ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل رسماً‌ اعلام کرد: سرویس فروش موسیقی و دانلود فایل های آن توسط کاربران قرار نیست متوقف شود

شکی نیست که آینده ی دنیای موسیقی در سرویس های ارائه دهنده ی امکان استریم خلاصه می شود و نه راهکارها و فروشگاه هایی که به دانلود فایل ختم می گردند. البته چنین آینده ای ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

شکی نیست که آینده ی دنیای موسیقی در سرویس های ارائه دهنده ی امکان استریم خلاصه می شود و نه راهکارها و فروشگاه هایی که به دانلود فایل ختم می گردند. البته چنین آینده ای به این معنا نیست که اپل، بنیانگذار یکی از معروف ترین استورهای آنلاین جهت فروش و بارگذاری موزیک توسط کاربران، بخواهد از این شیوه ی کسب و کار دست بکشد.

در همین راستا ساعاتی پیش گزارشی منتشر شده بود که بر اساس آن گفته می شد برند ساکن کوپرتینو بنا دارد ظرف دو یا نهایتاً سه الی چهار سال آینده، از فروش آنلاین موسیقی دست کشیده و صرفاً خدمات استریم بر خط را در این زمینه ارائه دهد.

اما اکنون یکی از سخنگویان این کمپانی، به نام «تام نیومایر»، با صراحت اعلام نموده «چنین موضوعی صحت ندارد.». ناگفته نماند علیرغم بالا گرفتن تمایل کاربران به استریم آنلاین موسیقی هنوز هم قشر گسترده ای از آنها اقدام به خرید آلبوم های مختلف و دانلود شان از فروشگاه های مربوطه می کنند.

riaa download sales

البته شواهد و آمارهای رسمی نشان می دهند که میزان دانلود قانونی موسیقی (دانلود فایل هایی که کاربر اقدام به خرید آنها کرده) به شکلی ثابت در حال تنزل است. برای مثال در ایالات متحده کاربران در ۲۰۱۳ رقمی در حدود ۲.۸ میلیارد دلار را در فروشگاه های برخط ارائه دهنده موزیک صرف کرده بودند، اما این میزان بر طبق بررسی های سازمان «RIAA» در سال گذشته به ۲.۳ میلیارد دلار رسیده.

شایان ذکر است، اخبار فعلی بیان گر این موضوع هستند که اپل نه تنها تمایلی به متوقف کردن استور موسیقی خود ندارد بلکه در شرایط کنونی ترجیح می دهد هر دو شیوه، یعنی ارائه ی سرویس استریم و فروش رسمی آلبوم ها -با قابلیت دانلود- را ادامه داده و روش هایی را نیز برای ایجاد ارتباط میان این دو راهکار پدید آورد تا مجموع درآمد هایش مطلوب باقی بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی