانسل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر عدم آمادگی ایرانسل برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه، ضمن تکذیب موضوع مطرح شده اعلام می دارد که به گواهی کارشناسان سازمان در جلسات مشترک، ایرانسل آماده ترین اپراتور برای اجرای طرح ترابردپذیری است و در حال حاضر از آمادگی کامل برای اجرای این طرح برخوردار است.

امید است به زودی با اجرای این طرح پس از سال‌ ها ممانعت، میزان آمادگی اپراتورها در عمل به اثبات برسد.

روابط عمومی ایرانسل»

به نظر می رسد اپراتورهای تلفن همراه این روزها سخت در تلاش اند گوی سبقت را در مسابقه ی آمادگی برای طرح ترابردپذیری از یکدیگر بربایند، به گونه ای که هر یک، از آمادگی بیشتر خود نسبت به رقبا خبر می دهند. انتشار تصویر نامه ی ایرانسل در خبرگزاری ها و تکذیبیه ی پیامکی این شرکت نیز از آن دست حاشیه هایی است که از زمان مطرح شدن طرح ترابردپذیری، کم شاهدش نبوده ایم. در واقع از ابتدای معرفی طرحی تحت این عنوان، بگومگو های رسانه ای مستقیم و غیر مستقیم زیادی بین اپراتورهای تلفن همراه و حتی متقاضیان فعالیت به عنوان اپراتور مجازی بالا گرفت که نمونه ای از آن را نیز پیشتر در قالب یک نظرسنجی در دیجیاتو به بوته ی آزمون گذاشتیم.

به هر روی بهتر است پس از مدتها تأخیر در اجرای طرح، چند روز دیگر نیز صبر کنیم و صحت ادعاهای وارد شده و تکذیب شده را «در عمل» شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی