ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پوست مصنوعی ابداعی توسط پژوهشگران MIT شما را ده سال جوان تر نشان خواهد داد [تماشا کنید]

گاهی اوقات پیش می آید که تکنولوژی های پزشکی قدیمی از نو مورد توجه قرار می گیرند و کاربردهای دیگرشان برای اهالی این حوزه آشکار می گردد. دو آزمایشگاه تابعه MIT به نام های Living ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

گاهی اوقات پیش می آید که تکنولوژی های پزشکی قدیمی از نو مورد توجه قرار می گیرند و کاربردهای دیگرشان برای اهالی این حوزه آشکار می گردد. دو آزمایشگاه تابعه MIT به نام های Living Proof  و Olivo اخیرا کشف کرده اند که Strateris (نوعی «پوست ثانویه کش سان» که پیشتر به صورت محدود در این صنعت مورد استفاده قرار می گرفته) می تواند در درمان بیماری هایی نظیر اگزما و پسوریازیس موثر واقع شود.

این ماده که در دو مرحله و از طریق ژل یا کرم روی پوست قرار داده می شود تبحر خوبی در به دام انداختن رطوبت دارد و از همین رو به شدت برای پوست های خشک خوب است.

از طرف دیگر، این ماده سایر محدودیت های محلول های موضعی معمول را ندارد و می تواند برای یک روز کامل روی پوست دوام بیاورد و تا 250 مرتبه پیش از بازگشتن به شریط اولیه اش هم قابل کشیده شدن است.

آنطور که محققین MIT گفته اند می توان از Strateris در حوزه زیبایی نیز بهره گرفت. لازم است اضافه نماییم که پوست کشسان یاد شده در اصل برای ناحیه زیر چشم به کار می رفت، با این همه، می توان از آن برای از بین بردن چروک ها یا رفع زخم های سایر نواحی بدن نیز استفاده نمود.

شایان ذکر است که این ماده محدودیت هایی هم دارد و برای نمونه کمی گران است و روی مواد آرایشی هم قابل استعمال نیست با این همه، برای آنها که از آسیب های پوستی رنج می برند می تواند گزینه ای بسیار خوب باشد.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی