ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن که قابلیت Night Shift اپل را به اندروید می آورند

این روزها دیگر تأثیرات منفی نور آبی ساطع شده از نمایشگر گجت های هوشمند بر هیچ کسی پوشیده نیست. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده که در صورت کار با گجت هوشمند در تاریکی، نور آبی رنگ ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

این روزها دیگر تأثیرات منفی نور آبی ساطع شده از نمایشگر گجت های هوشمند بر هیچ کسی پوشیده نیست. تحقیقات دانشمندان ثابت کرده که در صورت کار با گجت هوشمند در تاریکی، نور آبی رنگ ساطع شده از نمایشگر تأثیر مخربی بر پروسه خواب و عملکرد هورمون القا کننده اش ملاتونین گذاشته و در دراز مدت می تواند اثرات غیر قابل بازگشتی داشته باشد.

مضاف بر این، فشار وارده بر چشم ها در اثر برخورد نور شدید را هم در نظر بگیرید. برای کاهش اثرات زیان بار مطالعه با گجت در تاریکی، اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که می توانند با اعمال یک فیلتر قرمز رنگ روی نمایشگر از شدت نور آبی کاسته و به همین طریق از چشمان کاربر محافظت نمایند.

با ارائه حالت Night Shift به عنوان قابلیتی پیش فرض در سیستم عامل iOS 9.3، یک بار دیگر نام اپلیکیشن هایی که قابلیت مشابهی را در پلتفرم اندروید ارائه می کنند بر سر زبان ها افتاده. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا پنج مورد از برترین های آن ها را به شما معرفی کنیم تا با بکارگیری آنها در استفاده شبانه از گجت ها بتوانید هم خواب راحت تری داشته باشید و هم از چشمان خود محافظت کنید.

Night Shift: Blue Light Filter

Night-Shift-Blue-Light-Filter

این اپلیکیشن نسبتا جدید که نامش  را به وضوح از اپل وام گرفته، به شما کمک می کند تا با یک فیلتر ساده میزان نور آبی که از نمایشگر ساطع می شود را کنترل کنید. Night Shift: Blue Light Filter از طریق اعمال چند افکت رنگی میزان نور آبی را کم و در عین حال روشنایی صفحه را نیز تنظیم می کند، تا در تاریکی برای مطالعه فشار شدیدی بر شبکیه چشمان تان احساس نکنید.

مثل بسیاری از اپلیکیشن های مشابه، Night Shift هم به شما اجازه می دهد که برای ساعات مشخصی از شبانه روز شدت فیلتر قرمز رنگ را خودتان تعیین کنید. ضمنا هر موقع که بخواهید، می توانید فیلتر را از طریق ویجت اپلیکیشن در نوار ابزار اندروید غیر فعال کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است و خوشبختانه هیچ گونه تبلیغاتی در محیطش نمی بینید.

Night Shift: Blue Light Filter

Night Shift: Blue Light Filter

سازنده: Digital Diet Technologies قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2 مگابایت زبان:

Twilight

Twilight

نوبت رسید به مشهورترین اپلیکیشن جعبه ابزار این هفته. Twilight چند سالی است که با کاهش نور آبی ساطع شده از نمایشگر گجت های اندرویدی، از چشمان کاربران محافظت می کند.

بزرگترین مزیت Twilight، امکان زمان بندی اعمال فیلتر به طور دستی در عین انجام کار به صورت خودکار است. در حالت خودکار، Twilight خود را با زمان طلوع و غروب خورشید در شهر محل زندگی شما تطبیق می دهد تا دیگر نیازی به فعال و غیر فعال کردن اپلیکیشن به طور دستی نداشته باشید.

ضمنا انتخاب رنگ فیلتر به دست خودتان سپرده شده و لزوما نمی خواهد که حتما از رنگ قرمز استفاده کنید. با Twilight شفافیت و گرمای رنگ فیلتر را هم می توانید به طور دستی تنظیم کنید، و تنظیمات را در پروفایل هایی جداگانه ذخیره نمایید. این اپلیکیشن رایگان است، اما برای دسترسی به امکاناتی همچون ذخیره دو پروفایل و بیشتر می توانید نسخه پولی اش را خریداری کنید.

Twilight

Twilight

سازنده: Urbandroid Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5 مگابایت زبان:

(Eye Filter (Blue light filter

Eye-Filter-Blue-light-filter

Eye Filter اپلیکیشن ساده ای است که صرفا برای اعمال فیلتری رنگی برای کاهش نور آبی ساطع شده از موبایل طراحی شده. اگر می خواهید در سه ثانیه به کاهش نور آبی و روشنایی صفحه اقدام کنید، این اپلیکیشن مناسب شماست.

با ورود به اپ، چهار گزینه ساده می بینید: روشن و خاموش کردن Eye Filter، تعیین شفافیت فیلتر (بین صفر تا صد درصد)، تعیین رنگ فیلتر (سیاه، خاکستری و قهوه ای) و زمان بندی فیلتر. برای افرادی که تنظیمات دستی را به تنظیم خودکار نور صفحه ترجیح می دهند، این اپلیکیشن را توصیه می کنیم.

(Eye Filter (Blue light filter

(Eye Filter (Blue light filter

سازنده: diaohs قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.8 مگابایت زبان:

Night Owl - Screen Dimmer

Night-Owl---Screen-Dimmer

Night Owl که یکی از بامزه ترین آیکن ها را دارد، امکانی فراهم کرده تا بتوانید میزان روشنایی صفحه را از حد استاندارد پیش فرض موبایل تان هم پایین تر بیاورید. البته مراقب باشید آن را در حدی پایین نیاورید که بعدا نتوانید چیزی روی نمایشگر ببینید!

با به کار گیری این اپلیکیشن در کار شبانه با گجت، نه تنها شبکیه چشم تان را از آسیب نور شدید در امان نگه می دارید، بلکه اگر نمایشگرتان AMOLED باشد می توانید بر عمر باتری دستگاه نیز اضافه کنید.

عمل اصلی Night Owl، کاهش روشنایی صفحه به میزانی پایین تر از حالت عادی از طریق اعمال یک فیلتر خاکستری غلیظ روی نمایشگر است. اگرچه فیلتر نور آبی رنگ هم دارد که می توانید میزان رنگ های قرمز، سبز و آبی را خودتان در آن به طور دستی تنظیم نمایید.

Night Owl - Screen Dimmer

Night Owl - Screen Dimmer

سازنده: evezzon قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.2 مگابایت زبان:

(Midnight (Night Mode

Midnight-Night-Mode

برای این که نمایشگر موبایل به چشمان تان فشار اضافی نیاورد، شاید بد نباشید که اپلیکیشن Midnight را به کار بگیرید. اپ مورد بحث نه تنها از طریق اعمال فیلتر قادر به کاهش نور آبی است، بلکه در تنظیم گرمای رنگ نمایشگر هم به خوبی عمل می کند.

اگر رنگ های نمایشگرتان بیش از حد سرد یا بالعکس گرم و غلیظ هستند، با تنظیمات و فیلترهای رنگی Midnight می توانید آن ها را به حد استاندارد و مطلوب برسانید. توسعه دهندگان Midnight برای آنکه دسترسی بهتری به تنظیمات داشته باشید نیز ویجت مخصوصی طراحی کرده اند که همیشه و همه حال در نوار ابزار اندروید جلوی دست شماست.

این ویجت شما را از سوئیچ میان Midnight و اپ های دیگر بی نیاز می کند. مضاف بر این، اپلیکیشن یک حالت خودکار هم دارد که وقتی به اتاق تاریکی وارد می شوید، به صورت هوشمندانه فیلتری روی صفحه اعمال می کند که چشمان تان برای کار با موبایل در نبود نور زیاد اذیت نشود.

 

(Midnight (Night Mode

(Midnight (Night Mode

سازنده: Mokaware قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.1 مگابایت زبان:

در انتها لازم است بگوییم که بعضی از اپلیکیشن های این فهرست همچون Twilight، سال ها پیش از آن که ایده ارائه Night Shift به ذهن مهندسین اپل برسد در پلتفرم اندروید حضور داشتند. اما تأکید زیاد اپل بر این قابلیت در دستگاه های آیفون سبب شده تا اپلیکیشن های این چنینی این روزها بیشتر از گذشته اهمیت پیدا کنند.

توصیه می کنیم حتما در استفاده شبانه از موبایل و تبلت، یکی از اپلیکیشن های فهرست جعبه ابزار این هفته را استفاده کرده تا از اثرات سوء نمایشگرها بر جسم و جانتان در امان بمانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عالیه بهترین اپ که تا حالا دانلود کردم مرسی دیجیاتو

  • AlirezaKolbadi
    AlirezaKolbadi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    رابط گوشی های ایسوس (ZenUI) خودش داره به اسم bluelight filter

  • پوریا
    پوریا | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فک کنم این قابلیت قبلا تو گوشی galaxy s4 بود به نام reading mod

مطالب پیشنهادی